کد خبر 1218060
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
واکاوی تعلل AFC در انتخاب میزبان/استقلال-الهلال پایان دهنده مشکل ایران و عربستان در فوتبال؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب میزبان مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ را برای حل مشکل ایران و عربستان به تعویق انداخت.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا بحث انتخاب میزبانی مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ را به بعد از پایان بازی های مرحله گروهی در منطقه شرق موکول کرد.

طبق منابع آگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است در اواخر تیر میزبان مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ مشخص شود.

-میزبان ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه غرب طبق جدول اعلامی AFC به شرح زیر است:

*استقلال-الهلال عربستان

*النصر-تراکتور

*استقلال تاجیکستان-پرسپولیس

*شارجه-الوحده

بیشتر بخوانید:

توضیحات منبع آگاه AFC درباره میزبانی استقلال و النصر

اما کنفدراسیون فوتبال آسیا چرا تعیین رسمی میزبان ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه غرب را به تیرماه موکول کرد؟ مهمترین سوال در ذهن هواداران فوتبال ایران و عربستان این است که آیا الهلال به تهران برای بازی با استقلال می آید و پرونده زمین بی طرف برای همیشه بسته می شود؟

استقلال-الهلال پایان دهنده مشکل ایران و عربستان؟

سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران ۲ هفته پیش در واکنش به اینکه آیا مشکل حضور باشگاه های فوتبال عربستان در ایران حل شده این طور پاسخ داد: با حضور نمایندگان ما در کشور عربستان(استقلال و فولاد) در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، مسئله ما برای بازی ها با سعودی ها در زمین بی طرف حل شد و اکنون منتظر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازی استقلال و الهلال در تهران هستیم.

از دید مسئولان فوتبال کشورمان پرونده زمین بی طرف با حضور استقلال و فولاد در کشور عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به نقطه پایان رسید.

استقلال-الهلال پایان دهنده مشکل ایران و عربستان؟

با بررسی نظر مسئولان ورزش عربستان برای حضور در ایران هم به نوعی چراغ سبز از سعودی ها برای حضور در ایران دیده می شود. برای اولین بار در ۶ سال گذشته یک مسئول بلندپایه ورزش عربستان برای حضور در ایران موضع گیری نکرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا را تصمیم گیرنده دانست.

یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هفته گذشته در واکنش به سوال خبرنگار سعودی درباره اینکه آیا الهلال برای بازی با استقلال به تهران سفر می کند، گفت: ما تابع تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. شرایط کرونایی تعیین کننده در انتخاب میزبان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

استنباط از این صحبت ها این است که سعودی ها هم برای بازی در ایران چارغ سبز نشان داده اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به ۲ دلیل تصمیم خود را برای انتخاب نهایی میزبان مسابقات مرحله یک هشتم نهایی به تیرماه موکول کرده است. طبق منابع آگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC به دنبال پایان دادن نزاع ایران و عربستان در زمین فوتبال است و می خواهد با ارائه میزبانی به استقلال و حضور الهلال در تهران برای همیشه این پرونده را مختومه کند.

استقلال-الهلال پایان دهنده مشکل ایران و عربستان؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین دو ماه زمان خریده تا شرایط کرونایی در قاره کهن را بررسی کند و در صورت بهبودی وضع در کشورهای آسیایی طبق جدول اعلامی مسابقات را برگزار کند اما در صورتیکه شرایط کرونایی بهبود پیدا نکند تمام بازی ها به میزبانی زمین بی طرف برگزار خواهد شد و این موضوع ربطی به مشکل عربستان و ایران ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مرضیه حسینی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 9
    استقلال گل باران میشه و آبروی فوتبال ایران رو میبره از این که استقلالی ام شرمنده ام
    • امیرحسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      13 0
      تولنگی بیشرف خودتو استقلالی معرفی نکن ....فعلا بااهرم فدراسیون هرچی بازیکن تاپ بوده جذب کردین ...توکوچه ماهم عروسی میشه.....
    • اس اس IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      5 0
      اون وقت استقلال تو اسیا میدرخشید تیم بنام پیروزی وجود خارجی نداشت با افتخار استقلالیم
  • محمد IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    استقلال قهرمانه به امید خدا برنده میشه... فرهاد مجیدی عشق و اسطوره
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    استقلال زمانی قهرمان شده که فوتبال آسیاه تا ایندحد به جام باشگاه‌ها اهمیت نمیداد مبارکتون باشه جامهای گذشته اما مهم الان هست که پرسپولیس با قدرت در آسیا ظاهر میشه در میان این همه تیمهای قلدر و پولدار آسیایی
  • ایلیا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    تیم اصیل و ریشه دار یعنی الهلال که هم سابقه خوبی داره و هم در حال حاضر تیم قلدری هست نه استقلال که از آخرین قهرمانی چهارجانبش بیش از 30 سال میگذره
  • دخی استقلالی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    باافتخاراستقلا لی ام
  • علیرضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    من یک طرفدار دو آتیشه تیم کیسه کش هستم تورو خدا نرو ، سمیه هم رفت پشیمون شد بهش گفتن نرو سمیه باز رفت ، پس در نتیجه تیم ما هم نره خواهشاً ، آبرو ریزی می‌کنه مثل بازی العین شش تا میخوره
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    استقلال قهرمانه
  • Ss IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    لنگیا شما تا حالا با کدوم تیم قدر اسیایی بازی کردن همینقدرش هم شانسی امدن بالا
  • ایلیا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    بعنوان یک استقلالی شرمنده هوادار ها تشکر احتمال گل زیاد بخوریم خیلی خدا به فریادمون برسه الهلال تا دندان مسلح شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس