کد خبر 1212621
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
ویکیلیکس سعودی: ثروت خاندان سعودی ۱.۴ تریلیون دلار است - کراپ‌شده

یک وبسایت وابسته به معارضان عربستانی نوشت که خانواده سلطنتی در این کشور با ۱.۴ تریلیون دلار دارایی، ثروتمندترین خاندان سلطنتی در جهان است.

به گزارش مشرق، وبسایت ویکیلیکس سعودی که به طور فعال به مسائل خاندان سعودی می‌پردازد در گزارشی ثروت این خاندان را ۱.۴ تریلیون دلار اعلام کرد و نوشت که با این حساب آل سعود ثروتمندترین خاندان پادشاهی در جهان است.

طبق این گزارش، تاریخ خانواده پادشاهی سعودی به ۳۳۴ سال باز می‌گردد و اکنون نزدیک به ۱۵۰۰۰ شاهزاده در ثروت این خانواده سهیم هستند که همگی مربوط به دارایی‌های مردم عربستان است. از این تعداد شاهزاده نیز فقط دو هزار نفر از آن‌ها در نهادهای مختلف مشغول به کار هستند.

ویکیلیکس سعودی سپس نوشت که دولت سعودی ۹۸.۲ درصد از سهام آرامکو به عنوان بزرگترین شرکت نفتی جهان را در دست دارد. ارزش این شرکت که بزرگترین ذخایر نفتی را نیز در خود جای داده، اکنون به دو تریلیون دلار می‌رسد که اصلی‌ترین منبع در آمد آل سعود محسوب می‌شود.

افراد خانواده سلطنتی همچنین در شرایطی کاملا اشرافی و با ریخت و پاش‌های وسیع به سر می‌برند که «محمد بن سلمان» نمونه بارز اینگونه سبک زندگی است، به طوریکه در یک مورد ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید یک کشتی تفریحی، ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید یک کاخ در فرانسه و ۴۵۰ میلیون دلار برای خرید تابلوئی از «لئوناردو داوینچی» هزینه کرده است

او در سال ۲۰۱۸ نیز وقتی مجری شبکه  آمریکایی سی بی اس نیوز از وی در خصوص ثروت افسانه‌ایش سؤال کرد، در پاسخ گفت که من فردی ثروتمند هستم و فقیر نیستم.

بن سلمان در آن مصاحبه گفته بود: «من گاندی یا نلسون ماندلا نیستم، من عضوی از یک خاندان حاکم هستم که از صدها سال پیش و قبل از تأسیس عربستان سعودی وجود داشتند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 5
    نفت مسلمونا دست این خاندان منافق و ریاکاره و فتنه گره.اینا درکنار آل یهود منافق ترین و ریاکارترین دشمنان اسلام هستند.هنوز خیانت این وهابی ها های کثیف با ایجاد داعش و بریدن سر مردم بی گناه عراق و سوریه و همکاری در ترور حاج قاسم و خیلی چیزای دیگه در عصر حاظر و کمک به صدام و خیانت های زیاد در تاریخ اسلام از ذهن ها پاک نشده.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    چندین برابر بودجه یک سال آمریکا نفت منشا خیر و برکت شده برای خاندان و مردم عربستان کشور ما هم هر روز گداتر از دیروز
    • انرژی هسته ای IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      با سلام حرف شما متین اما مردم ما اگر وضعشون خرابه که متاسفانه هست به خاطر دولت غربزده و عاشق مذاکره و دیپلماسی منفعل و شل و ول هست این ها فقط نفت دارن و علاوه بر نفت چون گاو شیرده آمریکا هستن آمریکا تا جایی که براش سود داشته باشند حمایت شون می ‌‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس