کد خبر 1216806
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کرونا در اروپا| از شیوع روزافزون ویروس هندی تا استفاده از واکسن روسی در اسلواکی

خبرها از اروپا از شیوع نگران کننده ویروس هندی در این اتحادیه از جمله در آلمان و انگلیس خبر می‌دهند و اسلواکی هم اعلام کرده که می‌خواهد بدون تایید واکسن روسی را به چرخه واکسیناسیون خود اضافه کند.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

تردید بالا در اتحادیه اروپا برای تزریق واکسن

جدیدترین خبرهای کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بر اساس یک نظرسنجی بیش از یک چهارم بزرگسالان در اتحادیه اروپا در صورت پیشنهاد تزریق واکسن آن را رد می کنند. تردیدها در این باره در کشور بلغارستان بسیار بالا است و ۶۷ درصد شهروندان در این کشور این مسئله را بعید و یا بسیار بعید دانستند که اجازه دهند واکسن به آن ها تزریق شود.

انحلال اعتراضات ضد صهیونیستی در هانوفر آلمان

به دلیل نقض گسترده قواعد کرونایی در یک تجمع ضد اسرائیلی در شهر هانوفر آلمان با حدود ۵۵۰ شرکت کننده پلیس این تجمع اعتراضی را منحل کرد. به گفته پلیس بسیاری از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی قواعد فاصله گذاری را رعایت نکرده و از هیچ ماسکی استفاده نمی کردند. دو نفر از معترضان تلاش کردند پرچم اسرائیل را بسوزانند که نیروهای امنیتی از این مسئله جلوگیری کردند.

شیوع روزافزون ویروس هندی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان از شیوع روزافزون ویروس کرونای هندی در کشور خبر داده است. در گزارش شب گذشته این نهاد بهداشتی در آلمان آمده است که تا به حال تنها چند نمونه از ویروس نگران کننده جهش یافته در کشور شناسایی شده است که سهم آلودگی به این ویروس در چند هفته اخیر به صورت مداوم افزایش پیدا کرده است.

این انستیتو همچنین از سهم بالای آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور خبر داده و اعلام کرد که همچنان بیش از نود درصد آلودگی ها به کرونا با این ویروس است.

۲۷۸ مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۱۷۴۱۹ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان به کرونا در ازای ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به ۱۰۳.۶ کاهش پیدا کرده است. ۲۷۸ نفر هم در عرض ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

درخواست کمیسیون اروپایی برای اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تر علیه مسافران هندی

به دلیل شرایط دراماتیک کرونایی در کشور هند کمیسیون اروپایی محدودیت های سختگیرانه تر برای مسافران از این کشور را درخواست کرده است. این نهاد اروپایی شب گذشته از ۲۷ عضو اروپایی درخواست کرد که با اقدامات هماهنگ از گسترش این ویروس در اتحادیه جلوگیری کنند.

اسلواکی بدون تایید اروپا از واکسن روسی استفاده می‌کند

کشور اسلواکی هم می خواهد واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ را از ماه ژوئن و بدون تایید اتحادیه اروپا به کار ببرد. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که برای این منظور برخی آماده سازی های سازمانی لازم است. از اوایل ماه مارس اسلواکی حدود ۲۰۰ هزار دوز واکسن را از کشور اسلواکی دریافت کرد که تا به حال به دلیل عدم تایید این واکسن آن را به کار نبرده است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان حدود ۳۴.۳ درصد شهروندان در این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در آلمان

"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات آلمان و مشاوران دولت در سخنانی با اشاره به اینکه موج سوم کرونا درهم شکسته است درباره وقوع موج چهارم کرونا هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه آمارها تحولات در مسیر مثبت را نشان می دهند گفت: اگر ما بی احتیاطی نکنیم هیچ چیز نمی تواند جلوی یک تابستان آرام و کم تنش را بگیرد.

وی همچنین گفت: با این حال برای جلوگیری از موج چهارم کرونا در پاییز باید اقدامات احتیاطی خصوصا برای افرادی که از سفر بر می گردند در نظر گرفته شود. حداقل ۲۰ درصد شهروندان در زمان قابل پیش بینی بدون مصونیت خواهند بود چرا که نمی خواهند و نمی توانند واکسینه شوند. بنابراین ما به آزمایش های دقیق در فرودگاه ها و قرنطینه مسافران نیاز داریم.

هشدار نهادهای امنیتی در آلمان درباره جعل گواهی‌های واکسیناسیون

نهادهای امنیتی در آلمان هم با توجه به کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا درباره تنظیم گواهینامه های جعلی برای واکسیناسیون ابراز نگرانی کرده اند.

"سباستین فیدلر"، از مقام های امنیتی در آلمان تاکید کرد که این مسئله ای است که امروز ایجاد شده و تا مدتها باقی خواهد ماند. به گفته وی خریداران گذرنامه های جعلی می توانند خودداری کنندگان از واکسیناسیون و کسانی باشند که تمایل به ورود و یا خروج از کشور را داشته و مایل به فرار از تعهدات قرنطینه هستند.

گسترش ویروس جهش یافته هندی خطری برای طرح کاهش محدودیت‌ها در انگلیس

ویروس جهش یافته هندی به سرعت در انگلیس شیوع پیدا می کند. به نوشته نهادهای بهداشتی هند در سراسر این کشور بیش از ۱۷۰۰ مورد آلودگی به این ویرس شناسایی شده که سه برابر بیشتر از میزان آلودگی های ثبت شده در هفته گذشته است.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس در این باره ابراز نگرانی کرده است. وی در سفری به شمال این کشور اعلام کرد که برخی چیزها وجود دارد که ما می توانیم انجام دهیم و ما هیچ چیز را رد نمی کنیم. قرار است امروز ( پنج شنبه) یک گروه مشاوران علمی دولت گرد هم آیند. یکی از متخصصین دانشگاه کالج لندن هشدار داده که کاهش محدودیت ها ی برنامه ریزی شده توسط دولت می تواند به این آتش سوخت اضافه بدهد.

قرار است در این نشست کارشناسی درباره طرح "جانسون" برای لغو محدودیت های کرونایی بحث شده و در صورت لزوم به تعویق انداخته شود و برخی محدودیت ها هم همچنان ادامه یابد.

انتظار طولانی برای شروع روند درمان در بیمارستان‌های انگلیس

به دلیل بحران کرونا بیماران زیادی که تعداد آن ها بی سابقه است برای درمان در بیمارستان ها در صف انتظار هستند. سرویس بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد که در پایان ماه مارس تقریبا حدود ۵ میلیون نفر روی لیست انتظار قرار داشتند که این بالاترین آمار از زمان شروع ارائه این ارزیابی ها در آگوست سال ۲۰۰۷ بوده است. بیش از ۴۳۰ هزار نفر هم به مدت یک سال است که در انتظار شروع درمان خود هستند. در بین این بیماران افراد سرطانی و همچنین بیماران با بیماری های روانی دیده می شوند. سرویس بهداشت ملی انگلیس نگران است که غلبه بر این شرایط سال ها به طول بیانجامد.

افزایش چشمگیر شکاف بین فقیر و غنی در جامعه آلمان

مسئله فقر با وجود کار همواره به صورت روزافزون در جامعه آلمان به واقعیت تبدیل می شود. این مسئله در گزارش سالانه اخیر دولت درباره مسئله فقر و ثروت در جامعه آلمان به وضوح آشکار است. کابینه دولت فدرال آلمان این گزارش از وزارت کار را در روز چهارشنبه منتشر کرد. احتمال می رود در ماه ژوئن در پارلمان آلمان دوباره در این باره بحث شود.

هر چهار سال یک بار دولت آلمان گزارش حدودا ۵۰۰ صفحه ای را درباره شرایط اجتماعی در آلمان ارائه می دهد. گزارش امسال شرایط تیره و تاری را ترسیم کرده است و نشان می دهد که شکاف های بین فقیر و غنی در جامعه آلمان همواره تشدید می شود. این مسئله یک زنگ هشدار محسوب می شود.

"یواخیم راک"، از کارشناسان انجمن برابری های اجتماعی در آلمان در این باره گفته است که یک مسئله واضح است و این گزارش نشان می دهد که این بحران به فقیرترین ها در جامعه بیشترین آسیب را وارد کرده است. وی تاکید کرد که به ویژه در دوران بحران کرونا افراد با درآمدهای پایین در معرض خطر از دست دادن کار و درآمد خود قرار گرفتند. افراد ثروتمند آشکارا با محدودیت های کمتری در این بحران مواجه بودند.

در آلمان کسانی که کم تر از ۶۰ درصد درآمد خالص میانگین را دریافت کنند که در حال حاضر ۱۱۷۶ یورو است فقیر محسوب می شوند و ثروتمند هم کسی است که ماهیانه بیش از ۳۹۰۰ یورو حقوق خالص دریافت می کند.

بر اساس ششمین گزارش فقر و ثروت دولت آلمان نسبت افراد ثروتمند طی سال های اخیر به صورت روزافزون افزایش پیدا کرده و به همین ترتیب هم نسبت افراد فقیر. هم زمان میانگین درآمد در این کشور در حال کاهش است.

این شرایط در بحران کرونا هم تشدید شده است. نتایج یک نظرسنجی که برای این گزارش انجام شده است هم نشان می دهد که حدود یک چهارم خانوارها اظهار داشتند که درآمد آن ها در بحران کرونا کاهش پیدا کرده است. به ویژه افراد با درآمد کم و معمولی از این بحران آسیب دیده‌اند.

"کاترین گورینگ اکاردت"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان هم در این باره گفته است که شکاف های روزافزون بین فقیر و غنی و تجربه انسان ها برای ماندن بیشتر و بیشتر در بحران ها سمی برای انسجام اجتماعی است.

دولت فعلی آلمان دیگر نمی تواند در شرایط اجتماعی تغییری ایجاد کند چرا که در پاییز امسال دولت جدید بر سر کار می آید. البته مسئله برابری و درآمدهای شهروندان در مبارزات انتخاباتی نقش ویژه‌ای را ایفا خواهد کرد.

در گزارش ارائه شده از طرف دولت آلمان این مسئله مشخص شده است که رویای صعود اجتماعی برای انسان های فقیرتر و کودکان آن ها اغلب برآورده نشده باقی می ماند. افراد با دستمزد پایین و فرزندان آن ها شانس پیشرفت بسیار کمی دارند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۱,۴۹۸نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲,۲۸۴به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۷,۸۵۲به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۶۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۶,۴۱۸نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۸۲۱,۶۶۸نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۰۷,۱۱۹نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۴۴۱,۹۷۵کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۶۴۰نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۱۳۱,۰۷۸کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۳,۵۴۴نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۵۹۲,۷۵۱کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۹,۲۰۸هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۵۵۸,۱۴۸به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۶,۰۰۹هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس