نماینده جمهوری‌خواه

رئیس کنفرانس حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا به‌خاطر انتقاد از رئیس جمهور سابق این کشور در یک رأی‌گیری از مقام خود خلع شد.

 به گزارش مشرق، «لیز چنی» قانون‌گذار آمریکایی در اقدامی کم‌سابقه از جایگاه خود به عنوان ریاست کنفرانس حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان خلع شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، چنی که ظرف ماه های گذشته به خاطر دادن رأی مثبت به استیضاح دوم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت، نهایتاً از مقام خود به‌عنوان سومین فرد پرقدرت حزب برکنار شد.

به گفته منابعی در کنگره آمریکا اکثریت جمهوری‌خواهان علیه او که دختر «دیک چنی» معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا است رأی دادند تا این حزب بیش از پیش توسط ترامپ و حامیانش قبضه شود.

«جیم جردن» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و از نزدیکان ترامپ در این خصوص گفت: «مشکل اینجا است که نمی‌توان رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهی را داشت که مکرراً اظهارات دموکرات‌ها را تکرار می‌کند».

چنی بارها از ترامپ به‌خاطر زیر سوال بردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مطرح کردن ادعای تقلب در آن و همچنین تحریک هوادارانش جهت حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرده بود.

شخص ترامپ نیز پیش از رأی‌گیری برای برکناری چنی از مقامش در کنگره گفت: «امروز جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان فرصتی عالی دارند تا خود را از شر یک رهبر ضعیف، یک پیرو عمده اظهارات دموکرات‌ها و یک جنگ‌طلب و فردی بدون قلب و شخصیت خلاص شوند».

چنی سه‌شنبه شب در صحن مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع از خود گفت: «یک رئیس‌جمهور سابق که باعث حمله‌ای خشونت‌بار به ساختمان کنگره در تلاش برای دزدیدن انتخابات بود، به تلاش‌های تهاجمی خود برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها به این که انتخابات از وی سرقت شده، ادامه داده است».

وی افزود: «انتخابات پایان یافته، این حاکمیت قانون است. این روند قانون اساسی ماست. ساکت ماندن و نادیده گرفتنِ دروغ، به دروغگو جسارت می‌دهد. من در این شرکت نخواهم کرد».

چنی در ادامه گفت: «من عقب نمی‌نشینم تا در سکوت تماشا کنم، در حالی که سایرین حزب ما را به راهی هدایت می‌کنند که حاکمیت قانون را رها می‌کند و به اقدام رئیس‌جمهور سابق برای تضعیف دموکراسی ما می‌پیوندد» (جزئیات بیشتر).

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه، امروز نیز پیش از برگزاری رأی‌گیری تأکید کرد: «نباید اجازه دهیم رئیس جمهور سابق ما را به عقب برگرداند و ما را در تلاش‌هایش به منظور از هم پاشیدن دموکراسی، هم‌دست خود کند. در پایان این مسیر، ویرانی و ما و به شکل بالقوه‌ای نابودی کشورمان نهفته است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    ترامپ با یک حرکت دیگه گنگره رو با خاک یکی میکنی . بجنب نامرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس