انتخابات

حجت‌الاسلام پورمحمدی، دبیر شورای وحدت اصولگرایان به تمایل اجتماعی و محبوبیت بیشتر رئیسی در بین نامزدهای احتمالی و همچنین ظرفیت ویژه او برای رای‌آوری تاکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

علی مطهری: حرف های من برگرفته از اندیشه شهید مطهری است

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم که جزو کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است، در مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت: «امروز آمده ام و حس می کنم با پشتوانه رای مردم به نقطه مورد نظر برسیم. ولی اصل داستان انجام وظیفه است و برایم مهم نیست در صورت ردصلاحیت یا پیروزی چه پیش می آید. مبانی فکری من هم همان حرفهای شهید مطهری است... بحثهای من درباره آزادی بیان همه برگرفته از شهید مطهری است».

مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه قائل به اقتصاد آزاد است، گفت: «اقتصاد یک علم است و هر کسی که مجری اقتصاد است باید بر اساس مبانی علمی عمل کند. ما قائل به اقتصاد آزاد هستیم. یک توازنی بین غرب و شرق ایجاد کنیم. مبادلات تجاری ما باید با کل دنیا باشد نه مثل امروز که ۸۰ درصد مبادلات تجاری ما با ۶ کشور روسیه، چین، عراق، ترکیه و یکی دو کشور دیگر است. این خیلی خطرناک است و اگر روابط سیاسی ما با آنها به مشکل برخورد برای ما بسیار خطرناک است».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

علی مطهری افزود: «اگر می خواهیم به رفاه نسبی برسیم، بدون برداشته شدن تحریمها مقدور نیست. هر مدیر قوی ای در کشور بیاید و شرایط اینطور باشد حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد می تواند وضع مردم را بهتر کند. نمی شود شعار داد تحریم ها به این حد باشد و می شود وضع را بهتر کرد».

پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

«حسن نوروزی» نماینده مردم رباط کریم و بهارستان و نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در نطق میان دستور خود در مجلس با اشاره به پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت شدن گفت: «در شب افطاری دکتر قالیباف عرض کردم، سه تن از افرادی که در شورای اسلامی شهر دوره پنجم تهران حضور دارند، پیشنهاد رشوه دادند. آقای قالیباف گفتند، اطلاعات این افراد که امروز ریاست شورا را برعهده دارند، را در اختیار معاون بازرسی مجلس قرار دهیم. اخطار می دهم که اگر این افراد خلاف قانون هفته آخر و شب جمعه تایید صلاحیت شوند، از آنها نخواهیم گذشت».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی

حجت‌الاسلام پورمحمدی، دبیر شورای وحدت اصولگرایان در نشست با اعضای دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تمایل اجتماعی و محبوبیت بیشتر رئیسی در بین نامزدهای احتمالی و همچنین ظرفیت ویژه او برای رای‌آوری و اجماع‌سازی در انتخابات گفت: «ایشان تا الان حرفی مبنی بر حضور در انتخابات نزده؛ اما مخالفتی هم نکرده‌اند. ولی حضور ایشان به شدت بسته به شرایط است. علی‌الخصوص که ایشان مسئولیتی انتصابی دارند و بدون رضایت رهبری هم نمی‌تواند مسئولیت خود را رها کند. با همه این اوصاف با توجه به جایگاه و مسئولیت‌های چند سال اخیر رئیسی؛ با مدیریت کلان کشور آشنا شده و ظرفیت توانی او هم بالاتر رفته؛ نکاتی که هم او را مستعدتر کرده و هم رغبت دیگران نسبت به او را افزایش داده است».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد طیفی از اصولگرایان سنتی مشوق حضور لاریجانی در انتخابات هستند، گفت: «آقای لاریجانی تا الان هیچ نظری نداده و هیچ موضعی نگرفته است. نه خودش، نه اطرافیانش، نه آشکار و نه پنهان. ضمن این که تا الان هیچ کس در جلسات شورای وحدت نظری مبنی بر دعوت ایشان به انتخابات نداشته است».

وی همچنین در خصوص احتمال مطرح‌شدن لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: «لاریجانی به صورت جدی در محافل اصلاح‌طلبی مطرح نبوده اما احتمال دارد با اتفاقاتی که افتاده، چرخشی به سمت او صورت گیرد. برخی نظراتی که در این چند روز شنیده‌ام تا حدودی این نظر را بروز می‌دهد».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

لازم به ذکر است که «لاله افتخاری» عضو هیئت عالی شوای وحدت درباره حضور آیت الله رئیسی در انتخابات گفت: «علائم و فشارهایی که وجود دارد این شواهد را قوت می‌بخشد که احتمال حضور او بسیار قوی است. آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکرده و خود این، نکنه قابل توجهی از آمدن اوست».

میرسلیم: در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود

«مصطفی میرسلیم» نماینده مجلس در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که «نظر شما در مورد ورود دو رئیس قوه آقایان قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟» گفت: «به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی گویم که قابلیت ندارند اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوب شان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند. آقای قالیباف نیز در زمینه های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده است که البته همه آن ها قابل دفاع نبوده و برخی از خلاف ها در فعالیت های اجرایی ایشان صورت گرفته است».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

میرسلیم در ادامه گفت: «آقای قالیباف قول هایی در مجلس به ما داده است و با توجه به این که مجلس در راس امور قرار دارد اگر کار قانونگذاری را صحیح انجام دهد و نظارت درست انجام شود شاهد این همه نابه سامانی نخواهیم بود. حل شدن مسائل کشور از طریق قوه مقننه است و با نظارت صحیح می تواند سرنوشت کشور را در مسیر درست قرار داد. کشور ایران قحط الرجال ندارد که بگوییم فقط دو نفر را در صحنه داریم».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: «جناب ظریف از افتخارات میهنی است و ایشان کسی بود که آشنا به مسائل بین المللی و مذاکرات سیاسی بود. ایشان می گفت در وزارت خارجه عواملی هستند که نفوذی اند و باعث می شوند دست رو شود و در مصاحبه برجام متوجه شدید که وجود دارد. مذاکرات بسیار خوب است و باید به صورت قوی انجام شود و با اعتماد به قابلیت های خودی باشد و نباید به چراغ سبز نشان دادن به بدخواهانمان باشد».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

حناچی زندان می‌رود مانند نجفی؟ یا بیزینس می‌کند مانند ملک‌ مدنی؟

«پیروز حناچی» شهردار تهران و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «حناچی رئیس‌جمهور می‌شود مانند احمدی‌نژاد؟ رئیس مجلس می‌شود مانند قالیباف؟ زندان می‌رود مانند نجفی؟ اپوزیسیون می‌شود مانند توسلی؟ بیزینس می‌کند مانند ملک‌ مدنی؟ فعالیت حزبی می‌کنید مثل کرباسچی؟ کدام؟» گفت: «یکی از خبرنگارها سؤال کرد شما از بهشت می‌خواهید بروید پاستور؟ پاسخ دادم من تلاش می‌کنم از بهشت به جهنم نروم. یک دوره متفاوتی از مدیریت را در شهرداری به جای بگذارم کافی است. اما شاید از اینجا جای خاصی نروم. شاید بخواهم بروم دانشگاه. و راهی را بنیان کنم که ادامه داشته باشد و مسیر را اصلاح کند».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

حناچی در ادامه گفت: «قهر ‌ با صندوق رأی دست‌اندازان به بیت‌المال را به طمع می‌اندازد».

جهانگیری، عارف و ظریف، هیچ برنامه ای ندادند

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: تاکنون «جبهه اصلاحات ایران» در جریان برنامه‌های ۱۱ نفر از چهره‌هایی که چندی پیش نام‌شان در فهرست ۱۴ کاندیدای پیشنهادی این جریان سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ منتشر شد، قرار گرفته و تنها مانده ۳ کاندیدای دیگری که نام‌شان در جمع ۵ گزینه‌ صدر فهرست اولیه قرار داشت؛ محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف!»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حالا اگرچه به جز ظریف چهره‌هایی چون جهانگیری و عارف نیز هنوز در جلسات حاضر نشده و برنامه‌هایشان در نوبت بررسی است، صحبت درباره ظریف متفاوت از دیگران دنبال می‌شود؛ به خصوص پس از آنکه فایل صوتی گفت‌وگوی جنجالی او فاش شد و هجمه‌ای شدیدی علیه او شگل گرفت. رویدادی که اگرچه برخی از همین مخالفان، آن را مدیریت ‌شده و حتی حربه انتخاباتی ظریف توصیف کردند اما آن ‌طور که پیداست صرفا باعث شده ظریف که این سال‌ها به‌ کرات کاندیداتوری خود را رد کرده حالا با صراحتی دوچندان از این مهم بگوید و حتی حاضر به حضور در جلسات انتخاباتی نشود».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

اعتماد در این گزارش تصریح کرد: «ظاهرا روند بررسی برنامه تمامی ۱۴ کاندیدای پیشنهادی اصلاح‌طلبان طی چند روز آینده و احتمالا پیش از آغاز مهلت نام‌نویسی به اتمام می‌رسد. حال آنکه بعید است پاسخ عارف و جهانگیری به دعوت «جبهه اصلاحات ایران» شباهتی به پاسخ ظریف داشته باشند؛ چراکه عارف پیش از این اعلام ‌کاندیداتوری کرده و از چهره‌های فعال میدان است و جهانگیری هم به‌ تازگی گفته اگر احزاب از او دعوت کنند احتمالا وارد گود خواهد شد».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

لازم به ذکر است که «شهریار حیدری» نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در خصوص جزئیات جلسه این کمیسیون با حضور ظریف، گفت: «وزیر امور خارجه اعلام کرد به هیچ وجه قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد».

از سوی دیگر، حزب اصلاح طلب «راه ملت» با صدور بیانیه‌ای با اشاره به مرامنامه خود و برشمردن ویژگی‌هایی فردی و اجرایی برای «محسن مهرعلیزاده» از او دعوت کرد که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند.

پزشکیان: اگر به سال ۹۲ برگردم باز هم به روحانی رای می‌دهم

«مسعود پزشکیان» نماینده مجلس، وزیر دولت اصلاحات و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال «به عنوان یک اصلاح طلب اگر باز هم به سال ۹۲ برگردید به آقای روحانی رای می‌دهید؟» گفت: «اگر روندی که همان موقع صحبت اش شده بود مطرح شود باز هم رای خواهم داد. در همان زمان هم می‌دانستم آقای روحانی عیب‌ها و نواقصی دارد، همان موقع هم این نواقص را گفتم. یک نگاه تمامیت خواهی است و آقای روحانی همان موقع قول داد که ایران برای همه است و هر دو جناح باید حضور داشته باشند، نسبت به هیچ کس نباید ظلم کنیم؛ اینکه امروز نخبگان از کشور می‌روند به دلیل رفتارهای من است و نتیجه رفتار ماست».

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

پزشکیان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «وقتی چندین حزب در اصلاح طلبان وجود دارد، یعنی تشتت هست، سلیقه‌های مختلفی وجود دارد و از قبل هم بوده است. حالا هر حزبی به دنبال این است که گزینه خود را مطرح کند و از طرف دیگر شورای نگهبان عده‌ای را رد کند و قدرت انتخاب در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان پایین بیاید؛ اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند به اجماع برسند کار سختی است و این تشتت از قبل بوده است».

بی‌اعتنایی دولت به شرق به منافع ملی خسارت زد

«رامین مهمانپرست»  سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با فارس گفت: «اگر در دنیای امروز رقبا احساس کنند همه هستند و اگر مراعات منافع ملی ما را نکنند ۵ کشور جایگزین دیگر وجود دارد. باید یک رقابت سالم باشد و من هم معتقد هستم که یکی از اشتباهات دولت کنونی این بود که فکر می‌کرد اگر در بحث برجام روابط بهتری با دنیای غرب پیدا کرده، دیگر نیازی به کشورهایی که در شرق هستند، ندارد و می توان به آنها بی اعتنایی کرد. این خسارت زدن به منافع ملی ماست»

محبوبیت بالای رئیسی در بین نامزدهای احتمالی/ پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت

مهمانپرست افزود: «ما در دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کردیم. در رویکردمان در سیاست امور خارجه کامل عمل نکردیم. شاید به این علت که تصور دولت و به تبع آن مسئولین وزارت امور خارجه این بود که اگر بتوانند یک تفاهمی با آمریکا و کشورهای اروپایی به دست آورند و گره هایی که در محدودیت روابط تحریم ها است را باز کنند همه چیز خود به خود باز می شود و فکر می کردند که ریشه مشکلات ما در بیرون است و ما باید اول به آن توجه کنیم. این باعث شد یک خوشبینی غیرواقعی در دولت ایجاد شد و وزارت خارجه آن سیاست را دنبال کرد. وزن خود را روی موضوع خاص گذاشت و در این مسئله ما از چند چیز غفلت کردیم و در حدی که باید کار می شد، انجام نشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    17 1
    با این حساب قربانی بعدی رو مشخص کردید
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      11 8
      اگر کاندیداتوری آقای رئیسی قطعی شد و ایشان رای اول را آوردند بهترین گزینه برای معاون اولی ایشان آقای سعید محمد خواهد بود چرا که این دو بزرگوار در کنار هم مکمل دو بازوی اجرایی قوی برای عمل به تعهدات و سر و سامان دادن هر چه بیشتر به امور کشور خواهد بود.
    • مریم IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      5 21
      انانکه در حق دکترظریف بی انصافی کردند . انانکه از یک فایل مصاحبه ای که قرار بر انتشار ان نبود برای رسیدن به مقاصد خود استفاده ابزاری کزدند. انها قربانی بی انصافی و ظلم خود میشوند . ومکرو مکرالله ان الله خیرالماکرین . انالله لا نضیع الجر المحسنین
    • به مریم IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      4 1
      بحث از محتوی حرفهای او است نه زمان انشار آن. بالاخره قرار بوده مصاحبه بشود که روزی در آینده منتشر شود و معلوم شود ظریف چه کینه ای از اسلام و انقلاب اسلامی دارد. پس چرا زودتر نه؟ این شخص با کدام مجوز از جمهوری اسلامی حقوق می گیرد؟
  • نام US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    32 13
    با سعید محمد تا 1408
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 1
    مجبوبیت سازی کاری بغایت احمقانه است. از 84 تا تا الان نفهمیده اید که آمار سازی ها راه به جایی نمی برد؟ رای واقعی را مردمی می گویند که قصد رای دادن مطلقا به احدی ندارند؟ متاسفانه در حلقه ای بسته از خودیهایتان گرفتار شده اید و واقعیت جامعه را نمی بینید.
  • FR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    24 4
    دكتر سعيد محمد ؟
  • مهران IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    6 13
    محبوبیت بالا مشرق تدبر لطفا محبوبیت بالا میگی اول دکتر بهار ، نفس مردم را بگو ثبت هم نمیشه این کامنت
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    16 8
    خدا رو شکر چپ و راست که مردم رو خسته کردند ترسیدند.روسای قوای دیگه سر جاشون قرار گرفتند و دولت جوان انقلابی به امر امام خامنه ای و به فضل خدا در راهه.اللهم صل علی محمد و آل محمد هشتمین رییس جمهور دکتر سعید محمد
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      1 2
      احسسسسسسسسسسسسنت
    • شاهرخ IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      0 2
      احسنت ، احسسسسسسسننننتتت تبارکاللللللله
  • یزدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    9 2
    میرسلیم معلوم نیست کدوم طرفی هستی ؟ شایدم چیزی حالیت نیست.یه بار می خوای رئیس جمهور بشی یه بار علیه قالیباف حرف می زنی .و.......اصلا بدل نمی شینی
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    12 6
    در شان رییسی نیست؟؟؟ میرسلیم با این سطح درک سیاسی مدیریتی چطور وزیر موسوی و هاشمی بود؟!
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 3
    میرسلیم با خودش چند چنده؟ از یک طرف از قالیباف انتقاد می کنه از یک طرف برای ظریف نوشابه باز می کنه
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    9 3
    اصلاحطلبی یعنی فساد و بی شرفی
  • مهرناز IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 2
    جناب رئیسی شایستگی وتوانائی ریاست حمهوری را به نحو بالائی دارا می باشد " در 4سال قبل هم به ایشان رای دادم " فقط چگونه باید جایگزین قدرتمندی مانند ایشان در ریشه کنی فساد در کشور " در قوه قضائیه جایگزین ایشان شود.
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    5 1
    بهترین نظرسنجی همینه که توی این صفحه دیده میشه..!! "یه خبر مثلا خیلی مهم و تعداد کم نظرات و لایک های بینندگان" اون نظرسنجیها رو بذارید دم کوزه همیشه یادتون باشه کسی که دیگران رو احمق فرض میکنه،احمق ترینه
  • محمد IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 2
    هر احمقی یک جمله بگه و با تمام وجودش عمل کند رای میاره حتی مش حسن چوپون ده ما آنهم ارتباط با آمریکا و رفراندم گذاشتن رهبری و سایر شوراها مثل خبرگان و نگهبان و غیره حتی رئیسی به گردش هم نمیرسه و مطمن باشید انقدر صفها طولانی می شود که باورتان نمیشه
  • وطن دوست IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    محبوبیت رئیسی یا قالیباف؟..سابقه درخشان اجرایی
  • NL ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    8 3
    اینبار جریان مذهبی از نوع بی بصیرتش در حال به شکست کشاندن انتخابات هستند. آقای رییسی جایگاه درستی دارند و نباید قوه قضاییه را ترک کنند.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      1 0
      من جریان مذهبی از نوع بی بصیرتش هستم . مذهبی دو اتشه و بی بصیرت دو اتشه . من صداقت را دوست دارم حتی اگر قسم حضرت عباس هم بخوری که مصلحت نیست و بی بصیرتی است باز هم می گویم یکرنگی و صداقت . از نوع صداقت امام حسین ع و حضرت علی ع . با اینکه می دانست یارو امده شهیدش کند باز او را از خواب بیدار کرد و رفت جلو او و نماز خواند . من معتقدم ادمهای ساده به نجات نزدیکتر هستند تا ادمهای حقه باز . درست بخاطر همین صداقت است که رئیسی را دوست می دارم چون سیاستش عین دیانتش است . صاف و ساده و یکرنگ . یه روز اقای رئیسی ناراحت بود با صداقت گفت امام رضا این شیادان را به تو سپردم -نقل به مضمون - تو فکر می کنی بخاطر حیله گری یا بصیرت است که جانش را کف دستش گذاشته و می رود امور را سامان می دهد . نه بخدا . کمک کردن مکتبش است . قبل از اینکه فکر کند راه می افتد و از خطر نمی هراسد . من یقین دارم این کارها را از روی فطرت پاکش انجام می دهد نه از روی بصیرت و مصلحت اندیشی .
  • مطلع IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    عارف به بهزاد نبوی گفته من بنای کاندیداتوری ندارم و اگه خواستم بیام، برنامه ام رو ارائه میدم
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 8
    رییسی ؟!! اه اه اه وای خدایا این ظلم را به ایران نکن
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 2
    من کار ندارم چه کسی وابسته به چه گروهی است . در این جمع اول از همه رئیسی را قبول دارم . دوم علی مطهری و سوم .مصطفی میر سلیم و چهارم لاریجانی و افرادی که از اونها بدم می اید . اول پزشکیان . چون می خواهد بنزین را بیست هزار تومان کند. دوم.ظریف چون دو رو و دو رنگ است . سوم عارف چون بی خاصیت است و چهارم جهانگیری چون شریک .... و رفیق قافله است .
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      شما حتما نیاز به درمان فوری دارید. والا اینهمه متناقض حرف نمی زدید.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      شما حتما نیاز به درمان فوری دارید. والا اینهمه متناقض حرف نمی زدید. /جواب . چون شما از نگاه دیگران به دنیا نگاه می کنی فکر می کنی من بیمارم و دچار تناقض شدم در حالیکه من بیمار نیستم .چون ملاک انتخاب تو افکار دیگران است . این طور فکر می کنی .و راه درمان هم این است ذهنت را از دیگران خالی کنی . بعد با خط کش دینداری به امور نگاه کنی انوقت می بینی .رئیسی و مطهری و میر سلیم هر سه نفر ارزش گرا و دین مدار هستند و تفاوتهایی هم دارند و سه نفر بعدی را هم دلایلش را گفتم . کجای این موضوع تناقض است و اما شما که مخالف را دیوانه خطاب می کنی اصلا نمی دانی ارزش چیست . با این ادبیات مطمئن باش عاقبت کارت این می شود که مدیون می شوی کما اینکه الان به من مدیون شدی . اگر به دین اعتقادی داشته باشی .
  • احمدی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 4
    ضمن احترام به آقای رئیسی و توفیق ادامه کار در قوه قضا،راه را برای احمدی نژاد باز کنند تا ملت عیار هر کسی را در انتخابات مشخص کنند و این بحث های سیاسی و جدال بین نامزدها و از جمله خود احمدی نژاد برای همیشه پایان پذیرد
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    دوست عزیز اقای میر سلیم با خط کش دین داری به دنیا نگاه می کند . کارش درست است . ایین دینداری یعنی اینکه حق را بگو اگر چه بر علیه خودت باشد . خیلی از ایین دینداری فاصله گرفتیم . دینداری اداب و رسوم خودش را دارد .
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    مجبوبیت سازی کاری بغایت احمقانه است. / اول اینکه محبوبیت ساختنی نیست . محبوبیت خودش ساخته می شود و حتی اگر عده ای از روی نا اگاهی هم محب دیگران بشوند این موضوع فعلا در جامعه ما جایگاهی ندارد و کسی به دنبال ان نیست . در میان مذاهب انحرافی این وضعیت خیلی وجود دارد و لی فعلا در جامعه ما نیست . دوم اینکه لطفا اگر دوست داری در فضای گفتمان اجتماعی شرکت کنی از لغتهای توهین امیز استفاده نکن چون باعث کینه و لجاجت می شود و اگر شما به کسی توهین کنی ان کس دیگر روحش در گیر توهین تو می شود و به منطقت فکر نمی کند . چه اشکال دارد بدون توهین منطقت را بگویی؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    6 5
    اگر کاندیداتوری آقای رئیسی قطعی شد و ایشان رای اول را آوردند بهترین گزینه برای معاون اولی ایشان آقای سعید محمد خواهد بود./ جواب - من سعید محمد را نمی شناسم . لطفا اگر او را می شناسی بیشتر تو ضیح بده . و اینکه مقامات سپاه حرفهایی در باره اش زدند موضوع چیست ؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    مگر درک سیاسی اقای میر سلیم چه اشکالی دارد . ایشان مشاور سیاسی بزرگان هم بوده اند . ضمنا رئیس موتلفه هم هستند و می دانید موتلفه چه ادمهایی هستند .
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 3
    اصلاحطلبی یعنی فساد و بی شرفی. جواب . ماده اصلاح از صلح گرفته شده . و صلح یعنی درست کردن .به نمک می گویند مصلح است چون گند زدایی می کند . و لغت اصلاح یک لغت قرانی و دینی است و انسان مصلح کسی است که در صدد بهبود روابط اجتماعی جامعه اش باشد . لطفا ندانسته به ارزشهای دینی ما توهین نکن . انچه نا شایست است این است که کسانی به دروغ و منافقانه ادعای اصلاح طلبی کنند . و بزرگترین شرف یک انسان مسلمان روحیه اصلاح گری او است . و اصلاح طلب هم کسی است که خواهان درست شدن اوضاع اجتماعی خود یا حتی جهان است . اصلاح طلبی بزرگترین ویژگی یک فرد مومن است و امام زمان عج بزرگترین مصلح جهات است که ا با قدوم مبارکشان جهان را پر از عدل و داد می کنند . بنا بر این دوست عزیز یک مقدار بیشتی مطالعه بفرمائید لطفا و توهین هم برازنده یک مسلمان نیست . فقط دلیل منطقی و عقلی و دینی راهگشا است .
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 0
    یک فایل مصاحبه ای که قرار بر انتشار ان نبود برای رسیدن به مقاصد خود استفاده ابزاری کزدند. ./ ولی یک حسی در ان وجود داشت که برای انتشار مصاحبه انجام شده . اگر چه خود اقای ظریف می فرمود راضی به انتشار نیستم . یعنی تاکید کردن اقای ظریف به اینکه منتشر نشود این حس را ایجاد می کند که منتشر می شود . ولی این حس ملاک نیست . اصل این است که ایشان فرمودند منتشر نشود .
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    هر احمقی یک جمله بگه/ جواب / خودت فهمیدی به خودت و مردم ایران توهین کردی ؟ فکر می کنی همه مثل شما هستند ؟ اگر شخصی محبوب می شود اغلب اوقات دلیل دارد . مگر اینکه افرادی توطئه کرده باشند مردم را فریب دهند . لطفا در باره وجدان جمعی اینگونه قضاوت نکن . وجدان جمعی از نوعی عصمت برخوردار است . ممکن است عده ای اشتباه کنند ولی وجدان جمعی اغلب نظرش راست است و خطا نمی کند . ازمایش. در یک جمعی که از گروههای مختلف مردم به نسبت هماهنگ وجود دارند اگر تو توانستی کسی را به نا حق بکشی . مردم جلو تو را می گیرند حتی با به خطر انداختن جانشان این کار را می کنند . مگر اینکه دروغ بگویی و وجدان جمعی را فریب بدهی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس