نگاهی به پشت پرده انتخابات ژیمناستیک/ از حضور ویرانگر استقلال تا تلاش برای انحراف مسیر توسعه

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون ژیمناستیک در حالی انجام شده که در این روند اتفاقاتی رخ داده است.

به گزارش مشرق، دوره ۴ ساله زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیرماه به پایان می‌رسد. وزارت ورزش از چند روز پیش پروسه ثبت‌نام از نامزدها را انجام داد که در پایان ۱۰ روز کاری، ۱۳ نفر ثبت‌نام کردند اما این انتخابات حاشیه‌های زیادی داشته که همچنان ادامه دارد.

* جولان غیرمتخصصان در ورزش

حضور کارمندان وزارت ورزش به عنوان سرپرست و در ادامه ریاست فدراسیون‌ها در چند سال اخیر بسیار باب شده؛ به طوری که شاهدیم افرادی بدون تخصص و ناآشنا با رشته مربوطه، قدم به عرصه رقابت می‌گذارند و برایشان هیچ فرقی نمی‌کند چه رشته و کدام فدراسیون باشد. در واقع، چنین به نظر می رسد که فدراسیون ها به عنوان هدفی برای رسیدن مطرح هستند و دیگر مسائل، اهمیتی ندارند و فقط رفتن از ساختمان خیابان سئول است که به یک مسئله راهبردی تبدیل شده!

نوشتن آیین‌نامه‌های مختلف و تغییر اساسنامه هم نه تنها شرایط را بهتر نکرده بلکه زمینه‌ای را برای جولان غیر متخصص‌ها در ورزش فراهم کرده؛به طوری که شاهد هستیم افراد فوتبالی در رشته‌های تخصصی نامزد می‌شوند، برخی از مدیران وزارت ورزش هم پا فراتر گذاشته و در هر انتخاباتی ثبت‌نام می‌کنند بلکه شانس به آنها روی بیاورد و چند صباحی بر مسند قدرت بنشینند.

بیشتر بخوانید:

زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست ۲ فدراسیون اعلام شد


* ویرانگر استقلال در ژیمناستیک

انتخابات ژیمناستیک هم از این حاشیه‌ها در امان نبوده؛ به طوری که روز آخر ثبت‌نام از نامزدها شاهد حضور احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال بودیم. سعادتمند که سابقه سرپرستی چند فدراسیون را در کارنامه دارد و سالها در وزارت ورزش مشغول به کار بوده، در انتخابی عجیب به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد. مدیریتی ضعیف که باعث شد پیکان انتقادات به سوی وزیر ورزش نشانه رود. حالا این مدیر که سابقه درخشانی در استقلال نداشته و در زمره مدیران ناکارآمد ورزش کشور به شمار می رود، در تلاش است تا کرسی جدیدی را در ورزش کسب کند.

نگاهی به پشت پرده انتخابات ژیمناستیک/ از حضور ویرانگر استقلال تا تلاش برای انحراف مسیر توسعه

در دوران فعالیت محمدرضا داورزنی ثبت‌نام مدیران معاونت قهرمانی در انتخابات فدراسیون‌ها به وفور دیده می‌شد، به گونه ای که اعتراضات خیلی‌ها را به دنبال داشت. با روی کار آمدن علی‌نژاد اگرچه او اعلام کرده بود از کارمندان معاونت قهرمانی کسی نامزد انتخابات نخواهد شد اما اپیدمی رفتن کارمندان این وزارتخانه به فدراسیون ها، به یک تراژدی تبدیل شده که در حال اضمحلال فدراسیون ها شده است.

* سنگ‌اندازی برای رئیس موفق؟

زهرا اینچه درگاهی در دوران ۴ سال مدیریت خود کارنامه قابل قبولی داشته و از سوی فدراسیون جهانی به عنوان یکی از ۲۰ مدیر برتر زن معرفی شده است. وی که سابقه سالها فعالیت در این رشته را به عنوان ورزشکار، مربی، داور و مدیر داشته، حالا برای انتخاب مجدد با سنگ‌اندازی‌هایی رو به روست. شنیده می شود که برخی کانون های قدرت و پشت پرده از او خواسته اند تا در انتخابات دوره جدید ثبت نام نکند اما با توجه به جدیتی که از وی دیده شده، رویکردها در این باره به سمت تهدید رفته است. البته، این جریان که در چهار سال گذشته از فواید و امکان های خود در ژیمناستیک دور شده اند، در تلاشند تا روند برگزاری انتخابات را به انحراف بکشند که با توجه به چهارچوب های قانونی، تلاشی بیهوده به نظر می رسد.

نگاهی به پشت پرده انتخابات ژیمناستیک/ از حضور ویرانگر استقلال تا تلاش برای انحراف مسیر توسعه

* ژمناستیک نیازمند ادامه روند اصلاحات

اگرچه در چهار سال گذشته، فدراسیون ژیمناستیک با حواشی مواجه شده و گاها نام ژاله فرامرزیان، معاون مالی و اداری وزارت ورزش نیز دیده می شد که جای ابهام زیادی داشت. اما این فدراسیون به مسیر خود ادامه داد تا شاهد دور ماندن دست پدرخوانده ها و چسبیده ها باشیم. البته، هنوز هم این ابهام وجود دارد که چرا فرامرزیان بایستی در امور یک فدراسیون دخالت کند و چه جایگاهی دارد و البته، چرا وزیر ورزش مانع از این رفتار غیرحرفه ای نشده است. به هر حال، ثبت نام ها از نامزدهای ریاست به اتمام رسیده و به نظر می رسد این فدراسیون به روند رشد کنونی اصلاحی خود ادامه خواهد داد تا مسعود سلطانی فر در روزهای پایانی، به این ورزش پایه ای کمک کرده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    معاون فرهنگی وزارت ورزش هم با اعمال نفوذ ، یکی از خانمهای نزدیک خودش رو دبیر فدراسیون جودو کرده تا خودش هم در انتخابات فدراسیون جودو شرکت کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس