کد خبر 1215191
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
گاردین

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس خود بابت حمایت از تأسیس رژیم صهیونیستی ابراز ندامت کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه گاردین در مطلبی به مناسبت دویستمین سالگرد تأسیس این روزنامه از اینکه از صهیونیسم حمایت کرده ابراز ندامت کرده است.

روزنامه «گاردین» در مطلبی با تیتر «آنچه اشتباه فهمیدیم: بدترین سوءقضاوت‌های گاردین طی ۲۰۰ سال گذشته» به بررسی اشتباهاتش پرداخته و از حمایتش از تشکیل رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از این اشتباهات یاد کرده است.

در بخشی از این مطلب آمده است: «۱۰۴ سال پیش که آرتور بالفور، وزیر خارجه انگلیس وعده کمک به تشکیل کشوری برای مردم یهودی در فلسطین کرد سخنانش دنیا را تغییر داد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «گاردین در سال ۱۹۱۷ از بیانیه بالفور حمایت کرد، آن را مورد تمجید قرار داد و می‌توان گفت به ایجاد آن کمک کرد.»

روزنامه گاردین نوشته مدیر روزنامه گاردین (فردی به نام اسکات) در آن زمان از هواداران صهیونیسم بوده و همین موضوع چشم او را به روی حقوق فلسطینی‌ها بست.

در ادامه این مطلب آمده است: «در سال ۱۹۱۷ او همزمان با بیانیه بالفور مقاله‌ای نوشت. او در آن مقاله هر ادعای دیگری درخصوص "سرزمین مقدس" را رد کرد و نوشت: "جمعیت فلسطینی‌ها اندک است و آنها از لحاظ تمدنی در مراحل پایین قرار دارند. "»

گاردین در پایان این بخش از مطلب خود نوشته است: «اسرائیل امروز آن کشوری نیست که گاردین آن را پیش‌بینی می‌کرد و یا خواستار تشکیل آن بود.»

این مطلب در شرایطی منتشر شده که  صحن‌های مسجدالاقصی، از صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی است.

این در حالی است که شب گذشته در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، دست کم ۱۴ فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

نظامیان صهیونیست، دیشب همچنین در باب العامود در مسجدالاقصی  به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس