کد خبر 1216220
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
توصیه‌های مهم خسروی به داور دربی؛ حفظ آرامش، کمک به زیباتر شدن بازی و ارتباط با نیمکت‌ها با کمک داور چهارم

علی خسروی پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان با چند توصیه به محمدرضا اکبریان، از او به‌عنوان داور دربی خواست با آرامش خود فضا را برای قضاوتش بهتر کند.

به گزارش مشرق، علی خسروی درباره انتخاب محمدرضا اکبریان به‌عنوان داور دیدار پرسپولیس - استقلال گفت: با توجه به مصاحبه‌ای که خداداد افشاریان رئیس جدید کمیته داوران داشت و اعلام کرد، براساس عملکرد و قضاوتی که اکبریان در فصل جاری داشت، سوت دربی به او رسید، به نظر من این صحبت او منطقی بود. البته بنده در کنار اکبریان اعتقاد داشتم، سیدمهدی سیدعلی هم می‌توانست گزینه قضاوت دربی باشد.

وی ادامه داد: اکبریان داور باانصافی است. او در سال‌های گذشته برای هر دو تیم قضاوت کرده و نامش را در فهرست داوران بین‌الملی قرار داد. با این شرایط باید زودتر از این در دربی قضاوت می‌کرد و من در اینجا تصمیم کمیته داوران را پسندیدم. اینکه برای مثال کسی ۱۰ بار دربی را قضاوت کند و کسی حتی یک بار هم فرصت قضاوت در دربی را نداشته باشد، زیاد زیبنده نیست، اما وقتی که از میان داوران ملی و بین‌المللی که همگی شرایط قضاوت دربی را داشتند، اکبریان انتخاب می‌شود نشان از دیدگاه افشاریان به جامعه داوری در فوتبال دارد.

بیشتر بخوانید:

اکبریان؛ کارمندی که مقابل چشم کولینا برای استقلال پنالتی گرفت

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: تنها توصیه‌ای که برای محمدرضا اکبریان دارم، این است که فقط آرامش خود در مسابقه حفظ کند و هرچه آرامش داشته باشد، قطعاً می‌تواند این آرامش را به بازیکنان و تماشاگرانی که از پای گیرنده‌های خود بازی را دنبال می‌کنند، منتقل کند. با این حال اگر هر بازیکنی طبق قانون مشمول جریمه شد با او برخورد کند. در ضمن توصیه دیگری که به او دارم این است که سعی کند با آوانتاژ خوب به زیبا شدن بازی کمک کند، اما از دادن آوانتاژی که باعث شود بازی به سمت خشونت برود، پرهیز کند.

خسروی همچنین تصریح کرد: در ادامه برای اینکه اکبریان قضاوت خوبی داشته باشد باید همکاری خود با کمک‌هایش را چه از لحاظ چشمی و چه از لحاظ رادیویی بیشتر کند. او در بیشتر خطاها باید در فاصله ۲۰ متری بوده، نزدیک به محوطه جریمه باشد و با کمک داور چهارم با نیمکت‌ها ارتباط بگیرد. در مجموع فکر می‌کنم اکبریان و کمک‌هایش قضاوت خیلی خوبی خواهند داشت.

وی در پایان تصریح کرد: با انتخاب محمدرضا اکبریان امیدوارم دیگر داوران بین‌المللی که هنوز در دربی قضاوت نکردند، بتواند این بازی را سوت بزنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس