کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطره و کفاره روزه

رئیس پلیس فتا استان گلستان در خصوص مراقبت شهروندان در خصوص کلاهبرداری سایبری به بهانه پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره روزه به هموطنان هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ابراهیم پرسا شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: گاهاً شاهد تبلیغات گسترده در فضای مجازی تحت عناوین (کمک به قشر ضعیف و نیازمند و یا دریافت فطریه یا کفاره روزه برای کمک به کودکان بی سرپرست و بیماران صعب العلاج و بیماران کرونایی) هستیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: سودجویان با این روش، از حسن نیّت و اعتماد روزه داران، سوءاستفاده می کنند و با اعلام شماره حساب هایی، اقدام به دریافت وجوهات مردمی می کنند و پس از دریافت این مبالغ، به هیچ عنوان کمک های مردمی، به دست افراد بی بضاعت و نیازمند واقعی نمی‌رسد و در برخی از مواقع هم شهروندان به سمت و سوی لینک ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی (فیشینگ) هدایت می شوند و اطلاعات و موجودی کارت بانکی آنها سرقت می شود.

وی گفت: در برخی موارد افراد سودجو با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی، از هویت و تصاویر افراد مشهور و سرشناس، سوء استفاده می کنند و با اعلام شماره حساب بانکی، اقدام به دریافت کمک های مردمی و سوء استفاده از این وجوهات دریافتی می کنند.

پرسا بیان کرد: شهروندان اگر قصد دارند از طریق فضای مجازی، به افراد نیازمند و بی بضاعت، کمک مالی کنند و یا تمایل دارند مبالغ زکات فطره و یا کفاره روزه خود را از این طریق پرداخت کنند، حتماً به پایگاه های اینترنتی و وب سایت های معتبر که شماره حساب بانکی در آن معرفی شده و متعلق به سازمان ها و نهادهای رسمی هست و یا شماره حساب هایی که رسانه‌های جمعی مثل رادیو و تلویزیون و خبرگزاری های رسمی اعلام می کنند اقدام کنند، تا کمک های نقدی و مبالغ فطریه آنها، به نیازمندان واقعی برسد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست: مراقب باشید تا در دام سایت ها و درگاه های جعلی و یا فیشینگ، که از طرف افراد سودجو طراحی می شود، قرار نگیرید تا اطلاعات حساب بانکی و موجودی حسابتان به سرقت نرود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس