کد خبر 1211527
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
بورس نمایه

روز گذشته ۶ شرکت بورسی اخبار تاثیرگذار داخلی خود را در قالب افشای اطلاعات بااهمیت منتشر کردند. یکی از این اطلاعیه‌ها در گروه الف و مابقی در گروه ب طبقه‌بندی شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در گزارش گروه الف که از سوی شرکت معدنی دماوند منتشر شده، از امضای یک قرارداد مهم اطلاع داده شده است. طبق این اطلاعیه این قرارداد با شرکت مینرکس بسته شده که طی آن بر سر  فروش مقدار ۵۰۰ تن کنسانتره سولفور سرب خشک صادراتی توافق شده است.

مبلغ قرارداد یادشده در این اطلاعیه ۴/ ۲۲ میلیارد تومان ذکر شده که معادل ۹۶۵ هزار و ۶۷۷ دلار است. گفته شده دریافت این مبلغ به عنوان ارز حاصل از صادرات به امارات، از طریق مکانیزم صرافی کشور مقصد (امارات) و طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.  بر اساس قوانین بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات را ابتدا باید از طریق سیستم بانک مرکزی وارد کشور کرده و بر اساس نرخ‌های مصوب به ریال تبدیل کرد، سپس ریال حاصله به حساب‌های شرکت واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بورس چگونه سپر تورم شد؟

بر اساس اطلاعیه یادشده، فروش این ۵۰۰ تن کنسانتره سرب خشک به قیمت هرتن ۲۰۸۳ دلار بوده که به شرکت مینرکس در تاریخ ۰۷ / ۰۲/ ۱۴۰۰ تحویل داده شده است.    

شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران «‌خعتبار» هم در اطلاعیه‌ای از فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است: «این شرکت در نظر دارد با رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس، در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده ۵۹/ ۲۲ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین را واگذار کند.»

شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین با نماد معاملاتی «وثوق۴» در بازار معاملات تابلو زرد پایه فرابورس ایران قرار دارد.  تعداد کل سهام این شرکت ۲۵۰ میلیون سهم است و قرار است به تعداد ۴/ ۵۶ میلیون از آن با قیمت پایه هر سهم ۲۱.۳۳۰ ریال و ارزش پایه کل  ۱۲۰ میلیارد تومان در تاریخ نهم خرداد سال جاری عرضه شود. گفته شده سپرده حضور در این رقابت ۱۲۰.۴۹۷ میلیون ریال تعیین شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری استان همدان هم در یک اطلاعیه جالب اعلام کرده اطلاعیه منتشره برای برگزاری انتخابات مورخ ۱۲/ ۰۲/ ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۳ در روزنامه همدان پیام و سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران از طریق این شرکت انتشار نیافته است و لذا تعهدات اجرای آن بر عهده این شرکت نیست.

در این اطلاعیه مشخص نشده که نظر خود شرکت در زمینه برگزاری انتخابات مجمع چیست.

شرکت تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) نیز در اطلاعیه‌ای از برگزاری مناقصه بارگیری و حمل بار معدنی از معادن به کارخانه در فیروزکوه خبر داده است. در این اطلاعیه گفته شده است:«این شرکت در نظر دارد بارگیری و حمل بار معدنی مورد نیاز خود را از معادن به کارخانه واقع در شهرستان فیروزکوه از طریق مناقصه به واجدین شرایط واگذار کند.»

شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد هم از تبدیل تسهیلات ارزی خود به تسهیلات ریالی خبر داده است.  در اطلاعیه این شرکت اعلام شده است: «در راستای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی از بانک سپه به مبلغ ۲۷.۳۵۴.۲۷۰ یورو (شامل ۲۵.۰۹۰.۱۷۵ یورو اصل و ۲.۲۶۴.۰۹۵ یورو فرع) طی پیگیری‌های مکرر جهت بازپرداخت وام ارزی با استفاده از تصویب‌نامه مورخ ۲۶/ ۱۲/ ۱۳۹۸ هیات‌ وزیران، نهایتا تلاش صورت گرفته به ثمر رسید و تسهیلات ارزی مذکور در قالب مصوبات فوق‌الذکر به تسهیلات ریالی با مبلغ کل ۱.۲۳۴.۸۹۵ میلیون ریال، ۴ ساله، با نرخ بهره ۱۸ درصد و با اقساط ۶ ماهه (اولین قسط در تاریخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۳۹۹) تامین شد. شرکت بر اساس این فرآیند با تایید بانک عامل در تاریخ ۰۶/ ۰۲/ ۱۴۰۰ نسبت به تنظیم متمم قرارداد اقدام کرد. دراین خصوص با حذف بند ۵ گزارش حسابرس مستقل، ریسک بازپرداخت تسهیلات مذکور به صورت ارزی یا با نرخ ارز روز مرتفع شده و عملا بازپرداخت مربوطه با نرخ هر یورو ۱۵.۸۷۴ ریال انجام خواهد شد.»

طبق این اطلاعیه از آنجا که ذخایر احتسابی اخذ شده تا مورخ ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۹ در حد کفایت بوده است، لذا این تغییر آثار سود و زیان جدیدی نخواهد داشت و وفق شرایط بازپرداخت، هزینه بهره در مواعد اقساط محاسبه و اعمال خواهد شد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس