کد خبر 1210639
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
هند در باتلاق کرونا

از دست رفتن ۳۹۰ شهروند هندی مبتلا به کووید ۱۹ در یک شبانه‌روز و فقط در دهلی باعث شد بحران مرده‌سوزی هم به بحران کرونا و نظام بهداشتی این کشور اضافه شود.

به گزارش مشرق، موج دوم سهمگین و مرگبار کرونا در هند هنوز مهار نشده و در دهلی، پایتخت، دیگر برای برگزاری مراسم مرده‌سوزی درگذشتگان کرونا فضای کافی ندارد.روز پنجشنبه با ابتلای بیش از ۳۸۶ هزار نفر دیگر شمار مبتلایان شناسایی شده در هند از ۱۸ میلیون نفر گذشت.

بیشتر بخوانید:

کرونا همچنان در هند رکورد میزند

بر اساس گزارش بی بی سی، موج دوم کرونا به شکلی بسیار ویرانگر در حال درنوردیدن بخش‌هایی از هند بوده و بیمارستانها، مرده خانه‌ها و مکان‌های مرده سوزی با اشباع ظرفیت مواجه هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۱۸ میلیون در روز پنجشنبه فراتر رفت و در رکوردی جهانی، شمار مبتلایان روزانه به ۳۸۶ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

بیش از ۳۹۰ نفر از قربانیان در دهلی بودند که این بالاترین رقمی است که پایتخت این کشور از زمان آغاز همه گیری کرونا ظرف یک روز شاهد آن بوده است.

یک مقام ارشد پلیس دهلی می‌گوید: مرگ و میرهای ناشی از کرونا در این شهر به سبب کمبود فضا سبب شده تا افراد، عزیزانشان را در مرده سوزخانه‌هایی که برای قربانیان کرونا اختصاص داده نشده است، بسوزانند و به همین خاطر نیز ما پبشنهاد دادیم که باید مرده سوزخانه‌های بیشتری برپا شود.

بر پایه این گزارش، اکسیژن، دارو و تخت‌های بیمارستانی همچنان در این کشور با کمبود مواجه اند و مردم در شبکه‌های اجتماعی درخواست‌هایی را برای یافتن این موارد برای عزیزانشان مطرح می‌کنند.

دولت مرکزی هند با انتقادات فزاینده‌ای بخاطر شکل برخوردش با همه گیری کرونا و نیز اجازه برای برگزاری تجمعات انتخاباتی و جشنواره‌های مذهبی روبروست.

اما وزیر بهداشت هند با دفاع از دولت، روز پنجشنبه مدعی شد نرخ مرگ ومیر در این کشور پایین‌ترین در جهان بوده و اکسیژن رسانی نیز کافی است.

پیشتر نیز منابع خبری اعلام کرده بودند با افزایش آمار بی‌سابقه قربانیان کرونا در هند و کمبود فضا برای سوزاندن اجساد، مقامات دهلی مجبور شدند در پارک‌های عمومی، سکوهای موقت مرده سوزی احداث کنند. گزارش‌های محلی، تصاویر اجساد صف کشیده در انتظار نوبت سوزاندن را نشان می‌دهد. این انتظار بعضی اوقات تا ۲۰ ساعت نیز طول می‌کشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 0
    الهی عظم البلاء ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس