کد خبر 1242520
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کاروان اعزامی

نخستین مرحله از انجام تست PCR در کاروان اعزامی ایران به المپیک با یک نتیجه مثبت همراه بود.

به گزارش مشرق، کمیته ملی المپیک ظهر امروز نخستین مرحله از تست PCR را از ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو انجام داد. این تست مربوط به اولین گروه اعزامی به المپیک توکیو بود.

پیش از این نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران اعلام کرده بود علاوه بر انجام تست ۹۶ و ۷۲ ساعت قبل از اعزام ورزشکاران که طبق دستور ستاد برگزاری المپیک انجام خواهد شد، برای حصول اطمینان ۱۰ روز قبل از اعزام هر گروه است کاروان ایران نیز تست PCR انجام خواهد شد.

نتیجه آزمایش انجام شده از گروه اول اعزامی به المپیک اعلام شد که طبق این تست، فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی مثبت اعلام شد. رئیس فدراسیون شمشیربازی دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن به بیماری کرونا مبتلا شده بود که مثبت شدن تست وی نیز به همین دلیل است.

طبق اعلام ستاد برگزاری بازی‌های المپیک، در این شرایط کشورها می‌توانند شرایط بیمار و زمان ابتلا به این ویروس را اعلام کنند و زمان حضور فرد در توکیو، تست‌های ویژه تری انجام خواهد شد که بر اساس آن اجازه حضور فرد در المپیک صادر خواهد شد. البته با توجه به زمان باقی مانده تا المپیک و همچنین گذشت حدود چهار هفته از ابتلای باقرزاده به ویروس کرونا، احتمالاً تست‌های بعدی وی منفی خواهد بود.

کمیته ملی المپیک تصمیم مناسبی در خصوص انجام تست PCR ده روز قبل از اعزام ورزشکاران اتخاذ کرد که این امر به جلوگیری از اتفاقات در خصوص کرونا، کمک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک سوار DE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 1
    این کاروان کاروان تیم ایران نیست. کاروان حامیان بنفش هست. کاملا براساس سلیقه سیاسی انتخاب شدند نه بر اساس توانمندی. نتیجه اشون هم خواهید دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس