کد خبر 1213488
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
نیازی به واردات جوجه نداریم/ هشدار درباره التهاب مجدد قیمت مرغ در بازار

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار تولید جوجه ۱۰ درصد کاهش یافته که امیدوار هستیم با افزایش سن کشتار این کسری جبران شود.

به گزارش مشرق، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از کاهش ۱۰ درصدی تولید جوجه خبر داد و گفت: اگر از پتانسیل تولید جوجه بدرستی استفاده کنیم، نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه همیشه صادرات تخم مرغ نطفه دار داریم که در برخی مواقع مدیریت ناصحیح باعث شده مزیت صادرات از بین رود.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره وضعیت تولید تخم‌مرغ

اسداله نژاد با بیان اینکه نیازی به واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه نیست، گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات جوجه باید مشخص شود که جوجه هایی که بدون مجوز از واحد مرغ مادر خارج شدند، کجا رفته اند؟ چرا که با احتمال پدیده قاچاق، عرضه جوجه کاهش یافته است.

این‌ مقام مسئول نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه با نرخ ۶ تا ۷ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وی از کمبود شدید جوجه خبر داد و گفت: علی رغم اختلاف ۲ هزار تومانی قیمت مصوب با نرخ بازار، اما در برخی مواقع امکان تامین با این نرخ هم وجود ندارد که این موضوع تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر آخرین آمار تا ۲۴ فروردین حدود ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که با میزان ۱۲۵ میلیون جوجه ریزی ستاد تنظیم بازار اختلاف دارد که بدین ترتیب انحراف در آمار وجود دارد و حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه انحراف بوجود آمده که رغم کمی نیست.

اسدالله زاده با بیان اینکه ماهانه ۱۲۵ تا ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است، اظهار کرد: با توجه به نیاز مرغ کشور، این‌ میزان جوجه ریزی جوابگوی نیاز داخل است.

وی با اشاره به تاثیر قاچاق جوجه یکروزه بر بازار مرغ افزود: قاچاق جوجه یکروزه به عنوان موجود زنده همانند قاچاق آهن آلات و دیگر کالاها نیست که به سهولت در بازار اثر بگذارد.

وی در پایان گفت: توزیع نهاد های دامی از دیگر مشکلات است که نرخ مشخص و مصوب از سوی دولت ندارد و دیگر مشکلات افزایش قیمت مرغ ناشی از عدم تناسب بین تولید جوجه و مصرف جوجه است .چون جوجه باید در یک پروسه مشخص تبدیل به مرغ مادر شود وشاهد این هستیم که تولید جوجه از مصرف آن عقب تر افتاده است که بدین ترتیب احتمال چالش و التهاب مجدد بازار در هفته های آتی دور از انتظار نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    کار از التهاب گذشته، به زخم درج سه رسیده
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    بسه دیگه خجالت بکشید. ران مرغ رو چند روز قبل خریدم کیلویی 50 هزار تومن. تا مرغ رو هم به قیمت گوشت نرسونید بیخیال نمیشید نه؟؟؟ خوب از این آشفته بازار بی دولت سوء استفاده می کنید و هر روز با یک بهانه مردم رو تیغ می زنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس