وزرای خارجه روسیه و ترکیه آواره سازی فلسطینیان قدس را محکوم کردند

وزرای خارجه روسیه و ترکیه اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی در آواره سازی خانوارهای فلسطینی در محله شیخ جراح قدس اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکی خود نسبت به افزایش تنش و درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه دو کشور در جریان این تماس تلفنی اقدام غیرانسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آواره سازی خانواده‌های فلسطینی در محله شیخ جراح قدس اشغالی را محکوم کردند.

لاوروف و چاووش اوغلو در ادامه درباره افزایش همکاری‌ها در عرصه واردات واکسن کرونا از روسیه به ترکیه و همچنین تلاش برای ایجاد امنیت و استقرار در قره باغ گفتگو و رایزنی کردند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی برای چندمین هفته متوالی از ابتدای ماه مبارک رمضان همچنان به رفتارهای خشونت‌آمیز و وحشیانه خود در قبال مردم فلسطین در قدس اشغالی بویژه در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح ادامه می‌دهد. صهیونیست‌ها هر شب پس از نماز عشاء با فلسطینیان نمازگزار در اطراف الاقصی وارد درگیری می‌شوند و ده‌ها تن از آنان را با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور زخمی می‌کنند.

این حملات آنان به گونه‌ای بوده که حتی رسانه‌هایی که همواره بر خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سرپوش می‌گذاشتند، مجبور شده‌اند به گونه‌ای به رفتار خشن رژیم اشغالگر در قدس اشغالی اشاره کنند؛ اقداماتی که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

از سوی دیگر و همزمان با این تحولات، مقاومت فلسطین هم دست روی دست نگذاشت و برای دفاع از مردم فلسطین در قدس اشغالی در حملات تلافی‌جویانه راکت‌هایی را (با هشدار قبلی) به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین و مناطقی از قدس غربی پرتاب کرد.

نتانیاهو هم که اکنون در باتلاق سیاسی پسا دوران ترامپ در حال دست و پا زدن است و دیگر مانند دوران رئیس جمهور سابق ایالات متحده اعتباری نزد اشغالگران ندارد؛ نسبت به پاسخ قطعی حملات مقاومت فلسطین به سوی اراضی اشغالی هشدار داد و دقایقی پیش به حمله هوایی به نوار غزه دست زد تا از این رهگذر، تا اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 4
    چه نقشی داشته شوروی در تاسیس اسراییل و امروز هم چه باجهایی میده به اسراییل در سوریه و چه نقشی دارد اردوغان و حکومتش در تقویت اسراییل در منطقه و حمایت منافقانه هر دو از فلسطین
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    10 2
    مردم فلسطین تو تظاهرات زنده باد اردوغان رو سر دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس