کد خبر 1218109
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اضطراری مجازی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی شرکت کرد که در باره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آخرین تحولات فلسطین در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست اضطراری مجازی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی شرکت کرد که در باره جنایت های رژیم صهیونیستی و آخرین تحولات فلسطین در حال برگزاری است.

در این نشست، اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه در قدس و مسجد الاقصی و نیز محله شیخ جراح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف وارد «رم» شد

در همین حال قرار است، جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین برگزار می‌شود.

القدس العربی گزارش داد: این نشست ساعت ۱۰ به وقت نیویورک ، درباره تحولات فلسطین تحت عنوان «مسئله خاورمیانه» برگزار خواهد شد.

ظریف در نشست اضطراری «سازمان همکای اسلامی» شرکت کرد

همچنین قرار است تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی در این جلسه سخنرانی کنند.

به گفته منابع دیپلماتیک، در میان وزرای خارجه عرب که حضور آنها تا لحظه برای سخنرانی در نشست شورای امنیت تأیید شده است ، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «صبری بوقادم» وزیر خارجه الجزایر، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین هستند.

منابع تأکید کردند که ممکن است در چند ساعت آینده تعداد وزرای عرب که به شورای سخنرانی خواهند کرد افزایش یابد.

از سوی دیگر، دفتر «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیامی را در رسانه‌ها توزیع کرد که تأیید می‌کند دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد و سپس «تور وینسلند» نماینده ویژه وی در فلسطین اشغالی و هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه، گزارشی در مورد آخرین تحولات فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس