ناصر قوامی

ناصر قوامی نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم از شورای نگهبان خواسته تا یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کند.

سرویس سیاست مشرق - کمتر از ۲۴ ساعت پس از پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان علیه یکدیگر شمشیر کشیده‌اند. به نظر می‌رسد بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان برای حذف رقبای لاریجانی آستین‌ها را بالا زده و با هر ترفند سیاسی سعی می‌کنند جبهه اصلاحات را در حمایت حداکثری از نامزد نیابتی متحد کنند.

این دسته اعتقاد دارند لاریجانی یک گزینه لب مرزی در بیان مطالبات اصلاح طلبانه است و می‌توان بروی او سرمایه‌گذاری کرد. محمد عطریان فر دراین‌باره به وب‌سایت فرارو گفته است: نگاه دوستان اصلاح‌طلب به شخصیت محترمی همچون آقای لاریجانی، نگاه مثبتی است و نسبت به ایشان علاقه‌مندی‌هایی هم وجود دارد.

البته این دسته از اصلاح‌طلبان برای رسیدن به نقطه هم‌ارز شدن با لاریجانی راه دشواری پیش رودارند، زیرا جمع‌بندی جبهه اصلاحات آن است که تجربه روحانی بسیار تلخ و گزنده بوده و نمی‌توان روی یک نامزد غیرهمسو دوباره سرمایه‌گذاری کرد.

این کنش و واکنش‌های سیاسی میان جبهه اصلاحات تنها به دوگانه لاریجانی و جهانگیری منتهی نمی‌شود، بخشی از اصلاح‌طلبان برای رسیدن به نامزد مطلوب خود به‌صورت مستقیم سایر نامزدهای این جبهه را مورد تاخت‌وتاز قرار داده‌اند.

 این گروه سعی می‌کنند با حذف نامزدهای اصلاح‌طلب فضای جبهه اصلاحات را تمیزه کرده و رقبای را یک‌به‌یک از صحنه خارج کنند.

ناصر قوامی نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم با حمله به محسن رهامی یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات گفته است: من فکر نمی‌کنم مردم آقای رهامی را بشناسند. او اصلاً شخصیت مطرحی نیست و هویت اجتماعی خاصی ندارد که بتواند رأی بیاورد. او هیچ‌وقت در جامعه منشأ اثر نبوده است و تردید نکنید درصورتی‌که تأیید صلاحیت شود، هیچ‌کس از او استقبال نمی‌کند. علاوه بر این مسیر انتخاباتی خود را وابسته به جریان اصلاحات نمی‌داند اما از نام اصلاح‌طلبی بهره می‌برد. [۱]

قوامی ادامه داده است که نگران است رهامی توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شود! تاپیش از این اصلاح‌طلبان خود را منتقد عملکرد این نهاد ناظر دانسته و در شعارهای انتخاباتی خود به دنبال برگزاری یک انتخابات آزاد بودند، اما وقتی پای منافع جناحی در میان باشد؛ با شعار اصلاحات علیه اصلاحات به صحنه آمده و برای رد صلاحیت هم‌کیشان خود به شورای نگهبان پیشنهاد حذف نامزد می‌دهند.


[۱] https://www.namehnews.com/fa/tiny/news-۶۱۸۸۶۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    14 25
    در تیتر زدید درخواست اصلاحات، بعد درمتن می‌گویید فلان آقا این راگفت... شما با این کارتون اعتماد مخاطب را نسبت به همه خبرهایی که می‌زنید ز بین می‌برید.
  • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    19 0
    باز عطریانفر شیشه عطر شیکوند.محمد عطریان فر مفت گفت : نگاه دوستان اصلاح‌طلب به شخصیت محترمی همچون آقای لاریجانی، نگاه قصاب به پروار است و با ایشان میشه غذاهای لذیذی پخت. مرغ غذا و عروسی. حالا حلوا حلواش میکنیم اگه سواری نداد‌یا خراب کرد میگیم از اول اصولگرا بود خودش هم نمی دونست.خخخخ بهترین گزینه موجسواری برای اصلاح تبه کاران گزینه های لب مرز دو حزب و دو جریان هستند تو مایه های دوتابعیتی در سیاست.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 20
    مشرق؟!؟! اعتماد!!! این رسانه که از پول جیب من و تو ارتزاق می‌کنه و تمام مطالبش جناحی هست ، رسوا تر از اینه که کسی بهش اعتماد داشته باشه.
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 1
      حق داری..... شما خوبید با تئوریسینها و نشریات زنجیره‌ای کذاب ......!!!!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 0
    این قوامی رو الانش رو نبین که به این روز افتاده. در مجلس ششم چه می کرد، چه نطق های تنش زایی، چه حرکات و سخنان و رفتارهای ناهنجاری، چه شلوغ کاریهایی. الحمدلله که عمر می گذرد و آدمیزاد فرتوت و شکسته میشود وگرنه این موجود دوپا اگر پیر و شکسته نمیشد جهان را می بلعید. البته دور از جان مردان حق که هر چه پیر شوند به خدا نزدیکتر می گردند و دوست داشتنی تر
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    ترسیده یا گورخیده
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 9
    اصلاح طلبا گزینه های خوبی دارن مثل اقایان مطهری و پزشکیان نمی دونم چرا روی فرد شتر مرغ مسلکی مثل اقای ایکس متحد شده اند!
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    27 2
    من یک اصلاح طلب هستم .اما به رییسی رای می دهم .چون بهترین اصلاحات را ایشان انجام می دهند .
    • بهرام IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      3 1
      نشانه عقلانیت شما هست عزیز
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 72
      هیچ اصلاح طلبی به رئیسی رای نامیده و شما هم متاسفانه اصلاح طلب نیستی و البته خیلی نمی تونی دروغ بگی
    • محسن ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 2
      این حرف درست مثل اینست که کسی بگوید من یک اصولگرا هستم اما به آقای جهانگیری رأی می دهم. آیا کسی باور خواهد کرد؟
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      8 1
      احسنت به درک بالای شما
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 4
    شورای نگهبان کاملاً حواسش هست و حتماً رد صلاحیت میکند ، البته نه فقط رهامی را بلکه همه اصلاح طلبان فاسد را و ان شاءالله محاکمه عاملان غارت و اختلاس و فساد و ...به سزای اعمال کثیف و ننگینشان خواهند رسید و روسیاه تر از گذشته خواهند بود.
    • محسن GB ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 0
      عزیزم، شما داری پیشاپیش شورای نگهبان را به عملکردِ جناحی و غیر بیطرفانه متهم می کنی! نمی دانم خودت حواست به این موضوع هست یا نه.
  • محسن GB ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 8
    خب بله، همه می دانند که آقای رهامی شخصیت شناخته شده ای نیست و پتانسیل رأی آوری ندارد. اصولگرایان هم بدشان نمی آید که ایشان تأیید صلاحیت شود که بعد در روزنامۀ کیهان بگویند دیدید اصلاح طلبان تأیید شدند اما خودشان رأی نیاوردند، پس معلوم شد که مردم اقبالی به جریان اصلاح طلبی ندارند!
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 0
    بعضی از این اصلاحاتچی ها از هولشون میافتن تو دیگ حلیم!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 0
    دوران اشرافیت خانوادگی خیلی وقت به پایان رسیده،دادگاه مردم لاریجانی را برای همیشه از صحنه سیاست محو خواهد کرد.
  • ابراهیم IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    به نام خدا. برخی اصلاحاتی ها به دنبال ریاستجمهوری شخصی هستند که ضمن بازگذاشتن راههای رانت مالی و سیاسی با عدم اداره درست کشور نهاد حاکمیت را وادار به پذیرش برجامی دیگر کند. برای این دست که اغلب که همه آنها به نوعی در مفاسد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نقش دارند زندگی مردم پشیزی ارزش ندارد فقط مهم رسیدن به مقاصد شوم است این دسته توسط فسیلهای ام....حمایت یا صحنه گردانی میشوند.کینه توز و بی رحم نفوذیهای این جماعت با بدرفتاری و گاهی شکنجه برای نظام دشمن سازی میکنند البته برخی تندروها در جناح مقابل ناخاسته برآتیش این جماعت میدمند
  • سوخته IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    تو که دیگر باید فکر کفن آخرت باشی پیر مرد
    • محسن GB ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      فقط ایشان؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    اصلاح طلبان می توانند به سهولت دستور بدن کی رد کنید کی قبول.بعد خودشون می نویسن نظرات استصوابی مردوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس