اقبالی: فوتبال ایران استاندارد تورنمنت‌های بزرگ را ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با شروع لیگ قهرمانان آسیا تصور می‌کردم هر ۴ نماینده کشورمان توانایی صعود از مرحله گروهی را دارند اما مرور زمان نشان داد این ظرفیت را نداریم.

به گزارش مشرق، «مسعود اقبالی» تصریح کرد: در بین ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید اذعان داشت کار فولاد از همه سخت‌تر بود و این تیم با وجود گروهی که در آن قرار داشت بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت. السد و النصر از تیم‌های متمول و حرفه‌ای آسیا هستند که هم زیرساخت‌های خوبی دارند و هم با هزینه‌های بسیاری که انجام می‌دهند بازیکنان حرفه‌ای و البته امکانات به روز را در اختیار دارند و هم‌گروهی با چنین تیم‌هایی کار آسانی نیست.

وی افزود: لیگ قهرمانان آسیا به مراتب سخت‌تر از مسابقات بزرگی چون جام جهانی است چرا که آن جا در مرحله مقدماتی و گروهی تیم‌ها فرصت استراحت داشته و بازی‌های کمتری را انجام می‌دهند، اما در لیگ قهرمانان آسیا با این وضعیت کرونا و قرنطینه‌ای که وجود دارد هر سه روز یک بار باید بازی کرد آن هم به صورت رفت و برگشت. هر چه جلوتر رفتیم عملکرد تیم‌های ایرانی افت کرد. در بازی آخر دیدیم بازیکنان ایرانی آن طراوت قبل را ندارند و ساق پای بازیکنان خسته است اما در مقابل حریفان ما ویژه همان تیم‌های متمول عربی به دلیلی ریکاوری خوب و زیرساخت‌هایی که از قبل تدارک دیده‌اند مشکلی پیدا نکردند و این نشان می‌دهد،  هنوز استاندارهای به روز تورنمنت های بزرگی چون لیگ قهرمانان آسیا را نداریم.  

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص تیم های پرسپولیس و استقلال گفت: استقلال خوب شروع کرد و روز به روز بهتر شد. اما عدم درک متقابل بازیکنان در زمین باعث شد مشکلاتی برای تیم به وجود بیاید که باید حل شود. برخی از تعویض‌ها اشتباه، باعث افت تیم می‌شود. ساق بازیکنان خسته شده و از نظر روحی و روانی به دلیل آن که باید همیشه در قرنطینه باشند کار بسیار سخت شده و شنیده می‌شود نه تنها بازیکنان استقلال بلکه سایر بازیکنان تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از شرایط موجود خسته شده و دلتنگ خانه و خانواده هستند.

اقبالی ادامه داد: در مورد پرسپولیس این تیم در شرایط بحرانی بازی می‌کند.  شرایط سخت کرونا در هند که بار روانی شدیدی را روی بازیکنان وارد می‌کند و از سویی دیگر شرایط بد آب و هوایی آن منطقه که کار را برای همه سخت کرده است، هر چند این نماینده فوتبال کشورمان از گروه خود صعود کرده اما به نظرم فوتبال خوبی را ارئه نکرد و در گروه سختی هم قرار نداشت.

کارشناس فوتبال  کشورمان در پاسخ به انتقادهایی که از تعویض‌های استقلال می‌شود، گفت: در یک بازی باید به همه چیز توجه داشت. سال‌های نه چندان دور،  بازیکنی مانند «علی دایی» را داشتیم که قابلیت بازی به عنوان مهاجم نوک یا هدف را داشت و می‌توانست در سیستم تک مهاجم، به خوبی عمل کرده و کارایی خود را به نمایش بگذارد. اما الان بازیکن خلاق و مستعدی همچون «مهدی قائدی» را با آن قد و وزن در نوک خط حمله می‌گذاریم، آن هم برابر یک مدافع تنومند و بلند قد و آن وقت انتظار داریم مصاف تک به تک را هم ببریم. این اشتباه است، بازیکنی با شاخصه‌های قائدی نیازمند فضا است و باید در گوشه‌ها به کار گرفته شود که هم بتواند خلق موقعیت کند و هم با ارسال‌های خوب خود دیگران را نیز در موقعیت گلزنی قرار دهد. فردی مانند دایی را فعلا نداریم و فکر هم نمی‌کنم به این زودی بازیکنی با شاخصه‌های او را ببینیم.

اقبالی در مورد فولاد و این که گفته می‌شود سن خط میانی آنها بالا رفته، خاطر نشان کرد: اگر در یک بازی اصول دفاعی به درستی اعمال شده و بحث انتقال توپ به درستی رعایت شود، خطوط دفاعی و هجومی مکمل خط میانی خواهند بود اما به نظرم این مشکل فولاد نبود، ایراد کار از گروه سختی بود که در آن قرار داشت و بدشانسی‌هایی بود که گریبان نکونام و بازیکنانش را گرفت.

مربی پیشین استقلال در خصوص تراکتور هم گفت: این تیم هم خوب بازی کرد اما توان تهاجمی خوبی نداشت.  در چنین تورنمنت‌هایی تیم‌هایی موفق می‌شوند که زیرساخت مناسبی داشته و از تداوم برنامه با هدف قهرمانی برخوردار باشند. نشان دادیم از بابت زیرساخت‌ها ایرادهایی داریم که باید رفع شد تا بتوان برای موفقیت در آسیا برنامه داشت و امیدوار بود.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    11 1
    کارشناییت فوتبالی باشه نه طرفداری تیم خاص
  • امید GB ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    7 0
    خدایی گروهی که فولاد بود گروه سختی بود
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    کارشناس زیر چرخ های تراکتور بره اگه مغرضانه حرف بزنه!
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    شوخی کرده؟!
  • zohreh IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    خداییش چند دلار دولت ایران و فدراسیون آبی تقدیم عراقی ها کرده است تا عراق ببازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس