کد خبر 1215833
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
نشست اعضای برجام و امریکا بدون حضور ایران برگزار شد

در ادامه رایزنی‌های فشرده و مستمری که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا روز سه شنبه در نشستی بدون حضور ایران موضوع برجام را دنبال کردند.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام روز سه‌شنبه در توئیتی با اعلام این مطلب افزود: در بین جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام، شرکت کنندگان در مذاکرات وین جلسات متعددی را به اشکال مختلف و غیر رسمی در راستای احیای برجام برگزار می‌کنند. 

وی افزود: به عنوان مثال امشب (سه شنبه شب)جلسه‌ای با هیات آمریکایی بدون حضور ایران برگزار شد.

دیروز هم اولیانوف با همتای آمریکایی دیدار و به تعبیر او مذاکرات جدی و سازنده‌ای را پیرامون برجام داشتند. او سپس با مدیران سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس، فرانسه و المان دیدار کرد و در این باره در توئیتی نوشت: ما پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات برجام و اختلافاتی که باید برای رسیدن به هدف مشترک حل و فصل شود، گفت‌وگوهای سازنده‌ای را داشتیم. 

از سویی سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی هم تاکنون چندین جلسه با روسای هیات‌های چین، روسیه، تروئیکای اروپایی و همچنین  انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا داشته است. 

این در حالی است که نشست‌های کارشناسی هم به صورت دو جانبه و هم در قالب کار گروه‌های سه‌گانه همچنان ادامه دارد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی‌ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه ١+٤ برگزار می‌شود.

عراقچی در پایان نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام گفته بود: چالش و موارد مورد اختلاف کوچک نیست و باید در مورد آن بحث صورت و مذاکره انجام گیرد تا بتوان راه حل هایی درباره آن پیدا کرد. به همین منظور مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کار گروه ها مذاکرات ادامه پیدا می کند و اگر لازم باشد شبانه‌ روز کار خواهند کرد. هر زمانی که نیاز باشد برای جمع بندی، حل مشکلات آنها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دو باره تشکیل جلسه می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    اقای عراقچی داری وقت تلف می کنی چرا چون امریکا می گوید مرغ همسایه یک پا دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس