پلیس بلژیک به گاز اشک آور و ماشین آبپاش متوسل شد

پلیس بلژیک برای متفرق کردن افرادی که برای شرکت در یک جشنواره گردهم جمع شده بودند، به شلیک گاز اشک آور و ماشین آبپاش متوسل شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، عصر روز شنبه هزاران نفر از مردم بلژیک به رغم عدم صدور مجوز قانونی برای برگزاری گردهمایی، جهت شرکت در یک جشنواره گردهم جمع شدند.

در دقایق اولیه پلیس بلژیک از مداخله خودداری کرد و از جمعیت حاضر در این جشنواره خواست تا ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. اما در نهایت، با محاصره این افراد از سوی چند صد مأمور پلیس درگیریها آغاز شد که در نتیجه آن چند نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

گزارشها حاکی از آن است که پلیس بلژیک برای متفرق کردن این افراد به شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش متوسل شد.

گفتنی است که سازمان دهندگان این جشنواره از هفته گذشته با انتشار پُستهایی در شبکه‌های اجتماعی از مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت کردند. در این میان، رسانه اجتماعی فیسبوک بنا به درخواست مقامات بلژیک پستهای مذکور را روز پنج شنبه حذف کرد اما یکروز بعد یک پست جدید به جای آن منتشر شد و هزاران کاربر تمایل خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام کردند.

روز جمعه، نخست وزیر بلژیک از شهروندان این کشور خواست تا صبر پیشه کنند و اعلام کرد که در آینده نزدیک، برگزاری مراسم در فضای باز برای حداکثر ۲۰۰ نفر مجاز خواهد شد. در حال حاضر، گردهمایی‌های عمومی در مقیاس بزرگ هنوز به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی در بلژیک ممنوع است و مقامات هشدار داده‌اند که برای متفرق کردن جمعیت شرکت کننده در این گردهمایی‌ها به قوه قهریه متوسل خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس