کد خبر 1210744
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: هر گروه و امتی، ولو غیر مومن، به قدر تلاش خود، بهره دنیایی می برد و این سنت الهی است. "کُلًّا نُمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّکَ ۚ وَمَا کَانَ عَطَاءُ رَبِّکَ مَحْظُورًا. و ما به هر دو فرقه (از دنیا طلبان و آخرت طلبان) به لطف پروردگارت مدد خواهیم داد، که لطف و عطای پروردگار تو از هیچ‌کس دریغ نخواهد شد".

وقتی در تبعیت از سنت های الهی کم می گذاریم- که اهتمام به هدایت و بسیج و همراهی مردم، و نیز تدبیر، تلاش، همدلی و هم افزایی و اتحاد و الفت، و مجاهدت و ایثار و تنازل و گذشت جزو ارکان آن است- طبیعی است، ناکامی سراغ جبهه مومن به پروردگار بیاید.

اما ضمنا خداوند وعده فرموده "و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله با امره قد جعل الله لکل شیئا قدرا". خداوند، هم برای هر چیزی اندازه و مقدار و کارکردی قرار داده که بی اعتنایی به آن ناکامی به بار می آورد؛ و هم؛ وعده کرده برای اهل تقوا راه خرج از بن بست های خود ساخته را فراهم سازد و "من حیث لا یحتسب" روزی دهد.

و نیز وعده فرموده "الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ. وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ ۙ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ". وعده فرموده، به شرط ایمان و عمل صالح، عیب ها و ضعف های مومنان را بپوشاند و نابسامانی های شان را به سامان و صلاح برساند.

اگر نیروهای انقلابی از برخی عارضه های مزمن در دو دهه اخیر خارج شوند و هم پوشانی و هم افزایی داشته باشند - که شرط اول آن، روحیه تقوا و تواضع و توبه دسته جمعی از رفتار های قبیله ای و شخصیت زده است- قطعا خداوند برکت می دهد. و گرنه با مشکل دو دستگی و چند صدایی حتی در صورت پیروی زی های سیاسی و انتخاباتی، رو به رو خواهند شد. چنان که پس از مجلس هفتم و هشتم و دولت نهم رو به رو شدند.

متاسفانه برخی عمل زدگی های به دور از تقوا، و خلوص طلبی ها و فاصله گذاری ها و استغناهای به دور از تقوا بعلاوه شیطنت و تفرقه افکنی دشمن موجب شد سرعت موفقیت ها در دهه پیشرفت و عدالت (با وجود توفیقات خیره کننده) کند شود؛ و حال آن که رزمندگان مقاومت در همین دهه، با جان فشانی به پیروزی های منطقه ای خود ادامه دادند. کار آنها سخت تر بود یا کار سیاسیون ما؟!

ان شاء الله با مدد گرفتن از روح بلند شهید سلیمانی و همرزمان شان و همت بلندی که داشتند، ما هم بتوانیم به تکلیف خود عمل کنیم؛ که اگر چنین شد، هر اتفاقی بیفتد، پیروز هستیم. این خاطره، از استاد رحیم‌پور ازغدی  شنیدنی است که از شب "عملیات پیروز" والفجر 8 نقل می‌کند؛ شهید مزرجی به شهید شوشتری گفت: «امشب اگر عراقی‌ها ما را نزنند، کوسه‌ ها می‌زنند. اگر هیچ کدام نزنند، لای سیم خاردار و تله‌ های انفجاری گیر می‌کنیم. با محاسبات مادی، امشب نمی‌ توانیم از آب رد بشویم. من امشب وارد آب می‌شوم تا به امام در جماران خبر بدهند که "آقا بچه ها به عشق تو زدند به خط". دیگر مهم نیست آن طرف خط برسیم یا نرسیم. وظیفه ما وارد آب شدن است، بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن‌ اش با خداست. خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف قلبش آرام است، آن طرف می‌ ترسد، توحیدش مشکل دارد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    8 0
    پرهیزگاری و خلوص و یقین نیاز به جنگیدن و نا امید نشدن در دو جبهه داره،جبهه درونی نفس و جبهه بیرونی عدل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس