زلزله نمایه

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر خراسان شمالی - حوالی سنخواست را لرزاند.

به گزارش مشرق، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر  ساعت ۰۳:۳۴:۵۵  خراسان شمالی - حوالی سنخواست را لرزاند.

 زمین لرزه سنخواست در طول  جغرافیایی: ۵۶.۷۳، عرض جغرافیایی: ۳۷.۱۹ و در عمق  ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده است.

خراسان شمالی باز هم لرزید

دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۵.۴ و ۳.۶ حوالی سنخواست در استان خراسان شمالی را لرزاند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، ساعت ۵.۲۴ بامداد دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، استان خراسان شمالی، حوالی سنخواست را لرزاند.

به گزارش مشرق، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین واقع شده است.

همچنین دقایقی بعد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، ساعت ۵.۳۳ این منطقه را لرزاند.

همچنین ساعت ۳.۳۴ امروز زمین لرزه دیگری به بزرگی ۵.۵ ریشتر سنخواست در خراسان شمالی را لرزانده بود.

زلزله سنخواست خسارت جانی نداشته است

جواد نظری، مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است گفت: ترک خوردگی منازل گزارش شده است.

آخرین جزییات از زلزله در خراسان شمالی/ زلزله ۲۵ مصدوم برجا گذاشت/ ۲ نفر بستری هستند +فیلم وعکس

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی درخصوص زلزله پنج و نیم ریشتری سنخواست تا پنج صبح امروز گفت: تیم‌های ارزیاب به منطقه ارسال و جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شده است.

آخرین جزییات از زلزله در خراسان شمالی/ زلزله ۲۵ مصدوم برجا گذاشت/ ۲ نفر بستری هستند +فیلم وعکس

وی با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است گفت: ترک خوردگی منازل در روستاهای عمارت، قلی، سنخواست، کلاته ترک‌ها در جاجرم و روستای حاور در شهرستان مانه و سملقان گزارش شده است.

۱۳ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده خراسان شمالی اعزام شدند

ابوالفضل محبان، روز دوشنبه، اظهار داشت: تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر  به ۲۵ روستای شهرستان جاجرم برای بررسی میزان خسارت های احتمالی اعزام شدند .

وی اضافه کرد : تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت های جدی به منازل مسکونی وشا مل  تخریب واحدهای مسکونی و یا مصدومیت شهروندان مناطق زلزله زده به ستاد مدیریت بحران استان گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، زمین لرزه ای به بزگی ۵.۵ ریشتری ۳.۳۴ دقیقه بامداد امروز دوشنبه  شهر سنخواست در شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی را لرزاند و تاکنون چهار چس لرزه نیز در این مناطق رخ داد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری تهران علاوه بر زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در ساعت و  ۳.۴۳ دقیقه در سنخواست جاجرم، تاکنون زمین های لرزه های ۲.۶ ریشتری در جاجرم، ۲.۹ ریشتری در شوقان و دو زمین لرزه ۳.۱ ریشتری در سنخواست نیز بار دیگر داشته ایم.

زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی۳ مصدوم برجای گذاشت

مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین اطلاعات و جزئیات امدادرسانی به زلزله زدگان زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی افزود: ساعت ۳:۳۴ امروز صبح زمین لرزه ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که تا ساعت ۷ صبح این زلزله ۱۰ پس لرزه داشته و بزرگترین آن با قدرت ۵.۴ ریشتر بوده است.

وی ادامه داد : بر اساس اعلام اورژانس، در این زلزله تاکنون ۳ نفر بر اثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این زلزله ۳۱ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند؛ هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت های جزیی داشته‌اند.

ولی پور توضیح داد : بیشترین خسارت و آسیب دیدگی در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

وی گفت: همچنین ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند و علاوه بر آن اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال شده است.

خسارت زلزله در برخی از روستاهای جاجرم

مصطفی حاج زاده، فرماندار جاجرم، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری که بامداد امروز به وقوع پیوست، خسارت در برخی روستاهای بخش شوقان شهرستان جاجرم به وقوع پیوسته است.

فرماندار جاجرم گفت:  طبق اطلاعات ارسال شده توسط تیم های ارزیابی روستاهای بخش شوقان از جمله جوشقان ،چشمه طبری، عمارت دچار خسارت شده اند.

وی افزود:  خسارت در شهر سنخواست طبق گزارشات در حد ترک خوردگی بوده و هم اکنون ستاد بحران تشکیل شده و تیم های ارزیاب نیز در حال جمع آوری اطلاعات تکمیلی هستند.

گفتنی است پس از زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد امروز، تاکنون ۴ پس لرزه این منطقه را لرزانده است که بزرگترین آن ۳.۱ ریشتر بوده است.

زمین‌لرزه سنخواست در گلستان هم احساس شد

زمین‌لرزه‌های ۵.۵ و ۵.۴ ریشتری بامداد امروز در شهر سنخواست خراسان شمالی، در بخش‌هایی از استان گلستان نیز احساس شد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای ۵.۵ ریشتری ساعت ۳:۳۴ دقیقه در شهر سنخواست به وقوع پیوست و در ادامه ساعت ۵:۲۴ دقیقه نیز زمین‌لرزه‌ای دیگر با قدرت ۵.۴ ریشتر به مرکزیت همین شهر رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمین‌لرزه‌های بامداد امروز در برخی از شهرستان‌های گلستان خصوصاً در مناطق شرقی احساس شد.

سیدرضا قادری بیان کرد: تاکنون خسارتی از این زمین‌لرزه در استان گزارش نشده است.

تاکنون ۱۲ پس‌لرزه در سنخواست در غرب استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

زمین لرزه ای به بزگی ۵.۵ ریشتری ۳.۳۴ دقیقه بامداد امروز دوشنبه  شهر سنخواست در شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی را لرزاند و تاکنون چهار چس لرزه نیز در این مناطق رخ داد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری تهران علاوه بر زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در ساعت و  ۳.۴۳ دقیقه در سنخواست جاجرم، تاکنون زمین های لرزه های ۲.۶ ریشتری در جاجرم، ۲.۹ ریشتری در شوقان و دو زمین لرزه ۳.۱ ریشتری در سنخواست نیز بار دیگر داشته ایم.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶ در بجنورد و مانه و سملقان، خسارات جانی و مالی در پی داشت.

زلزله جاجرم ۲۵ مصدوم برجا گذاشت/ ۲ نفر بستری هستند

تقی دولت آبادی،  رئیس مرکز اورژانس علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در پی حادثه زلزله ۵/۵ ریشتری بخش سنخواست شهرستان جاجرم، ۲۵ نفر مصدوم شدند.

رئیس مرکز اورژانس علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: از تعداد ۲۵ نفر مصدوم حادثه زلزله، ۲۳ نفر به‌صورت سرپایی درمان و یا از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ نفر در بیمارستان تحت نظر هستند.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی استان به همراه ۶ دستگاه آمبولانس به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

دولت آبادی در انتها گفت: کلیه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس هوایی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی سطح استان به حالت آماده‌باش هستند.

بخشی از خسارت زلزله بامداد امروز در روستاهای جاجرم

این زمین لرزه باری دیگر با قدرت ۵.۴ ریشتر به وقوع پیوست.

اکنون تیم‌های عملیاتی هلال احمر خراسان شمالی در منطقه حضور دارند.

طبق گفته مسئولان خانه‌های خشتی و گلی تخریب شده و دامداری‌های فراوانی ریزش داشته‌اند.

دانلود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • 2 IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    9 0
    شمالی نه جنوبی
  • عبدالله IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    أَعوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ = پناه‌آورم به خدا از شیطانِ رانده‌شده بِاسْمِ اللَّهِ الرَّحْمانِ الرَّحيمِ ﴿0﴾ به نام خدای بخشایندۀ مهربان إذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها ﴿1﴾ آنگه كه زمين با لرزه‌هایش، لرزانده شود وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها ﴿2﴾ و زمين بارهاى سنگينش را برون افكند وَ قالَ الْإنْسانُ ما لَها ﴿3﴾ و انسان گويد: زمين را چه شده؟ يَوْمَ إذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها ﴿4﴾ آن روز، زمين خبرهایش را باز گويد بِأَنَّ رَبَّکَ أَوْحا لَها ﴿5﴾ كه پروردگارت به او وحى كرده يَوْمَ إذٍ يَّصْدُرُ النّاسُ أَشْتاتًا لِيُرَوْ أَعْمالَهُمْ ﴿6﴾ آن روز، مردم پراكنده برآيند تا كارهاشان بینند فَمَن يَّعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَّرَهُ ﴿۷﴾ پس هركه هم‌وزن ذرّه‏اى نيكى كند آن را خواهد ديد وَ مَن يَّعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَّرَهُ ﴿۸﴾ و هركه هم‌وزن ذرّه‏اى بدى كند آن را خواهد ديد صَدَقَ اللّٰهُ الْعَلِیُّ الْعَظیمُ = راست گفت خدای والا سترگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس