نمکی

وزیر بهداشت، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا و برنامه واکسیناسیون گروه‌های مختلف جامعه، نکاتی را توضیح داد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، بعد از ظهر یکشنبه در گفتگوی زنده خبری از شبکه خبر سیما، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و در خصوص روند واکسیناسیون نیز توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

دستور نمکی درباره واکسن کرونا دانشجویان پزشکی

وزیر بهداشت در ابتدا با اشاره به روند نزولی موج چهارم کرونا در کشور، از همکاری مردم با برنامه‌های ستاد ملی کرونا قدردانی کرد و گفت: تشکر می‌کنم از روحانیت اهل سنت که با ما همراهی کردند. البته اندکی هم با ما همکاری نکردند.

وی افزود: یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا را با تلاش کادر درمان پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید:

گلایه نمکی از پرسنل بدون ماسک در بیمارستان

نمکی گفت: ما چند روش را برای کنترل موج چهارم به کار بستیم که از جمله ممنوعیت جراحی‌های غیر اورژانسی و همچنین راه اندازی بستری‌های موقت و…، از جمله اقدامات ما بود.

وی ادامه داد: همان طور که قول داده بودم، اجازه ندادیم هیچ بیماری پشت در بیمارستان بماند و به خوبی توانستیم بیماری را مدیریت کنیم.

نمکی افزود: اگر نگاهی به رنگ بندی در ۳۱ فروردین که سراسر آتش بود، در ۲۵ اردیبهشت به وضعیتی رسیدیم که ۳۰۱ شهر قرمز را به ۳ شهر قرمز تبدیل کند.

وزیر بهداشت به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: مردم فقط از طریق اطلاع رسانی‌های وزارت بهداشت برای واکسن اقدام کنند. همه کسانی که جزو اولویت‌های ما بوده‌اند و جا مانده‌اند حتماً واکسن را دریافت خواهند کرد.

نمکی گفت: محموله جدیدی از واکسن ظرف امروز و فردا به دست ما خواهد رسید و تا اواخر خرداد ۱۴۰۰ همه سالمندان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: بعضی از جوسازی‌ها که گفته می‌شود واکسن در بازار آزاد فروخته می‌شود، صد درصد کذب است. زیرا، در سامانه‌ای که داریم همه مشخصات ثبت می‌شود و امکان ندارد واکسن به بازار آزاد برسد.

وزیر بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ هزار دوز واکسن تزریق کرده‌ایم که یک رکورد است و به زودی تا مرز ۳۰۰ هزار دوز تزریق در شبانه روز خواهیم رفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    آقای نمکی وزیر محترم و خدوم ایران دوستت دارم. متخصص فلوشیپ در بعضی بیمارستانهای دولتی اصلا نداریم اگر هم باشد در کلان شهر ها فقط یک نفر داریم نمیشه نوبت گرفت.خواهش می کنم به وضعیت سامانه نوبت گیری اینترنتی و تلفنی در بیمارستانهای دولتی سریعا رسیدگی کنید.تعداد متخصصین را زیاد کنید حداقل 2 فوق تخصص تا برای کلان شهر ها باشد.در عرض یکماه بعد 20 بار پیگیری اینترنتی و چند بار حضوری برای دریافت نوبت نتونستم نوبت بگیرم ناچارشدم برم بیمارستان خصوصی.عملا دفترچه بیمه سلامت برایم کارایی ندارد.کلی قرض کردم تا بتونم عمل کنم.لطفا در اسرع وقت سامانه نوبت گیری را بصورت کشوری برنامه ریزی کنید.با تشکر از زحمات شما
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 5
    من فقط واکسن ایرانی میزنم
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      0 5
      آفرین به شما دکتر
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    انقلابی گری یعنی تلاش برای خوشبختی و سعادت مردم ایران . اگر انقلابی هستید واکسن موثر و مفید تهیه کنید . ما زندگی نداریم . چگونه می گویید انقلابی هستیم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    پانزده روزه مریض هستم جرات نکردم بیمارستان بروم . این هم شد زندگی . خانمم شش ماه است از درد دست به خودش می پیچد جرات نکردیم بیمارستان برویم . این هم شد زندگی . واکسن کجاست ? وعده دروغ ندهید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 4
    من هیچ واکسنی نمی زنم حتی واکسن ایرانی نیز زیر نظر سازمان کشتار جهانی ساخته می شود
  • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 1
    دروغگو !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس