اشتباهات مجیدی و تعجب از انتخاب ترکیب/ گل‌محمدی همان مرد همیشگی

تیم فوتبال استقلال برای دربی نود و پنجم نتوانست از روی نیمکت به خوبی مدیریت شود و تصمیمات مناسبی برای دیدار با پرسپولیس داشته باشد.

به گزارش مشرق، جای سوال بزرگ دربی ترکیب اولیه استقلال در شروع بازی بود. جایی که مرادمند، یزدانی ، مهدی پور و غلامی در ترکیب اصلی حاضر بودند تا شجاعیان، اسماعیلی، دیاباته و حتی دانشگر از روی نیمکت بازی را دنبال کنند.

در سیستم اتخاذ شده ( ۳ - ۴ - ۳ ) استقلال برای بازی دربی، سیستمی که بیشترین نیاز به تمرین و استمرار و مرور و آموزش جاگیری را در بین سیستم های متدوال فوتبال دارد، قاعدتا باید پنج بازیکن در آرایش ( ۲ + ۳ ) متشکل از یزدانی ، غلامی ، مرادمند ، مهدی پور و ریگی علاوه بر نقش اول در دفاع ، می باید به عنوان آغازگر بازی - بازیسازی از دفاع صاحب توانای های بالایی باشند ، اما بجز ریگی دیگر عناصر در نظر گرفته شده برای این مهم از سوی فرهاد مجیدی فاقد چنین هنری بوده و عاجزتر از حد انتظار نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیسی‌ها فیلم هندی زیاد دیده بودند

در واقع و به صراحت باید گفت که پیراهن های شماره ۴، ۵ ، ۷ و ۹ در استقلال قداست و حرمت خود را از دست داده و در تن صاحبان فعلی آنها بسیار بسیار گشادتر از معمول هستند.

استقلال با فرهاد مجیدی که تنهاتر از همیشه بر روی نیمکت بود در ادامه با تفکری احساسی به سیستم ( ۳ - ۳ - ۴ ) روی آورد و دست آخر نیز با دستور «بکِش بکِش» که دستوری مفتضحانه می نمود علاوه بر شکست در دربی در ورطه سقوط و بحران و دوری هرچه بیشتر از جام قرار گرفت.

در آن سو محتمل ترین نتیجه برای پرسپولیس پیروزی اقتصادی و به عادت درآمده یک بر صفر بود. تیمی که از سوی یحیی گل محمدی و نیمکت همراه و آگاه و مسلط، به خوبی هدایت می شود.

تیمی که برای پیروزی و قهرمانی در لیگ برتر ایران، ثابت قدم بوده و این ثبات در سیستم بازی، ترکیب های معمول، تعویض های قابل انتظار، زوج سازی های متناسب و روش های حمله بخوبی آشکار و مبرهن بود.

چربش احساس بر منطق در دربی نود و پنجم نمود عینی داشت ، جایی که پرسپولیس در بیشترین زمان های بازی و استقلال در کل زمان بازی توانایی اولیه خود را برای اتخاذ فوتبالی معمول و مالکانه از دست داده بودند. دربی که شبیه دربی از نوع ایرانی و دربی های متدوال و همیشگی بود.

* یعقوب وطنی - کارشناس و مربی فوتبال

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • استقلال IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    18 23
    مشکل اصلی در نفرات کنونی استقلال، وریا غفوری است! این بازیکن علاوه بر این که کیفیت لازم را ندارد و پا به سن گذاشته هم شده است، ضمناً بیشتر توجه اش به فضای مجازی و همراهی با ضدانقلاب است تا ورزش حرفه ایش و در بازی دیشب ناهماهنگی وی با سایر بازیکنان بخوبی مشهود بود! این ها به کنار، تازه ایشان سرآمد بازیکن سالاری در باشگاه هم شده است و بی اجازه اش کسی نمی تواند تصمیمی بگیرد!!!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      9 1
      دقیقاً همین گونه است. در بازی دیشب با وجود بازی بدش، اما مجیدی جسارت و جرأت تعویض کردنش را نداشت!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 1
    علی سامره کسی که میتواند خیلی به استقلال کمک کند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 6
    آره توخوبی!
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      3 0
      نه تو خوبی، دلال
  • میثم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    مشکل اصلی تیم جا بجایی بیخود بازیکن است و نکته بعدی نیمه مربیان است که بدلیل عدم آنالیز حریف در نیمه اول است. یعنی یک فردی که فقط وظیفه اش بررسی نقاط ضعف و قوت حریف و تیم استقلال است. و تعویض های احساسی بعد از دریافت گل. چرا تیم باید گل دریافت بکند وبعد به فکر تعویض بیفتد. این نشان می دهد که آنالیز درست از تیم مقابل ندارد. اگر دقت کنید تیم مقابل در ابتدا نیمه دوم دوتا تعویض کرد و روند بازی را تغییر داد. ولی استقلال با دریافت گل بدون هدف شروع به تعویض های بی اثر کرد و نتیجه ای حاصل نشد. نکته بعد چرا وقتی تیم حریف حرکت به جلو دارد. دفاع بجای پرس عقب نشینی می کند و فضای شوت زدن به حریف می دهد. اگر دوتا بازی اخیر را بررسی کنید دقیقاً این اتفاق افتاد و هردو حرکت منجر به گل شد. در صورتی که با پرس در میانه زمین بازیکن حریف مجبور به پاس دادن می شد و موقعیت شوت ازش گرفته می شد. مسئله بعد اینکه هنوز بازیکن ها نمی دانند ملاک سوت داور بالا بردن دست و ایستادن نیست . بازیکن باید تا سوت داور بدود نه بایستد و نظاره گر سوت داور باشد. در همین بازی دفاع بجای حرکت بسمت توپ ایستادند و چشم به کمک داور دوخته بودند. اگر بجای اینکار به طرف توپ می رفتند شاید نتیجه طور دیگر رقم می خورد. نکته بعد آقای دیاباته باید بداند که حتما او نباید گل بزند ، بلکه تیم باید گل بزند. اگر در دوبازی اخیر دقت کنید ایشان فقط چشمش به دروازه حریف است و در هر شرایطی خودش می خواهد ضربه آخر را بزند . در صورتی که بازیکن با موقعیت بهتر بودند که اگر ایشان پاس می دادند چه بسا تیم با پیروزی زمین را ترک می کرد . در همین بازی یک پاس به وریا می توانست روند بازی را تغییر دهد . یا آن ضربه سری که زد اگر رهایش می کرد نفر پشت سر براحتی توپ را به گل تبدیل می کرد. سوال این هست که چرا به این نکات توجه نمی کنند مربیان و چه کسی باید این نکات را یاد داشت کند و بازیکن ها را مجاب به اجرای موارد کند. همه اینها بر می گردد به نداشتن یک آنالیز بدور از حاشیه . یک نکته دیگر در بازی با پیروزی ، عدم تعادل در دوجناح بود و تا قبل از تعویض ها وجود داشت. جناح چپ چهار بازیکن و چناح راست دوبازیکن. این وظیفه چه کسی است تا این نکات را تذکر بدهد. امید واریم با اضافه شدن یک دستیار با کیفیت و بدور از حاشیه تیم از این وضعیت خارج شود.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      0 0
      این مشکلاتی که نوشتید در دیدارهای استقلال با حریفان آسیایی هم بود.
  • رحیم IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 2
    مجیدی حیا کن استقلال رو رها کن. چه ترکیب مزخرفی چیدی.
  • رحیم IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    فقط فکری
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 0
    اسماعیلی مصدومیت داشت و دیاباته هم کاملا ناآماده است در زمان حضورش با خودخواهی دو موقعیت مسلم را از بین برد. دانشگر هم مدتهاست از شرایط مسابقه دوره،انصافا استقلال بهتر بازی کرد و پیروزی فقط یک موقعیت داشت که مظاهری بد توپ رو دفع کرد
  • حسین IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    اگرتوپ استقلال ازتودروازه پرسپولیس دراورده نمیشداگرپنالتی استقلال گرفته می شد الآن این حرفها رانمیزدی آقای تحلیلگر استقلال از هرلحاظ سرتر بودحریف باخوش شانسی برنده شد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    تیم ک عقب افتاد تعویضها بازیکنهای بلند قد و میاره زمین بعد ارسال مستقیم اینم شد کار اقای مجیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس