کد خبر 1210675
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

به گزارش مشرق، علی دارابی در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی با عنوان "انتخابات و دلخوری مردم" منتشر کرد و نوشت: مردم در انتخابات مختلف با هر انگیزه ای شرکت می کنند تا شاهد پیشرفت و آبادانی کشور و فرصت بهتر برای زندگی و تحقق عدالت باشند.

کارآمدی، خدمت، رفاه، صلح، امنیت، سازندگی، وفاق ملی، تنش زدایی، همه و همه شعارها و اهداف بس زیبا و ارزنده ای است که وظیفه ذاتی و اولیه دولت ها محسوب میشود.

با این همه پس چرا دولت ها پس از ٨ سال خدمت، مردم بی صبرانه روز شمار پایان دولت را خواهانند و هر انتخابات به نوعی سایش و کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی جامعه را بدنبال دارد؟

چرا اکثر دولت ها قادر به تحقق شعارها و برنامه هایی که در ایام انتخابات داده اند و بابت آن از مردم رای گرفته اند نمی شوند؟

موانع، چالش ها و محدودیت های کار کدام است؟

قانون، سلیقه، نبود شفافیت، موازی کاری، تداخل کارها، تقابل ها و صف بندی هایی که بر سر راه موفقیت هستند کدامند و سهم آنها چقدر است؟

چرا آمد و شد دولت ها بجای آنکه موجب افزایش اعتماد عمومی و مشارکت بیشتر شود برعکس می شود ؟

این وضعیت در حالی است که دولت ها از عملکرد خودشان کاملا راضی و برعکس مردم ناراضی !؟

مهم ترین مساله که موجب این شکاف میشود "فاصله میان مردم و دولت ها" است. مردم مشکلات معیشتی، اقتصادی دارند. موانع تولید بس زیاد است. تورم، گرانی، امنیت، آرامش، آسایش، کاهش دخالت دولت در زندگی و کسب و کار مردم، روی اعصاب عامه راه نرفتن، آزادی، دموکراسی، شایسته سالاری و مقابله با رانت، فساد و تبعیض هستند.

اگر بناست اعتماد عمومی جلب شود مردم باید بخوبی و وضوح مشاهده کنند نتایج آرای آنها در حکمرانی مدخلیت دارد. راه نزدیک تر کردن مردم با صندوق های رای از این مسیر می گذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارمند دانشگاه صدا و سیما IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر رانت خواران همچون دارابی از مناصب حذف شوند اعتماد مردم برمی گردد دانشیاری قلابی تالیفات قلابی کلک در سابقه کاری برای اینکه بازنشسته نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس