کد خبر 1215683
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی دستگاه قضا گفت: یش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضائیه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

به گزارش مشرق، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری روز سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گفت: قوه قضائیه یک مأموریت قضائی و حسابرسی دارد و یک وظیفه نظارتی، مأموریت نظارتی هم شامل نظارت درون سازمانی و هم برون سازمانی است، گزارشی که امروز اعلام می‌کنم با رویکرد صیانت، حفظ سلامت مجموعه‌های وابسته به قوه قضائیه و کرامت شهروندان است.

وی ادامه داد: همکاران ما در حفاظت اطلاعات، ۲۳۷ نفر از همکاران کارچاق کن را شناسایی کردند.

اسماعیلی گفت: همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضائیه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی دقیق و موردی عملکردها، بیش از هزار قاضی پایش شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تخریب مجتمع رفاهی قوه قضائیه در ساری فردی هم دستگیر شده است یا خیر، گفت: آنچه در مجتمع رفاهی و تفریحی قوه قضائیه در ساری اتفاق افتاد تخریب مجمتع نبود، اجرای قانون از سوی قوه قضائیه بود که جای الگو برای بقیه دستگاه‌های دولتی است، ۶۰ متر از ساحل دریا در این مورد آزاد و در اختیار عموم قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: اصلاح رویه‌های دستگاه قضائی، پیشگیری از تخلفات، ارائه گزارش، هشدارها و پیشنهادهای اجرایی است و حدود ۱۶ هزار پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌ها ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور پیشگیری از وقوع جرم بیش از هزار و ۲۰۰ گزارش هشداری به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است و تقاضای ما از مسئولان و مدیران این است که نسبت به پیشنهادها و هشدارهای سازمان بازرسی عنایت داشته باشند، زیرا این توجه به مصلحت خود آن‌ها و کشور است.

محکومیت ۵۰۰ نفر با گزارشهای سازمان بازرسی

اسماعیلی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۸ حدود ۳ هزار گزارش کشف تخلف را به هیأت‌های رسیدگی ارسال کرد که بیش از ۳ هزار نفر در هیأت‌های اجرایی و بیش از ۵۰۰ نفر در محاکم، محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۲۰ هزار گزارش مردمی توسط سازمان بازرسی کل کشور احراز شد و ۹۶ درصد آن‌ها رسیدگی شدند و در شهریور ۹۹ نیز سامانه گزارشگران فساد راه اندازی شد و هزار و ۲۸۰ گزارشگر گزارش دادند.
وی افزود: جلوگیری از تصرف در اموال ملی به میزان ۴۸ هزار هکتار از جمله اقداماتی بود که انجام شد، همچنین سازمان بازرسی موفق به راه‌اندازی و رفع مشکل بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس