کد خبر 1212519
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

به گزارش مشرق، دکتر محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در کانال شخصی اش در ایتا  " پس کوچه های انقلاب"  با ابراز نگرانی از مذاکرات وین نوشت:

برادران و خواهران عزیزی که چند روز اخیر، در دفاع از حاج قاسم سنگ تمام گذاشتید و قاطعانه پاسخ ظریف را دادید...

این روزها «سردار شهید» چشم انتظار هوشیاری و عملکرد انقلابی شماست! شمایی که باید راه حاج قاسم را در یاری و سربازی رهبر انقلاب ادامه دهید و اجازه بر زمین ماندن خواسته های ایشان را ندهید.  

پیامی به مدافعان حاج قاسم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده باید از فرصت مذاکرات وین برای بازگشت آمریکا به برجام استفاده کرد و این همان ماموریتی است که  «روحانی» برای انجامش سنگ تمام گذاشته است.
دوستان عزیز! یادتان هست شروط ٩ گانه رهبر انقلاب برای قبول برجام چگونه زیر پا گذاشته شد؟
امروز هم روحانی و عراقچی با نادیده گرفتن دستور صریح رهبر انقلاب، تصمیم گرفته اند به هر قیمتی مذاکرات وین را به نتیجه برسانند تا آمریکا به برجام برگردد.

بازگشت آمریکا به برجام یعنی تعطیلی دوباره غنی سازی ٢٠ و ۶٠ درصد، یعنی نابودی مجدد توان هسته ای، یعنی پذیرش دوباره محدودیت‌های دائمی برای فعالیت‌های هسته‌ای، یعنی بازگشت مجدد جاسوسان آمریکا و اسرائیل در لباس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای کشور و بسته شدن زنجیر برجام بر دست و پای دولت و رئیس جمهور آینده!

خروج آمریکا از برجام در زمان ترامپ، بهترین فرصت را برای رهایی ایران از قید و بندهای وحشتناک برجام فراهم کرده و دولت آینده با تکیه بر همین فرصت و بدون هزینه قادر به خروج از برجام خواهد بود.  

 اتحادیه اروپا برای سوزاندن این فرصت، با راه اندازی مذاکرات وین، زمینه را برای برگشتن آمریکا به برجام مهیا کرده  و با کمال تاسف روحانی هم  برای تحقق این هدف (بازگشت آمریکا به برجام) تمام تلاش خود را بکار گرفته و حتی شورای عالی امنیت ملی را هم دور زده است.

سربازان و دوستداران حاج قاسم! فرمانده محبوب شما برای اجرای دستورات رهبر انقلاب تمام توانش را بکار می گرفت و از دادن جان نیز ابایی نداشت.  
امروز هم نوبت شماست. روحانی عملا چهار چوب اعلامی رهبری درباره مذاکرات وین را زیر پا گذاشته و برای پیشبرد برنامه های «لندن» در مذاکرات وین، سنگ تمام گذاشته  و این شمایید که باید مانع از تکرار ماجرای تلخ پذیرش برجام شوید.  

 عزیزان! مجلس تعطیل است و شورای امنیت ملی هم دور خورده است. برای اجرای دستور رهبر انقلاب درباره مذاکرات وین، منتظر هیچ مقام یا نهادی نباشید. سکوت و انفعال شما باعث بازگشت آمریکا به برجام خواهد شد و این یعنی بستن بالهای  ج. ا. ا  برای پرواز  و زندانی شدن آن در قفس برجام.  

 بزرگواران! دلخوش نباشید که رئیس جمهور انقلابی آینده، مشکل برجام را حل کند، چرا که بازگشت آمریکا به برجام چنان شرایطی را ایجاد خواهد کرد که حتی جناب «مالک اشتر» هم توان، غلبه بر آن شرایط را نخواهد داشت.  

مدافعان حاج قاسم! فرمانده شهیدتان برای برزمین نماندن اوامر رهبری در خصوص مذاکرات وین چشم به شما دوخته و نگران آینده نظام و انقلاب است.  
با همان قدرت و غیرتی که از شخصیت حاج قاسم دفاع کردید از میراث او دفاع کنید و نگذارید «روحانی» موفق شود  برای  «چندمین بار» اوامر «ولی فقیه» را زیرپا بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 85
    نباید سر خود عمل کنیم، رهبری همیشه از دولت حمایت کرده مثل قضیه برجام و گران شدن بنزین که از طرح تخصصی دولت حمایت کرد، الان هم فقط باید گوش به فرمان رهبری باشیم تندروی نکنیم.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      54 7
      جک نگو برادر. مامنتظر باشیم این و اون گند بزنن بعد رهبری بیاد درستش کنه؟ نه خیر. خیانت برجام تکرار بشه از مجلس به ظاهر انقلابی هم عبور می کنیم، دولت برجامی که جای خود داره.
    • ایرانی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      9 1
      برادر محترم بالا رفتن قیمت بنزین در روز تعطیل و عدم آمادگی و حضور نیروهای امنیتی برای تحریک مردم و به خیابان ریختن آنان بود تا در غیبت نیرو های انتظامی بیشترین اتفاقات رغم بخورد . من نمی گویم این حرکت از روی عمد رو... بود شاید او را نیز فریب داده بودند ولی اگر درایت رهبر نبود معلوم نبود آن اتفاقات به چه شکلی پیش می رفت.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      15 4
      ببخشید اگه رهبری مستقیم دخالت کند و باز صحبت کند، امثال شما میگید رهبر نمیگذارد دولت کار کند. وظیفه همه ی ما آتش به اختیار است.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    36 6
    مشکل ما، مسئولین ساده انگاریست که حلقوم کارشناسانی غربگرا و دوستانی غربی شده اند ..! یکی ساخت پالایشگاه رو اشتباه میدونه، یکی ساخت مسکن رو مضخرف[!]، یکی آبرسانی به فلات مرکزی را دردسری زیست محیطی و دیگری هم همین افاضاتِ آقای اخیر و لطیف!ا این خوشبینانه ترین حالت است که بگوییم مقصر شخص دوم و سوم باشد
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      10 0
      اتفاقا برخی مسوولين ساده لوح نيستن بلكه جواسيس كاربلدن
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    34 6
    طبق اخبار مذاکرات وین آمریکا رفع کامل تحریم ها را قبول نکرده است که سیاست قطعی رهبری رفع کامل تحریم ها است و ادامه مذاکرات وین به معنی مذاکرات فرسایشی است و در ضمن چند ماه از این دولت باقی مانده است و ادامه مذاکرات توسط این دولت بیشتر با هدف استفاده انتخاباتی است بنابر این نمایندگان انقلابی مجلس با نوشتن نامه ایی به رهبری تقاضا کنند به علت رفع نکردن کامل تحریم ها توسط آمریکا و فرسایشی شدن مذاکرات و ماههای پایانی دولت مذاکرات متوقف شود و ادامه مذاکرات بر عهده دولت آینده قرار گیرد
  • نادر IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    43 3
    ما ساکت نمی نشینیم که خون شهدا پایمال شود ما هتل نشین کت شلواری دوتابعیتی بی درد و عار نمی خواهیم ای کاش زنده نبودیم تا این توهینها رو ببینیم آن روزی که شما در هتل توی جکوزی بودید حاج قاسم و سپاه جانبرکفش زیر آتش خمپاره و دود باروت بودند اگر آن جانبرکفان نبودند عراقی وجود نداشت که شما دوتابعیتی های ترسو بروید آنجا دیپلماسی صادر کنید ننگتان‌باد
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 6
    آقای کوشکی توجه ندارد که مذاکرات مورد تایید رهبری است چون ایشان فرمودند لغو کامل تحریمها ؛ راستی آزمایی ؛ بازگشت به برجام
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 6
    کشور قانون داره، شما به عنوان یک استاد دانشگاه! مردم را در مقابل مردم قرار ندید!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 6
    رهبری خودش دیده بانه نظام و کشوره. دست بسته هم نیست. انشاءالله به موقع اقدام میکنه.
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    5 0
    آقای کوشکی. شما دسترسی دارید به آقای قالیباف. بگویید مجلس جلسه اضطراری تشکیل دهد. ومردم هم با حضوردر مقابل مجلس حمایت خود را اعلام کنند اینگونه که ما خودسر عمل کنیم بهانه دست وطن فروشان اصلاح طلبان ونزدیک انتخابات استفاده سیاسی میکنند مجلس اگر غیرت دارد از مصوبه خودش. دفاع کند خاک برسراین مجلس ونمایندگانش که دراین وضعیت رفته اند سرکشی. بی شرف ها این هاهم مثل دولت فکر میکنند مردم مانند خودشان گوش مخملی هستند رفته اند وقت کشی
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    5 0
    یک کار اورژانسی می خواهد ،که از مجلس برمی اید،مجلس هم با تجمع در مقابلش با کمی شعار ،شاید به هوش شود.
  • سید روح اله IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    7 0
    یادتان نرود که ترامپ چقدر تلاش کرد که بعد از پاره کردن برجام با عضویت نشاندن خود در برجام از مکانیسم ماشه استفاده کند ولی در مذاکرات وین دولت روحانی این اختیار را دو دستی تقدیم آمریکا میکند. بدون تعارف جریان مافیا حساب ویژه ای روی شهروندان خنگ باز کرده است
  • مهدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 8
    آقای کوشکی دست از تندروی بردار .. این تندروی های آمریکاستیزانه باعث میشه جمهوری اسلامی مثل شوروی از درون سقوط کنه
  • حمیدرضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    با سلام ....... ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امیرمومنان حضرت علی" ع " استاد محترم علوم سیاسی آقای دکتر کوشکی .... الحمدلله آقای روحانی در همان ابتدا اشاره ای داشتند مبنی بر اینکه موضع و تمام حرف های آقای ةریف حرف دولت نیست ..... بلطف خدا ... سرنگونی ترامپ و تاثیرات کسری فراوان بودجه در ساختار اقتصاد امریکا و مطالبه های اجتماعی ضد تبعیض _ التهابات برگزیت در انگلیس ... جنبش جلیقه پوش ها در فرانسه ... و انشالله تحقق حکمتی از حکمت های خدا پایان 15 ساله نخست وزیری نتانیاهو در این روزها از تحولات امید آفرین و ساختار امیدوار کننده ملی مجلس شورای اسلامی و لایه های هوشیار دیگر تدابیر بخیر از مصداق زیبای حضرت حافظ """ یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور .... کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور """" می باشد . انشالله ........ التماس دعا ****
  • پوریا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    4 0
    نمایندگان مجلس ، بخصوص صاحبان تریبون و رسانه های انقلابی باید هوشیار و فعال باشند و سیاست پیگیری و مطالبه لغو تمامی تحریم ها و راستی ٱزمایی از طرف ایران را ضمن تبیین برای مردم ، از دولت مطالبه کنند، نباید نظام و رهبری را تنها گذاشت و گرنه برجام دیگری تحمیل خواهد شد ، نباید متوقف در فایل وزیر خارجه شد،
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    بالادستیها باید تسمیم بگیرندمردم اجراکنندتا آنها نگاه کنند بیل دستیها به ریشه میزنند
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    تصمیم
  • DE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 1
    و دقیقا تاحالا مذاکره کنندگان خدا را در نظر گرفته اند و نه حزب و دارو دسته خود را !!! و در نتیجه برجام دوسر طلا را به ملت تحمیل کردند. و بارها و بارها با شکستن تابو ها و مرزهای مشخص شده قرمز، ملت را تاریخی متضرر کرده اند.کشورهای اروپایی وآمریکا در این ۵ سال شبانه روز مشغول تو لید بودند و گروه برجامی ما در این ه سال شبانه روز در حال ترمز زدن به همه چیز که جان ملت به لب برسد و نظام را تحت فشار قرار دهند و برجامهای بعدی و خلع سلاح ایران را کلید بزنند.زیرا فکر میکنند اگر ایران گربه ملوس بدون پنجه آمریکا شود موش بهتری جلوی آن میاندازند. برای ۴ روز ریاست و حب جاه و مقام چرا مذاکرات پیش رو بایستی از قبل تفاوتی داشته باشد مگر گروه تازه ای مذاکره میکنند . لذا نتایج مذاکرات وین هم مانند نتایج قبل است. از ۱۶۰۰ تحریمی که آمریکا برای شب انتخابات مهیا کرده ۱۵۰۰ عدد آن را برمیدارند ولی تحریمهای اصلی زیربنایی میماند. لذا بعد از مذاکرات وین ایران بایستی هرچه خواستند اجرا کند زیرا ۱۵۰۰ تحریم برداشتند و حالا کل دنیا را از ایران طلبکار میکنند. و این دام بزرگی ست که برای ایران پهن کرده اند. و ما باخوشحالی و خوشخیالی فقط برای رای آوردن و امتداد دولت روحانی ایران را دا ریم به مسلخ میبریم.انشالله که گربه است. ما به کسی رای میدهیم ‌که بتواند ۱۵۰۰ تحریم بردارد.!! اگر خودمون اومدیم باز سرکار ۸ سال برای لق ۱۰۰ تحریم باقیمانده میتوانیم ملت را بازی دهیم . اگر رقیب آمد سرکار ۸ سال او را تحت فشار و منگنه قرار می دهیم که ۱۵۰۰ تحریم بر داشتیم عرضه برداشتن ۱۰۰ تحریم ندارید. واقعا عمرو عاص باید پیش اینها تلموز! کند
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    3 0
    آقای دکتر کاش راه مقابله رو هم جلو پامون میذاشتین! چکار کنیم که غیرقانونی نباشه؟! پیشنهاد خودم فشار به مجلسه برای جلوگیری از تصویبش ولی اگه این ماشینای امضاء، کاغذ پاره‌هاشون رو تو‌ وین خط‌خطی کردن، لغو مجلس تاثیری داره؟! اصلا همین فشار به مجلس برای هوشیاری و مقابله چطوری میتونه باشه که نتیجه بده؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    3 0
    ما منتظر فرمان صریح رهبرمان هستیم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    ایشان میخواهند مردم دقیقاً چه کار کنند؟
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 3
    آقای دکتر، وزارت خارجه و بالطبع دولت تنها مجری سیاست ها نهاد های بالا دستی هستند و شما خوب می دانید که سیاست های مصوب این نهادها هم تا به امضا مقام های بالا دستی (البته نه رییس جمهور) نرسد قابلیت اجرایی ندارد. پس لطفا هیس! ضمنا خون شهید و سردار دلها را اینقدر هزینه ی خود نکنید، شما و امثال شما در مراسم تشیع آن عزیر چون خسی در میقات بودید، سند ایشان را به نام خود نزنید
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    3 0
    کی تموم میشی کلید دار بنفش... هر قرادادی در این چند ماه ببندی ما قبول نداریم...
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    نگذارید «روحانی» موفق شود برای «چندمین بار» اوامر «ولی فقیه» را زیر پا بگذارد.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 0
    وی بخاطر دهن کجیهای مکرر باید محاکمه شود .
  • دیده بان IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    7 0
    عزیزان ،اگر آقایان قالیباف و رئیسی و... که کار از دستشون برمیاد وبه رهبری دسترسی دارند کاری نکنند ما چه کاری به غیراز تحصن و راه پیمایی واعتراض از دستمون برمیادکه اونم بی نتیجه هست! روحانی وتیمش، رهبری وشورای عالی امنیت ملی ومجلس رو دور زدن ،حالا با تحصن واعتراض ما غلاف میکنن؟؟!!! اونا شمشیر از رو بستن و .....!!!! عزیزانی که دسترسی به آقایان رئیسی وقالیباف و... دارن باید تلاش کنن وبقیه خالصانه دعاکنن تا ان شاءالله فرجی بشود! قطعا طبق فرموده رهبری مسئولان بالادستی وارشدنظام که در شورای عالی امنیت ملی حضور دارن باید خط مشی وسیاست گذاری لازم رو انجام بدن، و وزارت خارجه ملزم به اجراست واگر سیاست توقف مذاکرات ، قاطعانه وقدرتمندانه تصویب وابلاغ بشود ملزم به اجرا وبازگشت فوری خواهندبود!پس اون عزیزان باید اقدام عاجل کنن وبه جای صبرانقلابی بیجا ! اقدام انقلابی به جا کنن!!! دوستان اصل صحبت اینه که این قاطعیت وبصیرت هزینه داره چون دولت خیلی هارو گول زده و وعده واهی میده و دشمن هم آبنبات! مرد میدان باید از خودش بگذره وبزنه زیر کاسه کوزه این دغل کاران وبراش مهم نباشه که عده ای احمق خوش باور ونادان ،چه قضاوتی میکنن!!! ان شاءالله بحق محمدوآل محمد(ص) وخون پاک شهدا و این لیالی عظیم قدر ودعای مردم، خداوند خودش کمک کنه.یاعلی.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    13 3
    خب آنقدر منفعل نباشید واقعا خجالت اوره ...!! چقدر مدارا با کاسبان واقعی تحریم و برجام؟!!
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    اشتباه در فهم نفوذ باعث شده محدوده نفوذ،در بکارگیری جاسوسان خارجی و استحاله شده های فکری و عقیدتی در ساختار حاکمیت خلاصه شود،که غفلتیست که جبران آن بسیار مشکلست،آیا شما فکر میکنید خداوند برای یهودیان ماهی گرفتن روز شنبه راممنوع کرده بود یا نفوذ خائنانه در حکومتها و منحرف کردن ملل و جوامع دیگر را،با اینکه با عنایت خداوند سمت و سوی حقیقت بامنافع ملی ایران و سایر ملتهای مسلمان همراستاست شناختن یهود و بهایی و وهابی که اولیاء شبیطانند کار مشکلی نیست.( ولو پدر شخص از انقلابیهای اصیل باشد)
  • مهدی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    از شما بعید است! مگر مجلس تعطیل و علیل است؟!!! *بایدن برجام را نه میتواند احیا کند و نه میکند! چون میداند اگر همه تحریمها را بردارد دیگر نمیتواند جلوی جبهه مقاومت را بگیرد! *گام به گام هم ممکن نیست چون طبق حکم رهبر انقلاب و قانون مجلس باید کلیه تحریمها یکجا لغو شود! * تعلیق تحریمها هم غیر ممکن است چون آنها حتما میخواهند قدرت ایران را در منطقه و موشکی محدود کنند و این را حتما در توافق جدید لحاظ میکنند که این اصلا شدنی نیست!!!
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 3
    دوستان رهبری راه را نشان دادند .گفتند برداشتن همه تحریمها وراست ازمایی .تمام هر کس وهمه نهادها باید این را انجام دهد واگر کسی بخواهد غیر از عمل کند خائن به این مملکت است و باید چکار کنیم که جلو این افراد ایستادگی کنیم .
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 3
    نمایندگان انقلابی مجلس چه کار می کنند انها که گفته بودند که مجلس در راس امور است پس چی شد همان اعضای اصلی تیم قبلی برجام خسارت بار را فرستاده اند برای مذاکره مثل اینکه ابوموسی اشعری و اشعث را بفرستی به مذاکره و انتظار حفظ منافع مسلمانان را داشته باشی هر چه زودتر نمایندگان انقلابی مجلس جلوی این مذاکرات خسارت بار انتخاباتی را بگیرند بهتر است و هزینه زایی کمتری خواهد داشت تا دیر نشده کاری کنید
  • عبدا.. IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 3
    مجلس ابزارهای لازم راداردوبایدباجلسات فوق العاده وضروری مانع تکرارتخلفات احتمالی شود.مجلس قبلی وضعیت نمایندگان ولاریجانی رییسش ازلحاظ گرایشات وانقلابی بودن بامجلس ورییس کنونی اززمین تاآسمان توفیرداردبایدبزنگاه ورودکند. 15/2/1400
  • عباس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    چون دولت روبه اتمام است اینهاقصد دارند بااین مذاکرات آخرین ضربات را به مردم وآخرین هزینه هارا برای دولت بعد درست کنندچون امیدی به انتخاب توسط مردم ندارند میخواهند کاری کنند تا دولت بعد مجبور به اجرای تعهدات بدترازترکمانچای آنان باشدوکمرراست نکند.اگراینهادرمورد حاج قاسم راستگو هستند بعداز ترورایشان ماباغرب پدرکشتگی داریم مذاکره برای چی؟باید جلوی این مذا کرات ذلتبارگرفته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس