ورود دستگاه قضا به تَرکِ فعل مسئولان؛ اقدامی برای کاهش مشکلات کشور

عضو کمیسیون «امورداخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام قوه قضائیه در توجه به موضوع مهم «تَرکِ فعل مسئولان» بسیار مطلوب بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی، با اشاره به ورود قوه قضائیه به موضوع مهم «تَرکِ فعل مسئولان»، گفت: ترک فعل باید جای انجام فعل را بگیرد از این رو اگر کارمندی وظیفه خود را انجام ندهد، توبیخ خواهد شد و البته نیاز است که سیاست واحد و مستمری در این زمینه در همه دستگاه‌ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید:

«تَرک فعل مسئولان»؛ تحمیل‌کننده خسارت به ملت

وی تصریح کرد: تاکنون به موضوع ترک فعل، براساس ماده ۲ و ۴ قانون مجازات اسلامی ورود نشده است، موضوع بسیار مهم ترک فعل مسئولین می‌تواند فرآیند اداراتی که اصل را بر کار نکردن گذاشته‌اند، متحول و دچار تغییر کند بنابراین اقدام قوه قضائیه در توجه به ترک فعل مسئولین بسیار مطلوب بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

ابوترابی با بیان اینکه تاکنون مسئولی به دلیل ترک فعل بازخواست نشده است، اظهار داشت: این در حالی است که قوانین در این زمینه صراحت لازم را دارند و جرمی در این زمینه منظور شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ترک فعل‌ها در بلندمدت اثر عمیقی خواهند داشت، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر قرار است برنامه‌ریزی برای تولید یک سد در کشور انجام شود، شاید در ۱۰ الی ۲۰ سال اثرگذار نباشد، اما اگر این سد ساخته نشود می‌تواند یک سیلاب مهیب شود و یک شهر را با خود ببرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس