کد خبر 1216269
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

رنگ مو فانتزی چیست؟

بعضی از رنگ‌ها از دایره رنگ‌های Natural یا طبیعی خارج هستند و برای رسیدن به آن‌ها باید از پودر یا کرم دکلره استفاده کرد. این رنگ‌ها به رنگ‌های فانتزی معروف‌اند و به ویژه برای بهار و تابستان سال 1400 ترندی شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. رنگ‌هایی مثل یاسی، بنفش، صورتی، گلبهی، سبز و آبی همگی جزو رنگ‌های فانتزی هستند و برای رسیدن به آن‌ها لازم است مو به درجه سفیدی یا صفر در دکلره رسیده تا رنگ مویی شفاف و زیبا به دست آورید.

چگونه رنگ مو فانتزی خود را تثبیت کنیم؟

تنها مشکلی که در این میان وجود دارد، دوام بسیار کم انواع رنگ مو فانتزی ترکیبی و هایلایت است. این رنگ‌ها معمولا خیلی زود شروع به محو شدن کرده و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل هم بعضی‌ها ممکن است از داشتن رنگ موی فانتزی دلخواه‌شان منصرف شوند. با استفاده از راه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید دوام و ثبات رنگ مویتان را بالا ببرید.

بلافاصله شامپو نکنید

زمانی که آرایشگر برای رسیدن به رنگ موی دلخواه‌تان، موهای شما را دکلره می‌کند، اصطلاحا پیگمنت‌های موها باز شده‌اند و 24 الی 48 ساعت طول می‌کشد تا بسته شوند و رنگ را در خودشان نگه دارند. به همین دلیل آرایشگران به شدت توصیه می‌کنند تا دو روز بعد از رنگ کردن موها، به ویژه رنگ فانتزی نباید موهایتان را شامپو کنید. چون مواد شوینده موجود در شامپو طی این مدت می‌توانند رنگ فانتزی موهای شما را کدر و کم کنند.

اگر در مدت زمان کمتر از 48 ساعت موهایتان را شامپو کنید، درست مثل وقتی که با استفاده از یک اسپری رنگ مو موقت قرمز، نقره ای، طلایی و غیره به صورت موقت موها را رنگ کرده‌اید، رنگ شسته می‌شود و از بین می‌رود؛ فرقی هم نمی‌کند که موهایتان قرمز و طلایی با پیگمنت‌های بالا باشد یا یخی و نقره‌ای با غلظت کمتر.

استفاده از شامپو مخصوص موهای رنگ شده

چگونه رنگ مو فانتزی خود را تثبیت کنیم؟

اگر دوست دارید رنگ موی فانتزی‌تان را تثبیت کنید، باید حتما شامپو تثبیت کننده و مخصوص موهای رنگ شده بخرید. شامپوهای معمولی با قدرت بالایی که دارند، می‌توانند به راحتی رنگ موی شما را از بین برده و باعث مات و کدر شدن آن شوند. به همین دلیل بلافاصله بعد از رنگ کردن موها سراغ یک شامپوی عالی از یک برند معتبر بروید که می‌تواند مانع از هدر رفتن زمان و هزینه صرف شده برای رنگ موهای شما شود.

شامپو رنگساژ داشته باشید

بسیاری از آرایشگران بعد از رنگ کردن موهای مشتری‌هایشان به آن‌ها توصیه می‌کنند برای مراجعه کمتر به سالن‌های آرایشی از شامپو رنگساژ استفاده کنند. شامپوهای رنگساژ در انواع رنگ‌های فانتزی متنوع مثل صدفی، یخی، کنفی، آبی و بنفش موجود هستند و استفاده از آن‌ها باعث تثبیت رنگ موی فانتزی و احیای آن خواهد شد.

برای استفاده از این شامپوها کافی است دستور روی جعبه را بخوانید و رنگ موهایتان را مجددا احیا کنید.

لزوم استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک همان‌طور که از اسمش پیداست، شامپویی است که نیازی به آب ندارد. بسیاری از افرادی که موهای چربی دارند، برای اینکه مجبور نشوند هر روز موهایشان را بشویند، از انواع شامپو خشک استفاده می‌کنند، اما این شامپوها برای افراد دیگر هم کاربرد دارد؛ افرادی که رنگ مو فانتزی دارند، با استفاده از شامپو خشک و حذف آب می‌توانند باعث تثبیت بهتر رنگ موی‌شان شوند. بنابراین شما هم می‌توانید دفعات استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده را کمتر و از شامپو خشک بیشتر استفاده کنید تا رنگ، زمان بیشتری برایتان باقی بماند.

استفاده از شامپو خشک و داشتن شامپو رنگ یک راهکار بسیار خوب برای حفظ سلامت طبیعی موها و تثبیت رنگ مو فانتزی است. سراغ این موارد را می‌توانید تز برندهایی مثل تونیکا، مارال، دوماسی و سوبارو بگیرید و بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

سراغ سشوار نروید

چگونه رنگ مو فانتزی خود را تثبیت کنیم؟

یکی از نکاتی که دانستن آن خالی از لطف نیست، تاثیر حرارت سشوار بر درخشندگی موهاست، به این صورت که هر چه میزان حرارت سشوار بیشتر باشد، کراتین بیشتری در موها از بین رفته و به دنبال آن درخشندگی‌شان کم خواهد شد. حالا فرض کنید این وضعیت زمانی که موها دارای رنگ فانتزی هستند، چقدر برابر می‌تواند بدتر تمام شود.

واقعیت این است که هر گونه حرارتی از تابش مستقیم نور خورشید گرفته تا اتوی مو و سشوار با حرارت بالا می‌تواند ثبات رنگ موی فانتزی شما را تهدید کند. به همین دلیل این موارد را باید تا حد امکان حذف کرده یا کاهش دهید تا مدت طولانی‌تر از تجدید رنگ موها بی‌نیاز بمانید. اگر هم امکان دوری کردن از این موارد را ندارید، باید همیشه مجهز به یک اسپری محافظت از موها باشید و این نکات را رعایت کنید. این اسپری یک لایه محافظ به تار موهای شما اضافه می‌کند و از این طریق باعث تاثیر کمتر حرارت بر موها خواهد شد.

فیلتر تصفیه آب داشته باشید

آب بسیاری از شهرها دارای کلر فراوانی است که بوی آن در لحظات اول باز کردن دوش، فرق چندانی با بوی استخرها ندارد و چه کسی است که نداند کلر موجود در آب استخر، محو کننده رنگ موهاست. درست است که با استفاده از کلاه شنا می‌توان مانع از بین رفتن رنگ مو فانتزی در استخر شد، اما وقتی همین آب در دوش خانه باشد و برای حمام کردن به کار رود، باید فکری به حال آن کرد. پیشنهاد ما این است که هم برای مراقبت از رنگ موها و هم برای مراقبت از سلامت پوست‌تان حتما یک فیلتر تصفیه کننده آب بر روی دوش حمام نصب کنید تا مواد آسیب‌زایی مثل کلر را حذف کرده و آب سالم‌تری به شما تحویل دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس