کد خبر 1213965
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بورس نمایه

به عقیده کارشناسان بازار سرمایه، مثبت‌های بازار در حال حاضر دلیلی برای حال خوب بازار نیست و تا زمانی که صف‌های فروش سهم‌های کوچک جمع نشود وضع بازار تغییری نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل بورس امروز با روندی تعادلی و در کانال یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد قرار گرفت. و نمادهای گروه‌ بانکی، فلزات اساسی در صدر نمادهای موثر بر شاخص و با تاثیری مثبت در حال حاضر قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ثبت کد شهاب سهامداران و ناشرین الزامی شد

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر نگاهی منطقی به بازار داشته باشیم ۶۴ درصد از از نمادها در صف فروش قرار گرفتند و فقط ۹ درصد از سهم‌ها با تقاضا در بازار همراه‌اند. امروز گروه فلزات اساسی و بانکی‌ها از گروه‌های تاثیرگذار در بازار هستند اما دیگر نمادها وضعیت خوبی ندارند.

وی در بخش دیگری درباره وضعیت بازار گفت: چند ماهی است که سهم‌های کوچک بازار به امان خدا رها شده‌اند اما باید توجه کرد تا زمانی که صف‌های فروش این نمادها جمع نشوند وضعیت بازار تغییری نخواهد کرد. سهامداران در حاضر فقط به فکر خروج از بازار هستند و این مسئله نشان می‌دهد اعتماد در بازار بسیار پایین است.

مرید سادات درباره تاثیر سیگنال‌ها در بازار گفت: بازار نسبت به سیگنال‌هایی که دریافت می‌کند مقاوم شده است و در هفته‌های گذشته فقط نسبت به کاهش نرخ دلار و افزایش نرخ تسعیر ارز واکنش مثبتی نشان داده و این در حالی است که افزایش قیمت کامودیتی‌ها تاثیر آنچنانی بر سهم‌های کالا محور بازار نذاشته‌اند.

وی درباره تحلیل بازار گفت: گروه خودرویی می‌توانند وضعیت بازار را به طور کلی تغییر بدهند و تغییر آنها در بازار بسیار اهمیت دارد. اما به نظر می‌رسد شاخص با همین روند نوسانی حرکت کند و باید توجه داشت که مثبت‌هایی که الان شاخص میخورد مقطعی و ظاهری است و به طور کلی شاخصه‌های دیگر بازار وضعیت خوبی ندارند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    اگه یک و نیم در سود در معاملات حقیقی ها را بردارند بازار بهتر میشه به نظر من. چون معامله که میکنیم تا میایم به سود برسیم تا یک و نیم مثبت که چیزی به ما نمیرسه.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    با مرگ وسکته سهام داران حقیقی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    با توقف خرید و فروش رمز ارزها ، تغییر مدیریت و اصلاح یکسری قوانین دست پاگیرش مثل دامنه ی نوسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس