کد خبر 1216216
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
تمام تقابلات قرمز و آبی در دومین ماه سال/ آیا پرسپولیس به توازن بهاره در دربی می‌رسد؟

تیم فوتبال استقلال آمار به مراتب بهتری نسبت به همشهری قرمزپوش خودش در فصل بهار دارد.

به گزارش مشرق، تقابل دو تیم آبی و قرمز پایتخت برای اولین بار در ماه فروردین اتفاق افتاد. 3 روز بعد از 13 به‌در سال 1374، برای اولین بار دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این بازی یا تساوی بدون گل به پایان رسید.

قرمز و آبی پایتخت در کل، 20 بار در فصل بهار رو به روی هم ایستادند که از این تعداد، 7 برد سهم استقلال و 6 برد سهم پرسپولیس بوده و 7 بار نیز دو تیم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند.

روز جمعه 24 اردیبهشت این دو تیم برای بیست و یکمین بار در فصل بهار به مصاف هم می‌روند. به همین خاطر در زیر نگاهی داریم به تمام دربی‌هایی که در ماه اردیبهشت برگزار شده است.

5 اردیبهشت 1354، اولین مصاف قرمز و آبی در ماه دوم بهار و در چارچوب لیگ تخت جمشید ثبت شد. در این بازی استقلال با نتیجه 3 بر یک مقابل همشهری قرمز پوش به برتری رسید. غلامحسین مظلومی(2) و مسعود مژدهی برای آبی‌ها گلزنی کردند. تک گل قرمزها نیز توسط صفر ایرانپاک زده شد.

بیشتر بخوانید:

شارژ مالی پرسپولیس در آستانه دربی

18 اردیبهشت 1356، دو تیم برای دومین بار در ماه دوم سال ( لیگ تخت جمشید) مقابل هم قرار گرفتند. آبی‌ها در این بازی نیز 3 گل توسط محرم عاشری، حسن روشن و سعید مراغه‌چیان زدند و 3 بر صفر پیروز زمین شدند. این مسابقه آخرین تقابل دو تیم در فصل بهار پیش از انقلاب اسلامی بود. استقلال و پرسپولیس پس از انقلاب اولین مصاف بهاره را در 25خرداد65 و در چارچوب جام باشگاه‌های تهران برگزار کردند که با برتری سه بر صفر قرمزها به پایان رسید. اما آن‌ها تا اولین دوره لیگ برتر، هیچ وقت در ماه اردیبهشت مقابل هم قرار نگرفتند.

19اردیبهشت1381، بازی برگشت قرمز و آبی در اولین دوره لیگ برتر برگزار شد. بازی رفت در آخرین روزهای دی80 با تساوی 1-1 به پایان رسیده بود که در این مسابقه شادروان علی انصاریان از پرسپولیس با دریافت کارت زرد دوم، اواخر بازی اخراج شد. دو تیم در اردیبهشت 81 اولین مصاف بهاره خودشان در تاریخ لیگ برتر را برگزار کردند که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی علیرضا نیکبخت واحدی از استقلال، با دریافت کارت زرد دوم در اواخر بازی اخراج شد.

25اردیبهشت1394، دو تیم یکبار دیگر در ماه دوم سال به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل علی علیپور به سود قرمزها تمام شد.

پس از این بازی استقلال و پرسپولیس فقط دو بار در فصل بهار مقابل هم قرار گرفتند که هر دو بازی با برتری قرمزها به پایان رسید. یکی از آن‌ها برد 4بر2 بود (فروردین سال95) که در این بازی مهدی طارمی ترجیح داد به جای هت‌تریک کردن در دربی به محسن مسلمان پاس گل بدهد. در دیگر بازی (فروردین سال98) هم قرمزها توسط احمد نورالهی به گل رسیدند و در ادامه مسابقه، پنالتی-چیپ فرشید اسماعیلی فضای بالای دروازه بیرانوند را شکافت تا پرسپولیس به برد دیگری در تاریخچه دربی‌ها دست پیدا کند.

حالا دو تیم بعد از 5 سال در ماه دوم سال به مصاف هم می‌روند. همچنین بازی روز جمعه اولین مصاف بهاره قرمز و آبی پس از 2 سال محسوب می‌شود. در مجموع دربی تهران در اردیبهشت 4 بار برگزار شده که استقلال 2 برد و پرسپولیس یک برد را برای خودشان ثبت کرده‌اند. یک دیدار نیز برنده‌ای نداشته است. حالا باید دید که تقابل فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی در روز جمعه، چه حاصلی را در پی خواهد داشت. آیا استقلال برتری آماری در فصل بهار را ارتقا می‌دهد یا پرسپولیس به دومین برد اردیبهشتی خودش دست پیدا می‌کند و توازن قرمز و آبی در فصل بهار ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس