کد خبر 1218110
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
گوترش نمایه

دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌ها، گفته که از افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه عمیقا دلسرد و ناامید شده است.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به جای آغاز اقداماتی برای ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان در غزه که بیش از یکصد نفر شهید شده‌اند، از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌های خارجی در غزه صرفاً ابراز ناراحتی و تأسف کرد. 

ببینید:

فیلم/ خرابه ساختمان رسانه‌های خارجی در غزه

«استفان دوژاریچ» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی درباره موضع آنتونیو گوترش در این زمینه به پایگاه خبری هیل گفته، «آقای گوترش از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به برج غزه که میزبان رسانه‌های بین المللی بود و همچنین حمله به ساختمانهای مسکونی و تخریب این ساختمانها عمیقا ناراحت است». 

جنگنده‌های اسرائیلی روز شنبه برج اندلس را که دفتر رسانه‌های خارجی مثل آسوشیتدپرس و شبکه الجزیره بود و همچنین برج الجلا بزرگترین ساختمان غزه را با خاک یکسان کرد.

مالک ساختمان گفته است که تنها چند دقیقه قبل از حمله از طرف ارتش رژیم صهیونیستی هشدار تخلیه دریافت کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: آقای گوترش همچنین از افزایش تلفات غیرنظامیان از جمله کشته شدن اعضای یک خانواده ده نفره از جمله کودکان و زنان در حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه الشاطی عمیقا دلسرد و ناامید شده است. 

وی افزود: سازمان ملل از همه طرفها میخواهد از هدف قرار دادن غیرنظامیان و سازمانهای رسانه ای که برخلاف قوانین حقوق بین الملل است خودداری کنند. 

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه ای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان آنها در غزه را شوکه کننده خوانده و گفته‌اند که از این اقدام وحشت‌زده هستند. 

بسیاری از ناظران سیاسی، سازمان ملل را به انفعال و اتخاذ مواضع ضعیف در برابر رژیم صهیونیستی متهم کرده و معتقدند در حالی که رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر نوار غزه را زیر شدیدترین بمباران‌های چند سال اخیر خود گرفته، سازمان ملل اما فقط به ابراز نگرانی درباره این حملات اکتفا می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس