مادری که رهبر انقلاب برایش دعا کردند کیست؟/ قرار نبود دخترم را پشت تریبون ببرم+فیلم - کراپ‌شده

یکی از نگرانی‌هایی که داشتم این بود که بعد از مراسم این کار تعبیر به نمایش و ساختگی بودن و این دست حرفها باشد. اما الان می‌گویم اگر کسانی هم به اشتباه این حرف را بزنند، به دعای خیری که رهبری کردند، می‌ارزید.

به گزارش مشرق، دیدار دانشجویی امسال با رهبر معظم انقلاب یک اتفاق ویژه داشت. حضور مجری مراسم همراه با دختر ۵ماهه‌اش پشت تریبون و دعایی که حضرت آقا برای این مادر و دختر کردند، یکی از حاشیه‌های زیبای این مراسم بود.

در روز تعطیلی عید فطر درحالی با فاطمه یوسفی درباره حال و هوای دیدار دانشجویی با رهبرانقلاب  صحبت کردیم که صدای مهلای۵ماهه هم در پشت صحنه حضور داشت. خانم یوسفی متولد ۱۳۶۹، دانش‌آموخته دکتری دامپزشکی و عضو ادواری جنبش عدالتخواه دانشجویی هستند که به عنوان دومین خانم در دومین سال متوالی و برای دومین دیدار مجازی دانشجویی با رهبر انقلاب اجرای این مراسم را به عهده داشتند.

مادری که رهبر انقلاب برایش دعا کردند کیست؟/ قرار نبود دخترم را پشت تریبون ببرم+فیلم

چه شد که امسال هم از یکی از خانم‌های تشکلی برای اجرای مراسم دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب دعوت شد؟

سیستم انتخاب مجری دیدار دانشجویی با رهبری به این صورت است که مجری حتما باید از ادوار تشکل‌ها و فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی هم باشد. مواردی مثل سابقه حضور و فعالیت در دیدارهای سالهای قبل هم در نظر گرفته می‌شود. چون مدیریت این دست مراسم‌ها بیشتر از فن اجرا، آشنایی با فضای دیدارهای دانشجویی و توانایی مدیریت حواشی آن را هم می‌طلبد.

هرسال سهمیه اجرا به ادوار یکی از تشکل‌ها داده می‌شود. در چرخش سالانه امسال نوبت انتخاب مجری یا از دفتر تحکیم وحدت یا از جنبش عدالتخواه بود. دبیرها از بچه‌های ادوار اسم می‌دهند و از لیستی با پنج شش نفر رزومه یک نفر انتخاب می‌شود که امسال قرعه به نام من افتاد.

از همان ابتدا تصمیم گرفتید با دخترتان در مراسم شرکت کنید؟

اتفاقا نه. وقتی با من تماس گرفتند گفتم که من نوزاد دارم، خانواده‌های من و همسرم تهران نیستند و خود همسرم هم سرباز است و نمی‌تواند کنار ما باشد. در واقع ابتدا نمی‌خواستم قبول کنم چون نیاز به حضور در جلساتی قبل از اجرای مراسم هم بود. ولی دوستان تشکل و کسانی که لطف کرده و من را انتخاب کرده بودند خیلی حمایت‌گرانه وارد شدند و گفتند به خاطر بچه خودت را از پذیرفتن این پیشنهاد منع نکن. پیشنهادهایی دادند مبنی بر اینکه خانم‌های دیگر بچه را در طول اجرای مراسم نگه می‌دارند و همه کمک خواهیم کرد و خلاصه من را راضی کردند. برای همین نه اصلا برنامه‌ریزی شده بود که من حتما با بچه در مراسم حضور داشته باشم و نه اصلا قرار بود دخترم را پشت تریبون ببرم.

پس چه طور شد که با دخترتان پشت تریبون رفتید؟

من تقریبا کل مراسم اجرا را تنها روی سن بودم. از همان ابتدای شروع مراسم و وقتی حضرت آقا وارد شدند، چون یکدفعه خیلی شلوغ شد و دانشجوها شروع به شعار دادن کردند، دخترم ترسید و گریه کرد. دوستان هم او را به بیرون از سالن بردند.

در اواخر مراسم یکی از دانشجوها بیشتر از زمانش صحبت کرد. من به پشت صحنه رفتم و داشتم مشورت می‌گرفتم که چه‌طور به او درباره وقتش تذکر بدهم و قرار شد پشت تریبون بروم. همان موقع به خاطر اینکه دخترم دیگر آرام شده بود و بچه‌ها او را داخل سالن آورده بودند، دوستانم پیشنهاد دادند که از این فرصت آخر استفاده کنم و بچه را پیش حضرت آقا ببرم تا برایش دعایی بکنند. چون این هم جزء برنامه هست که دو دقیقه پایانی مجری فرصتی دارد تا اگر حرف شخصی دارد با آقا بزند.

چندوقت پیش مستندی از تلویزیون به نام«لشکر زینبی» پخش شد که در آن خانواده‌های شهدای مدافع حرم بچه‌های شهدا را پیش حضرت آقا برده بودند. دوستان خیلی تحت تاثیر آن مستند بودند و می‌گفتند حیف است از این فرصت استفاده نکنی. نفس حق رهبری در این سالن جاری است و تو هم که این حق را داری تا به عنوان مجری صحبت شخصی با ایشان داشته باشی. من هم با اینکه خیلی مردد بودم ولی در نهایت قبول کردم. آن دقایق پایانی را با مهلا پشت تریبون رفتیم که منجر به دعای رهبری در حق ما شد.

وقتی حضرت آقا برایتان دعا کردند، چه حسی داشتید؟

لحظه‌ای که می‌خواستم بچه را با خودم ببرم خیلی استرس داشتم اما وقتی حضرت آقا برایمان دعا کردند، خیلی خوشحال شدم و خیلی حس خوبی را تجربه کردم. یکی از نگرانی‌هایی که داشتم این بود که بعد از مراسم این کار تعبیر به نمایش و ساختگی بودن و این دست حرفها باشد. اما الان می‌گویم اگر کسانی هم به اشتباه این حرف را بزنند، به دعای خیری که رهبری کردند، می‌ارزید.

چه واکنش‌هایی از این اتفاق از اطرافیان گرفتید؟

وقتی واکنش‌ها به این اتفاق را در فضای مجازی دنبال می‌کردم خیلی‌ها می‌گفتند حالا مگر چه لزومی دارد؟ مگر مادری و همسری به تنهایی کافی نیست؟ و چرا زن موفق را حتما زن حاضر در اجتماع نشان می‌دهید؟ من به شخصه زیاد اهل نمایش ابعاد زندگی‌ام در فضای مجازی نیستم. یعنی حتی درباره ازدواج و بچه‌دار شدنم هم چیزی در صفحات مجازی‌ام نگفتم. اما چون بعضی از این واکنش‌ها برایم خیلی عجیب بود، احساس کردم باید برای بقیه بگویم که این برنامه یک برنامه از پیش تعیین شده و نمایشی برای اینکه بگوییم جامعه زیرساخت کافی برای حضور اجتماعی مادران را دارند، نبود.

این یک اتفاق تصادفی بود که به لطف خدا سبب خیر شد و موجی را به وجود آورد که اتفاقا یادآوری کند جامعه باید شرایط لازم برای حضور مادر و فرزند را در اجتماعات فراهم کند. یعنی تصویری که از من به همراه فرزندم منتشر شد باید راهی باشد برای مطالبه اینکه مادران از سیستم بخواهند تا مسیر برای این دست حضورها هموار بشود.

به شخصه چند مکان محدود فرهنگی و دانشجویی را می‌توانم نام ببرم که حضور مادر و بچه‌ها در آن پذیرفته شده است. من نمی‌گویم لزوما باید مادر همراه بچه سر کلاس دانشگاه حضور داشته باشد یا کارهایی از این دست. من می‌گویم زیرساخت باید آنقدری آماده باشد که مادر دانشجو با خیال راحت بتواند بچه‌دار بشود. به عنوان مثال مهدکودکی در همان دانشگاه باشد که مادر بتواند برای ساعاتی بچه را به آنجا بسپارد و به او سر هم بزند. اما در واقعیت اتفاقی که می‌افتد این است که مادر در شرایط دانشجویی و یا هر موقعیت اجتماعی دیگر مجبور است قید بچه‌دار شدن را بزند.

این اتفاقی که افتاد هیچ ادعایی مبنی بر اینکه یک نهاد حامی حضور مادر و فرزند در اجتماع هست را نداشت. بلکه حرکتی اتفاقی  و لطفی از جانب خدا بود که ان‌شاالله باعث بشود زنان و مادران حضور بی‌دغدغه خود در اجتماع را در کنار همسرداری و فرزندآوری از سیستم مطالبه کنند.

فعالیت‌هایی از جنس تشکل‌های دانشجویی، درس خواندن و کارهایی از این دست را چه‌طور می‌شود با همسرداری و بچه‌داری یک جا جمع کرد؟ با توجه به اینکه شما گفتید حتی خانواده‌هایتان هم برای کمک در کنارتان حضور ندارند.

البته من درسم تمام شده است و دیگر دانشجو نیستم. برای تخصص هم تا به حال در چند شهر دیگر قبول شده‌ام ولی چون محل زندگی‌ام تهران است فعلا در تلاشم تا تخصص را در تهران قبول بشوم.

واقعیت این است که خود حضرت آقا به این مسئله تاکید دارند که یک مادر برای اینکه بتواند بچه‌های خوبی تربیت کند نباید رابطه‌اش را با اجتماع قطع کند. به نظر من فعالیت اجتماعی الزاما شغل نیست. گرچه شاید از نظر عده‌ای اینطور باشد. ولی من عقیده دارم همین ارتباط با مساجد، هیئت‌ها، جلسات فرهنگی و پژوهشی بچه‌های تشکل‌ها و اجتماعاتی از این دست مصداق حضور اجتماعی است.

خیلی از خانم‌ها بعد از بچه‌دار شدن خودشان را از این حضورها محروم می‌کنند. مادر بودن نباید مایه سرافکندگی باشد بلکه باید مایه افتخار یک زن باشد. البته که آسان نیست و قطعا سخت است اما همه چیز به خودباوری و هدف مادر بستگی دارد.

در این سبک تفکر و سبک زندگی که برای خود بنا کرده‌اید، حمایت همسرتان چقدر موثر بوده است؟

من تا قبل از ازدواج تصورم از مرد خوب، مردی بود که در خانه به همسرش کمک می‌کند. یعنی از نظرم همینکه مرد خانه رو جارو بکشد و چند تکه ظرف بشورد مرد خوب و همراهی بود.

اما بعد از ازدواج فهمیدم حمایت فکری و معنوی خیلی از کمک فیزیکی مهمتر است. انتخاب من شخصی بود که خیلی آدم پرکاری است. همسرم هم از ادوار تشکل‌ها هستند و نوع فعالیت‌شان اینطور است که تا غروب سرکار هستند و بعد از آن جلسه و دورهمی‌های کاری دارند. برای همین اصلا از ایشان توقع ندارم که وقتی ۱۰شب به خانه می‌رسد در کارهای خانه هم همراهی کند.

بعد از ازدواج من به مدل موثرتری از همراهی رسیدم که حمایت فکری و معنوی و رساندن زن به خودباروری است. بارها پیش آمده که من گفته‌ام توانایی انجام یک کار را ندارم ولی همسرم با یکساعت صحبت من را قانع کرده است که می‌توانم و اتفاقا از پس آن کار هم برآمده‌ام. این همراهی منجر به خودباوری انرژی در ذهن آدم تزریق می‌کند که خیلی مفیدتر از همراهی فیزیکی و کمک در خانه است. البته اینطور هم نیست در کارهای خانه اصلا کمک نکنند( می‌خندد)

از حال و هوای دیدار دانشجویی مجازی با رهبر انقلاب هم برایمان بگویید.

سال گذشته چون تجربه اول بود یک مقدار خطاهای بیشتری هم بود. مثلا مشکلات فنی صدا بود و یا مثلا لحظه‌ای که آقا وارد شدند خیلی‌ها متوجه مانیتور نبودند و یا نمی‌دانستند همانطور که ما آقا را می‌بینیم، ایشان هم تصویر ما را دارند. برای همین آن شور و هیجان همیشگی دیدارهای حضوری حاصل نشد.

امسال درباره این نواقص صحبت کردیم و تجربه خانم دکتر کرم، مجری مراسم پارسال هم زیاد استفاده کردیم. مثلا قرار شد لحظه حضور رهبری مجری به دانشجویان اطلاع بدهد که همین باعث شد شور و هیجان این دیدار امسال دقیقا مثل دیدارهای حضور باشد. حتی آقا اشاره می‌کردند بنشینید اما بچه‌ها گرم شعار دادن بودند( می‌خندد). احساس می‌کنم امسال آن گرما و نشاط به دیدارهای دانشجویی برگشته بود و نشان دادکه بعد مکان اشتیاق و ارادت دانشجویان به رهبری را کم نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    74 10
    ماشاءالله به این مادر و دختر خدا عاقبت همه جوان هامون راختم بخیر کنه.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      3 0
      خدا جون به منم یه نی نی بده . اقا دعام کنه
  • حامد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    29 3
    یک بام و دو هوای غربگداها در مواجهه با فرزندآوری ایرانیان و غیر ایرانیان نشان می دهد گفته هایشان را حرجی نیست.
  • .... IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    36 8
    خیلی خیلی جالب بود نظر برخی ادما اصلا مهم نیست مهم اون دعایی بود که رهبر انقلاب برای شما ودختر کوچولوتون کردن محتاج دعای خیرتان هستیم
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    28 3
    خدا سلامت نگهتون داره. درد و بلاتون تو فرق سر غربگداها
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    26 5
    الهی عاقبت بخیری برای شما وخانواده وتشویق جوانان به امر ازدواج وبچه دار شدن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    10 0
    خوش به حال مهلا خانم و مامان جهادگر و مومن شون ، ان‌شاءالله که با دعای حضرت آقا عاقبت بخیر بشن
  • سرباز ولایت IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    5 0
    عزیزم ان شاءالله همیشه سایه رهبرمون بالای سرمون بشه دیدار حضوری هم نصیب و قسمتمون بشه
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    30 6
    سلام ودرودخدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.
  • باران IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    12 2
    خیلی هم عالییی خدا حضرت اقا رو حفظ کنه
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 0
    واقعا نباید هیچ جوانی به خاطر بچه دار شدن از بقیه عقب بماند در این مورد دعای رهبر چقدر تاثیر گذار بود
  • ایلیا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    21 3
    خدایا رهبر عزیزمان را حفظ بفرما
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    16 2
    تو رو خدا یه شرایطی برای مادرای کارمند بگذارین به خدا دلمون می خواد چند تا بچه داشته باشیم ولی نمی تونیم من دو تا پسر دارم دلم می خواد یه دختر هم داشته باشم ولی به خاطر شرایط کاریم نمی تونم
    • محمدعلمداری IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      12 1
      خدا ان شاالله رهبر عزیزمون رو حفظ کنه
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    سلام همیشه سلامت باشن ماکه سعادت نداریم ازنزدیگ ببینیم آقای خامنه ای راایکاش دعاکنن ریشه اعتیادنابودبشه روزبروزبدترمیشه کسی هم جلوی فروشنده هارونمیگیره من به جدشون اعتقاددارم بخداخسته شدیم التماس دعا داریم
  • احمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 2
    درود بر شما و فرزند عزیز و همسر محترمتان .خیلی عالی و قشنگ الحمدالله مورد محبت رهبر عزیز هم قرار گرفتید . امیدواریم همه مادران عزیز کشورما در پرورش فرزندان خود موفق و عاقبت به خیر شوند . . ‌دلتان گرم و لبتان خندان.
  • LU ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    جانم فدای رهبرم
  • مهسان IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 2
    منم یک دانشجوهستم خیلی دوسدارم اقارو ببینم برام دعابخونن ازبچگی عاشق این بودم ک برم بیت رهبری ولی هیچ وقت نشد قسمتم نشد واقعا خدارهبرمونو حفظ کنند
  • مهدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    خوشا به سعادت خودت و دختر نازت. دعای اقا.و
  • مریم IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    سلام مادر نمونه. چه کار زیبایی انجام دادید. خوش بحالتون که رهبرو از نزدیک دیدید. من عاشق رهبر و تمام کسایی هستم که به رهبرم عشق می ورزند
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 3
    میتونی بی خیال کارت شی چون فرزنداوری مهمتر ار کارته ضمن اینکه شوهر نون بهت میده
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      1 0
      چقدر کوته فکر.
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    خوش به سعادتتون..انشاالله که خودتون ودخترتون عاقبت بخیر بشید..و با دعای خیری که رهبرمون براتون کرد مطمئنم خوشبخت وسعادتمند میشید...
  • بابک IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    6 1
    آفرین خواهر عزیزم‌.کیف کردم از این لشکر زینی
  • مرتضی‌‌‌‌‌میری‌فریمانی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 1
    خدا‌حضرت‌اقا‌را‌حفظ‌کند‌که‌وجود‌ایشان‌مایه‌عزت‌وابرو‌واقتدار‌کشور‌وملت‌ایران‌است‌.
  • ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 1
    قدر این رهبر بزرگوار را بدانید
  • سلام IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 2
    درود بر رهبر انقلاب مهربان زنده وسلامت باشند
  • کلنا فداک یا زینب IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 1
    سلام خوشبحالتون که رهبر عزیزمون رو از نزدیکـ دیدید من که ارزوم دیدار ایشونه من طلبه ام وفعلا بچه ای ندارم ولی بعضی حوزه های علمیه هم که باید به فکر مادران با بچه هاشون باشن نیستن حوره یکی از اقواممون میگفت برا بچه اسانید در حوزه مهد دارن اما بچه ها طلاب رو قبول نمیکنند مگر چه فرقی میکنه کاش کمی هم به فکر متاهل ها وبچه دار ها بودند وشرایط ویژه تر بامراعات هایی براشون صورت میدادند
  • Javad IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    سایه ی این مرد حکیم و دانشمند بر سر جامعه ی جهان اسلام بتخصیص ایران عزیز مستدام باد..مگه رهبری عزیز تر و بزرگوارتر و انتقاد پذیر تر از این رهبر در جهان وجود دارد!؟خدا حافظ رهبرم باشد..
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    3 0
    بسیار جالب بود،
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    پیشنهادشون برای ایجاد مهدکودک در دانشگاه‌ها خیلی هوشمندانه بود
  • سید مرتضی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    6 0
    درود به شرف شما. خوشا به سعادت شما. بهترین کار رو کردین و دعای رهبری عزیز رو برای خودتون خریدید.
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    خداقوت عالی بود. خدا حفظش کنه و زیادش کنه
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    احسنت
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    جانم فدای رهبرم
  • نوکر آقا رهبری IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    سلام خوش به سعادت که حضرت اقارهبری رازیارت کردید التماس دعا
  • US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    بسیار زیبا
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    آرزوی عاقبت بخیری برای همه جوانان و برای شما وخانواده وتشویق جوانان به امر ازدواج وبچه دار شدن
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    5 0
    خدا شما ورهبری معظم رو سلامت نگهتون داره.الهی درد و بلاتون تو فرق سر غربگراهای که خانواده نمی دونن چیه
  • سیما IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    ای کاش دوباره جوان میشدم ودراین دیدار شرکت میکردم ارزوی دیدار با امام خمینی به دلم ماند کاش به دیدار حضرت اقا شرفیاب بشم
  • کارمند IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    در ادارات دولتی مادران مخصوصا اگر بیش از یک فرزند داشته باشند را بیشتر ااذیت می کنند نمونه نهاد کتابخانه های عمومی کشور
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    سلام مادر نمونه خوش بحالت که آقا را از نزدیک ملاقات کردی خداوند حضرت آقا را حفظ کنه
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 0
    عزیزم چه کوچولوی نازی خدا حفظش کنه خوشبحالتون که رهبری رو دیدین برام دعا کنید دیدار رهبری قسمتم بشه
  • آنا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    سلام خیلی خوبه گاهی اوقات مادر یا پدر بافرزند ش برنامه کاری رو پیگیری کنه.چنین موضوعی باعث نشاط مادریاپدربوده وازطرفی اثربخش خواهدبود.
  • Naji IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    ارزوی منم دیدار آقاست
  • مهرنوش سلحشور IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    برای شما خانم موفق وخوش فکر آرزوی موفقیت وسلامت دارم ،امیدوارم روزی همه انسانها درمسیر خیرخواهی وانسان دوستی قدم بردارند ،دیگر خواهی بر خود خواهی غلبه کند ،وبه جای حمایت گروه موفق قضاوت نادرست وکارشکنی نکنند ،هرآنچه برای خود میپسندیم برای دیگران هم بخواهیم ،خداوند بهترین پاداش دهنده است
  • jamileh tabarzad IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    نظر خاصی ندارم7544

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس