کد خبر 1210307
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
هدف سفر دوم نخست‌وزیر عراق به آمریکا چیست؟

یک مقام عراقی در ارتباط با سفر آتی نخست‌وزیر این کشور به آمریکا می‌گوید که در این سفر دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، یک مقام دولتی و یک عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه قطری «العربی الجدید» گفتند که در سفر آتی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به آمریکا موضوعات مهم و حساسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مرحله چهارم گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در این سفر برگزار می‌شود.

 مصطفی الکاظمی، قصد دارد در ماه جولای آینده به آمریکا سفر کند. او پیشتر در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ در صدر هیأتی بلندپایه به واشنگتن سفر کد و با مقامات دولت آمریکا به ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت‌وگو کرد.

یک مقام در دفتر نخست‌وزیری عراق درباره سفر آتی الکاظمی به آمریکا به العربی الجدید گفت: «در صدر هیأتی بلندپایه، ابتدای ماه جولای آینده، چنانچه تغییری صورت نگیرد، این سفر انجام می‌شود. قرار است دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن در این سفر اجرا شود که شاید این مرحله، مرحله پایانی این گفت‌وگوها باشد و درباره ترسیم شکل و ماهیت روابط دو کشور تفاهم‌های نهایی اعلام شود؛ بویژه در ارتباط با بُعد امنیتی با در نظر داشتن این موضوع که این تفاهم‌ها زیر سقف توافق چارچوب راهبردی میان عراق و آمریکا باشد که در سال ۲۰۰۸ به امضا رسید تا این‌گونه چنین تفاهم‌هایی به مداخله پارلمان در رد یا قبول آن نیاز نداشته باشد».

این مقام عراقی در ادامه افزود: «زود است که درباه جزئیات این سفر و آنچه در بر خواهد داشت، صحبت کنیم چراکه این سفر هنوز در مرحله زمینه‌سازی قرار دارد؛ اما در کل، انتظار می‌رود که در این سفر، آمریکا اعلامی داشته باشد و این اعلام شامل یک رویکرد یا سیاستی جدید در قبال عراق باشد و این موضوع به دور از بحران آمریکا با ایران نخواهد بود».

«فاضل الفتلاوی» نمایده ائتلاف الفتح عراق نیز در این ارتباط به العربی الجدید می‌گوید که پارلمان تلاش خواهد کرد «نمایندگانی را از برخی کمیته‌های مختص در هیأت همراه الکاظمی به واشنگتن قرار دهند تا این‌گونه در جریان چیزهایی که در گفت‌وگو و مذاکرات عراق و آمریکا رخ می‌دهد، قرار بگیریم».

نماینده ائتلاف الفتح در ادامه ضمن تأکید بر اینکه گفت‌وگو با آمریکا باید بر پایه حفظ حاکمیت عراق و در راستای تلاش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی باشد، افزود: «ما بر هرگونه گفت‌وگو  میان عراق و آمریکا  و بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    مردم ایران وعراق با مار در آستین گرفتار شده اند الکاظمی الروحانی
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    گفتگو؟. :))))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس