دست برتر مقاومت در نبرد «شمشیر قدس»

معاون دبیرکل «نجباء» با تأکید بر اینکه مقاومت عراق برای کمک به فلسطینیان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، از در اختیار داشتن تسلیحاتی خبر داد که می‌تواند عمق مناطق اشغالی را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در نقطه مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات «شمشیر قدس» را در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی با قدرت ادامه می‌دهند و میانجی‌گری های طرف‌های مختلف برای توقف این عملیات هم کارساز نبوده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی بار دیگر انگشت اتهام را به سوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گرفته و مدعی شد که جنبش حماس مقصر اصلی درگیری کنونی است»! این ادعای رژیم صهیونیستی در حالی است که در جریان تجاوزات چند روز گذشته صهیونیست‌ها به نوارغزه حدود ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از هزار تَن دیگر به شدت زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که دشمن صهیونیستی باید به شروط آنها جامه عمل بپوشاند. یکی از این شروط، لزوم عقب نشینی صهیونیست‌ها از تصمیم خود علیه ساکنان منطقه شیخ جراح است؛ منطقه‌ای که صهیونیست‌ها قصد دارند آن را به شهرک‌نشینان واگذار کنند. در همین ارتباط، گفتگویی با «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق ترتیب انجام شده که آن را در ادامه می‌خوانید:

*سازمان حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند. حمایت‌های حشد شعبی به‌طور عام و جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به‌طور خاص از مقاومت اسلامی فلسطین در چه زمینه‌هایی صورت می‌پذیرد؟

ما در مقاومت اسلامی عراق در دفاع از برادرانمان در مقاومت فلسطین و ملت عزیز فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. این نه تنها وظیفه شرعی و اخلاقی ما بلکه بخشی مهم از عقیده اسلامی ما و یک مؤلفه اساسی در پیام و اندیشه ماست.

لذا ما آماده حمایت از مقاومت فلسطین هستیم؛ از سلاح و انتقال تجربه گرفته تا مشارکت مستقیم در نبرد علیه این رژیم غاصب. ما تجارب و تسلیحاتی در اختیار داریم که می‌تواند به عمق این رژیم غاصب برسد.

*گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد شمشیر قدس علیه رژیم صهیونیستی، با رونمایی از تجهیزات جدید و پیشرفته‌ای مانند موشک «حاج‌قاسم سلیمانی» معادله جدیدی را به دشمن تحمیل کرده‌اند. ارزیابی شما از قدرت موشکی مقاومت در این کارزار چیست؟

قدرت موشکی مقاومت فلسطین پایه‌های جدیدی برای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و معادله‌ای با قواعد تازه رقم زده است که در آن، ابتکار عمل در اختیار مقاومت و کل مناطق اشغالی در تیررس است.

همچنین نیروی بازدارندگی نه‌تنها متناسب با حملات صهیونیست‌ها، بلکه نسبت به آن از سطحی بالاتر برخوردار است؛ به‌طوری که باعث خواهد شد این رژیم غاصب قبل از هر اقدام احمقانه‌ای چندین بار محاسبات خود را مرور کند.

*در جریان نبرد کنونی شاهد حملات موشکی و راکتی از جنوب لبنان و سوریه به اراضی اشغالی بودیم؛ اقدامی که تعبیر پیکره واحد محور مقاومت در منطقه را بار دیگر به اذهان متبادر ساخت. به‌نظر شما آیا می‌توان گفت که این تعبیر در عرصه عمل نیز مصداق پیدا کرده و دیگر یک تئوری نیست؟

نخست، این یک بنیان اعتقادی اسلامی است که رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده‌اند: مسلمانان و مؤمنان مانند یک بدن هستند. هرکس این امر را احساس نکند، حتماً غافل است. این اصل در میادین و صحنه‌های زیادی متبلور شده است که می‌توان به شهادت فرماندهان سپاه پاسداران در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد. همچنین فرماندهان و مجاهدان لبنانی، عراقی و افغانستانی که در نبرد علیه تروریسم داعش در سوریه و عراق به شهادت رسیدند، بر اساس این اصل بوده است.

در این راستا همچنین می‌توان به پشتیبانی بزرگ از مجاهدان جنبش انصارالله در یمن عزیز مقابل تجاوزات ائتلاف صهیونیستی- وهابی اشاره کرد. امروز خون این عزیزان با هم درآمیخته، قلب‌ها به هم گره خورده و دست‌ها به هم پیوسته تا از آرمان بزرگ آزادسازی فلسطین حمایت کنند. ما برای مشارکت در کنار ملت عزیز فلسطین با همه امکانات‌مان سراپا آرزو و اشتیاق هستیم.

*به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده همچنان قصد خروج از خاک عراق را ندارد. در این میان، اقدام عملی درخوری نیز برای اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها انجام نشده است. در صورت تداوم این اشغالگری، راهکار و گزینه مقاومت چه خواهد بود؟

مقاومت اسلامی در عراق تصمیم خود را گرفته و اجرای آن را در میدان آغاز کرده است. یعنی سلاح، تنها راه مجبور کردن نیروهای اشغالگر آمریکایی به ترک عراق است و عملیات مقاومت به تدریج و حساب شده شدت می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در طول دوره گذشته اثبات شده، این است که هیچ پایگاه یا موجودیت نظامی آمریکا دور از دسترس مقاومت نیست. در هر وجب از خاک عراق می‌توانیم به آن‌ها برسیم. همان‌طور که در بغداد یا جنوب، امنیت ندارند، در پایگاه‌های عین‌الاسد و الحریر یا هرجای دیگر نیز امنیت نخواهند داشت.

در مورد سستی و اقدامات ضعیف دولت، باید بگویم که آن‌ها در واقع از نظر روانی قادر به ایجاد چنین گفتمانی نیستند و هنوز هم برای طولانی کردن مدت اقامت اشغالگران، به بهانه‌های واهی متوسل می‌شوند و پشت نظامیانی که نتوانسته‌اند از آن‌ها محافظت کنند، پناه می‌گیرند.

ما در مقاومت به این ناتوانی دولت اهمیت نمی‌دهیم، بلکه به راه خود ادامه می‌دهیم. سلاح ما قانونی است و آن را نه تنها تا آزادی عراق، بلکه تا زمان آزادسازی مسجدالاقصی از چنگ رژیم صهیونیستی زمین نخواهیم گذاشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    کاش از جمله گردان های قسام و بقیه شبیخونی به نیروهای زمینی اسرائیل که چند روزی ژست حمله به غزه را گرفتند . اما جرات حرکتی بخود ندادند . میزدند و تعدادی اسیر و امکانات بعنوان غنائم با خود میبردند و به وسائلی که حملشان آسان نبود مانند توپ و یا تانک ( احیانا) خسارت حسابی میزدند ..
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا رحمتت کنه مرد.
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    همه هسته ها وگروه های مقاومت از همه طرف وهمزمان باید باتوکل به خداوند متعال ضربات کوبنده ونهایی رابه غده سرطانی رژیم منحوس وغاصب صهیونیستی وارد کرده وکار را یکسره کنند،عراق،لبنان،سوریه،یمن،مصر و....! ایران نیز باید صحنه رامدیریت وپشتیبانی کند،تعلل جایز نیست،صهیونیست های حرامزاده را باید نابود ومجبور به فرار کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس