کد خبر 1216404
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
آمریکا یک مقام چینی را تحریم کرد

وزیر خارجه آمریکا یک مقام چینی را به بهانه نقض آزادی مذهبی در استان سیچوان را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن روز چهارشنبه با بیان اینکه گزارش سالانه آزادی مذهبی سال ۲۰۲۰ که توسط این وزارت‌خانه تهیه شده است را به کنگره ارسال کرده است، افزود: این گزارش سالانه جزئیات دقیق و واقعی از وضعیت آزادی مذهبی در نزدیک به ۲۰۰ کشور و سرزمین ارائه می دهد.

وی ادامه داد: گزارش‌های مربوط به نقض و سوء استفاده توسط دولت‌ها، بازیگران غیر دولتی و افراد را مستند می‌کند. ایالات متحده متعهد به ارتقای پاسخگو کردن افرادی است که مسئول چنین سوء استفاده‌هایی هستند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: به همین منظور، امروز من "یو هوی" مدیر دفتر سابق گروه موسوم به "رهبر مرکزی در پیشگیری و برخورد با بدعت ادیان" از چنگدو استان سیچوان را مطابق با بند ۷۰۳۱ (ج) قانون تأمین اعتبارات امور خارجه، عملیات های خارجی و برنامه های مرتبط در سال  ۲۰۲۱ تحت تحریم قرار می‌دهم.

بلینکن اظهار کرد: وی به دلیل مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر یعنی بازداشت خودسرانه رهروان فالون گونگ به دلیل اعتقادات معنوی،تحریم شد. یو هوی و اعضای نزدیک خانواده‌اش واجد شرایط ورود به ایالات متحده نیستند.

وی ادامه داد: ما در ادامه به بررسی همه ابزارهای مناسب برای ارتقای پاسخگویی در برابر مسئولان نقض حقوق بشر و نقض حقوق در چین و سایر کشورها خواهیم پرداخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس