کد خبر 1218206
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
فیصل المقداد

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه گفت : ما برای هر آنچه که فلسطین نیاز دارد، آمادگی داریم زیرا فلسطین مسئله اول و اصلی ما است.

به گزارش مشرق به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری لبنانی «العهد»، وزیر خارجه سوریه در دیدار با «أنور عبدالهادی» مدیرکل اداره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین افزود: برای ملت فلسطین موضوع عجیبی نیست که اقدامات معجزه آمیز انجام دهد.

المقداد خاطرنشان کرد: رویارویی با اسراییل در مقابل ماشین نظامی اسراییل مورد حمایت آمریکا یک معجزه است.

وی با گرامیداشت ایستادگی ملت فلسطین تاکید کرد : سوریه برای قرار گرفتن در کنار ملت فلسطین و مبارزه مشروع و ملی آن تمام تلاش خود را بکار خواهد برد.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد که این مبارزه «نقطه ضعف های کشورهای سازشکار و مدعی دفاع از آزادی و حقوق ملت ها در جامعه بین الملل را برملا کرد زیرا با تاسف بسیار این جامعه ناکام از طرف قوی تر در بردارنده سلاح حمایت و پشتیبانی می کند. »

وی ادامه داد : «ما روزی با هم پیروز خواهیم شد زیرا ما در سوریه با تروریسم مورد حمایت اسراییل رو در رو شدیم و شما با تروریسم اسراییلی مواجه هستید. ما در یک سنگر هستیم و یک ملت هستیم.»  

انور عبدالهادی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد: در سالروز "فاجعه" در پانزدهم ماه می (شنبه ۲۵ اردیبهشت) ملت استوار فلسطین در رویارویی با رژیم اشغالگر نژادپرست فاشیست این حماسه تاریخی را رقم زد و با استفاده از ابزارهای موجود با این رژیم به مقابله برخاست.  

رژیم صهیونیستی در ۱۴ ماه می سال ۱۹۴۸ اعلام استقلال کرد و فلسطینیان هر ساله در پانزدهم ماه می با برگزاری تظاهرات و گردهمایی های اعتراض آمیز در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه و اردوگاه های فلسطینی در کشورهای عربی و سراسر جهان مراتب خشم و نارضایتی خود را به نمایش می گذارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس