کد خبر 1213215
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
دیدار ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی در جده

ولی‌عهد ابوظبی در سفری به عربستان سعودی با ولی‌عهد این کشور در جده دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی روز چهارشنبه (دیروز) در جده با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» همتای سعودی خود دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه، همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، راهکارهای توسعه این روابط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

بن زاید در حساب توئیتری خود با اشاره به دیدارش با محمد بن سلمان نوشت: «درباره پاره‌ای مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش همکاری برای مقابله با چالش‌ها و تقویت ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم».

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی در جده

در این نشست «ترکی بن محمد بن فهد بن عبدالعزیز» وزیر مشاور دولت سعودی، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مسئولان سعودی و نیز «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی، «علی الشامسی» معاون دبیر کل شورای عالی امنیت ملی و «نهیان بن سیف آل نهیان» سفیر امارات در ریاض حضور داشتند.

به جزئیات گفت‌وگوهای ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی خود اشاره‌ای نشده است اما سفر بن زاید به عربستان پنج روز پس از سفر وزیر خارجه این کشور به ابوظبی و دیدار با بن زاید صورت گرفت.

دیدار بن زاید با بن سلمان همچنین در حالی برگزار شد که منطقه ظرف چند روز گذشته شاهد تحولاتی از جمله سفر فرستادگان آمریکایی و سازمان ملل به عمان برای بررسی موضوع آتش‌بس در یمن بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس