کد خبر 1215843
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
معترضان به رژیم صهیونیستی در چند شهر انگلیس تجمع کردند

اقشار مختلف مسلمانان، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ امروز(سه‌شنبه) در شهرهای مختلف انگلیس تجمع کرده اند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس مقابل دفتر نخست وزیری با اهتزاز پرچم فلسطین شعار مرگ بر اسراییل، فلسطین را آزاد کنید، به محاصره غزه پایان دهید، اسراییل تروریست است، جنایتکاران جنگی باید محاکمه شوند سر می‌دادند.

آن‌ها حملات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین را وحشی‌گرانه خوانده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی خواستند که این رژیم را تحت فشار قرار دهند. معترضان همچنین از دولت انگلیس و دیگر دولت های اروپایی خواستند از حمایت رژیم نژادپرست و جنایتکار اسراییل دست برداشته و آن را به اجرای قطعنامه های بین المللی وادار سازند.

هم زمان تجمع‌های اعتراضی مشابهی در بیرمنگام، لستر، دوزبری، بردفورد و بلک برن برگزار شد و شرکت کنندگان فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند. این حرکت اعتراضی به دعوت چند نهاد مدنی و صلح طلب انگلیسی از جمله 'ائتلاف جنگ را متوقف کنید'، 'یهودیان حامی عدالت برای فلسطینی ها'، 'سازمان همبستگی با فلسطین'، 'دوستان الاقصی'، 'ابتکار مسلمانان انگلیس' و 'سازمان مبارزه برای خلع سلاح هسته ای' برگزار شد.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه "باب العمود" و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. 

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در روزهای اخیر به مسجد الاقصی و دروازه «باب العمود» یورش بردند. حملات شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان اشغالگر علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است. 

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی‌ها، ده‌ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه‌های آنان را تخریب کردند. 

همچنین در ادامه این جنایات بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی دیشب و صبح امروز مناطقی در نوار غزه که عموما مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بود را بمباران کردند که در پی آن ۲۶ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک به شهادت رسیدند. 

امروز سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه نسبت به آنچه در «سرزمین‌های فلسطینی، کرانه باختری، قدس شرقی و در داخل و اطراف غزه در جریان است» عمیقا ابراز نگرانی کرد. پیتر استانو در نشست خبری از بروکسل گفت: خشونت‌های اخیر و تشدید تنش‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از سرگیری مذاکرات، یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز در قبال شرایط اخیر ضروری است.

وی گفت: هدف اتحادیه اروپا رسیدن به یک دورنمای سیاسی و حرکت به سمت راه حل تشکیل دو دولت است.

این مقام اروپایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی زیادی از زمان آغاز درگیری‌ها جریان دارد ، افزود: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق مذاکره با شرکای بین‌المللی نا آرامی‌های اخیر سریعا متوقف شود و در نهایت به یک راه حل مذاکره محور در قبال تمام مشکلات فلسطینیان و اسرائیلی ها دست پیدا کنیم.

تاکنون اکثر کشورهای اسلامی و عربی اقدام های نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواهان اقدامات بین‌المللی برای مواجهه با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلیمان محمدی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    خداقوت ایرزمند گان اسلام ،لبیک یاحسین ،لبیک امام خامنهای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس