کد خبر 1213416
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
عراقچی

معاون وزیر امور خارجه درباره مذاکرات جاری در وین گفت: راه درازی در پیش داریم و نمی شود برای آن زمانبندی پیش بینی کرد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) پس از دیدار و گفت و گو با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی اظهار داشت: فردا صبح (جمعه) مذاکرات کمیسیون مشترک برجام مجددا از سر گرفته خواهد شد. مذاکرات وین دور چهارم مذاکرات ماست. روندی که در سه دور قبلی شروع کردیم را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات روس: شاید این آخرین دور مذاکرات باشد

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در مسیری قرار گرفتیم که مسیر مشخصی است. حداقل درباره مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد. اگرچه موانع جدی در این مسیر هست، راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی شود زمانبندی را برای آن پیش بینی کرد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد، افزود: اگر بخواهیم وارد بحث زمانبندی شویم، غیر واقع بینانه است. البته تلاش داریم هر چه زودتر این کار انجام شود، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و تعجیلی که باعث کاهش دقت شود را نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن هم نخواهیم داد.

عراقچی ادامه داد: با دقت کار را انجام می دهیم، مشکلات موجود بعضا جدی است و باید رفع شود و از طریق مذاکره هم باید رفع شود و از طریق پیدا کردن راه های مذاکراتی باید حل و فصل شود، کار سختی در پیش داریم. امیدواریم در زمان کوتاهتری به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول دقت روی منافع ملت ایران و تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران که بارها بیان شده است.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴   از روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر وین از سر گرفته خواهد شد.

عباس عراقچی که در رأس هیأتی امروز وارد وین شد، امشب با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    13 0
    جنابعالی و دولت متبوع نهایتاً تا مرداد سال جاری خواهید بود لذا برنامه بلند مدت طراحی نکنید!!
  • وطن پرست DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    5 1
    دروغ می گید. تصمیم رو از کانال پنهانی گرفتید و فقط می خواهید لحظه اخر اعلامش کنید. رسوایی ظریف هم نقطه اول سناریوتون بود.
  • احمد IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    5 0
    مماشات با دشمنی که مذاکره می کنه برای مذاکره و مذاکره رو فرسایشی می کنه، بازی کردن در زمین دشمنه. اگر قراره طولانی بشه، رها کنید و برگردید. هر وقت تحریم ها لغو شد، خبرش می رسه. اگر هم نشد که ما کار خودمون رو می کنیم.
  • DE ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 0
    در مسیری قرار گرفتیم که مسیر مشخصی است. حداقل درباره مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد امریکایی ها میخواهند مفت وارد برجام شوند و برجامهای بعدی را تا خلع سلاح کامل ایران ادامه دهند و ما هم میخواهیم به هر قیمتی شده قبل از انتخابات و شب انتخابات تحریمهای غیر مهم برداشته شوند.. اگرچه موانع جدی در این مسیر هست و نظام ایران اجازه برجامهای بعدی را نمیدهد ، ولی تا شب انتخابات راه درازی را در پیش نداریم و به هیچ وجه نمی شود زمانبندی را برای بعد از انتخابات تعیین کرد.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    3 0
    بله! سفر آخرت واقعا سفر درازی است و باید برای پاسخگویی اعمالمان آماده باشبم. هستی سید؟؟!
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    هم رییس جمهور و هم وزیر خارجه امریکا شرط گذاشتند و بعد هم ادعا کردند توپ در زمین ایران است اگر ادامه ندهد ما اصراری نداریم. حالا چطور راه درازی در پیش است وقتی این اقایون با این قاطعیت صحبت میکنند.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    نکشی ما رو آقای دیپلمات..بابا ت یه بی عرضه وا داده غرب زده ی بیش نیستی.خدا نخاد تا بخواهی از منافع ملی ما دفاع کنی.با گروسی نشستی و جلسه دا ی که چطور سانتریفیوژ های مورد نظر آمریکا رو داغون کنیم.راستی از اون زن مو بلونده چه خبر نیومد پیشت گریه کنه یا عشوه بیاد اگه گریه کرد نزاری اشکش درآد ها گناه داره هرچی خاس بش بده موشکی و سانتریفیوژ و منطقه و ......آقای عراقچی اف به تو
  • ج IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    تاقیر که سفید بشه
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    نه تا انتخابات ۱۴۰۰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس