کد خبر 1213989
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱
۴ خطری که بیماران دیابتی را تهدید می کند

متخصص طب سنتی، شرایط روزه گرفتن بیماران دیابتی و خطراتی که این بیماران را تهدید می کند، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ناصر رضایی پور، در خصوص بیماران دیابتی که روزه می‌گیرند گفت: چهار خطر عمده که بیماران دیابتی را در روزه‌داری تهدیدمی‌کند، شامل حملات اُفت قند خون، افزایش قند خون، کُمای دیابتی و بی‌آبی و افزایش استعداد تشکیل لخته است.

بیشتر بخوانید:

مردان در جهان عمر کوتاه تری نسبت به زنان دارند

وی افزود: در پزشکی نوین، بیماران دیابتی ازنظر خطر روزه‌داری به ۴ گروه با خطر خیلی‌بالا، بالا، متوسط و پایین تقسیم‌شده‌اند که تنها بیماران با خطر متوسط و کم، می‌توانند با مشورت پزشک و انجام تغییرات لازم در رژیم درمانی‌شان، روزه‌بگیرند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: اندازه‌گیری قند خون، باعث باطل‌شدن روزه نمی‌شود.

رضایی پور گفت: زمانی که بیماران به افت یا افزایش قند خون خود شک‌کردند، باید آن را اندازه‌گیری کنند و هرگاه قند خون‌شان کمتر از ۷۰-۶۰ میلی‌گرم یا بالاتراز ۳۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر بود، روزه خود را بشکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    در عکس بالا متخصص طب سنتی آقای رضایی پور اون آقای سالمنده هستند ؟ این تخصص های طب سنتی کنکور هم دارد ؟ چند سال بایستی پزشکی بخوانند و چند سال بعد طب سنتی و بعد از فارغ التحصیلی چند سال تخصص آنها طول میکشد. شاید منظور شما آقای رضایی مختص طب سنتی بوده غلط تایپ شده متخصص. بعد عطار باشی هایی که جدا سالانه هزاران بیمار را درمان میکنند و ملت راضی هستند و بعضا فقط سواد خواندن نوشتن دارن هم متخصص طب سنتی هستند.؟؟ یا مختص طب سنتی....
  • علیرضا یزدانی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس