ابعاد جدیدی از افتضاح واکسیناسیون کاروان المپیک/ به نام ورزش و به کام مسئولان و اضافی ها!

واکسیناسیون کاروان کشورمان برای المپیک در حالی انجام شده و انتقادات گسترده ای را باعث شده که در این بین چند رئیس فدراسیون و اعضای اجرایی کاروان نیز در این فهرست دیده می شوند.

به گزارش مشرق، مرحله اول واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو در حالی از اواخر فروردین ماه آغاز شد که این موضوع انتقادات زیادی را به مسئولان ورزش کشور وارد کرد. در حالی که در آن زمان ۵۹ سهمیه المپیک در ۱۳ رشته کسب شده بود اما نزدیک به ۳۰۰ ورزشکار، مربی، کادر سرپرستی و حریفان تمرینی مرحله اول واکسیناسیون خود را انجام دادند.

عدم اولویت این کاروان، محور انتقادات بود که تا کنون نیز بی پاسخ مانده که چرا باید این اتفاق در کشور روی دهد. این موضوع هنگامی تاسف برانگیزتر می شود که می بینیم تا امروز، واکسیناسیون کادر درمان و سایر بخش های راهبردی و حساس کشور انجام نشده و شماری ورزشکار و همراهان آنها واکسینه شده اند. این موضوعی بود که از آن با عنوان شکست اخلاقی و فرهنگی کاروان اعزامی به توکیو یاد شده است.

در همان زمان صحبت‌هایی مبنی بر اینکه افرادی خارج از کاروان اعزامی در صف واکسیناسیون بوده‌اند مطرح شد اما رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان به شدت این موضوع را رد کردند.

بیشتر بخوانید:

شرمساری و شکست اخلاقی برای کاروان المپیک

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این باره گفته بود: "واکسیناسیون برعهده فدراسیون پزشکی ورزشی است. کاری که کمیته ملی المپیک انجام داد، این بود که آقای سجادی فقط لیست افرادی را که باید در توکیو آماده باشند، اعلام کرد و به وزارت ورزش داد. وزارت ورزش همان لیست را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد. تاکنون هیچ موردی خارج از لیست واکسن نزده و اینکه افراد متفرقه واکسن زده‌اند را تکذیب می‌کنم."

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نیز در واکنش به این اتفاقات گفته بود: "لیست بزرگی داریم که به توکیو هم ارسال کرده‌ایم که شامل مربی، داور و بازیکن هم بوده است. واکسیناسیون غیر از اینها نبوده است. ما لیست را به وزارت ورزش ارسال کردیم که این لیست به وزارت بهداشت هم ارسال شده است."

ابعاد جدیدی از افتضاح واکسیناسیون کاروان المپیک/ به نام ورزش و به کام مسئولان و اضافی ها!

غیر از مورد مطرح شده که هیچ پاسخی نیز نداشته و افسوس برانگیز است، نکته‌ای که در این بین شنیده شده و قابل تامل، اینکه علاوه بر ورزشکاران و مربیان، روسای فدراسیون‌ها و تمامی اعضای کاروان که عمدتا با نقشهای تشریفاتی اعزام می شوند نیز واکسن را دریافت کرده‌اند. اکرچه هنوز مقامی رسمی این ادعا را تایید یا رد نکرده اما شنیده شده نام ۱۴ رئیس فدراسیون در لیست بوده است. البته سرپرست کاروان ایران در این باره می گوید: "مطمئن باشید خطایی نبوده و اگر فردی عضو هیات رئیسه یا روابط عمومی بوده، ممکن است نام آنها در کادر سرپرستی بوده باشد."

اینکه قهرمانان برای بالا رفتن پرچم ایران تلاش می‌کنند، شکی نیست که البته قدر و احترام آن را نیز می بینند اما اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها و حتی کادر اعزامی به توکیو نیز واکسینه شده‌اند، جای سوال و تاسف دارد. به نظر می‌رسد باید اذعان داشت واکسیناسیون ورزشکاران به نفع عده‌ای مدیر، سرپرست و افراد اضافی حاضر در کاروان توکیو شده تا خود را از گزند کرونا حفظ کنند. اتفاقی که ناشی از بی تدبیری و مدیریت ورزشکارسالار و منفعل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که در چنین روزهایی که کشور نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است، در صف اول سهم خواهی و ایجاد امکان های ویژه برای این کاروان هستند. البته، تا آغاز بازیهای المپیک زمان چندانی نیست اما این کاروان شکست خورده در سنگر اخلاق و فرهنگ، آیا می تواند ارمغانی از توکیو داشته باشد؟ پاسخ مشخص است!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رسول.ت IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    تا وقتی وزیر ورزش بی کفایت سلطانی باشه همینه
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    عزیزمن کادر بهداشت ودرمان به چه درد این دولت میخوره؟اینا باز میرن تو کشورهای خارجی معروف میشن ومسولان افتخار میکنند ومیگن ما توانستیم درحالیکه پرسنل بهداشت ودرمان در مقابل این بیماری نابود میشن وهنوز نمیتوانند حق حقوقشون (فوق العاده خاص)که تمام وزارتخانه ها بجز بهداشت ودرمان همه از اون بهرمندند چی میگید افتضاح ازاین بدتر؟ خواهش میکنم این مورد رو چاپ کنید تا ببینند چون مسولان وزارتخانه همه پزشک هستند ودرآمد چندصد میلیونی کاری به سایر پرسنل ندارند و پیگیری هم نمیکنند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    جو ندید بابا- شاید از پاکبان ها اولویت بالاتر داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس