کد خبر 1210063
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
هند

اقتصاددانان با تجدید نظر درباره تخمین رشد اقتصادی هند هشدار دادند که موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور باعث کوچک شدن اقتصاد آن خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان با تجدید نظر درباره تخمین رشد اقتصادی هند هشدار دادند که موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور باعث کوچک شدن اقتصاد آن خواهد شد. اقتصادی که هنوز از رکود ناشی از همه گیری سال گذشته رها نشده است.

هند طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳ هزار و ۱۴۴ مورد دیگر ابتلا به کرونا را ثبت کرد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور به بیش از ۱۷.۶ میلیون نفر رسید.

برخی از ایالت های هند تعطیلات کرونایی جزئی یا محدودیت های سختی مانند ساعت حکومت نظامی را ایجاد کرده اند.

شبکه خبری CNBC به نقل از سونال وارما، اقتصاددان ارشد (هند) در Nomura، گفت سه ماهه اول سال مالی که در آوریل آغاز می شود "به وضوح شاهد یک ضربه دیگر به رشد اقتصادی خواهد بود".

این تحلیلگر پیش بینی می کند که تولید ناخالص داخلی این کشور از آوریل تا ژوئن حدود ۱.۵ درصد کاهش یابد.

 این تحلیلگر به رسانه ها گفت: با توجه به تعطیلات گسترده ای که در ایالت های مختلف مشاهده می کنیم، این رقم احتمالاً نزولی خواهد بود اما ما هنوز هم فکر می کنیم که یک رشد دو رقمی برای هند وجود خواهد داشت.

با این حال، اقتصاد هند ممکن است در مقایسه با سه ماهه نخست مالی سال گذشته فقط ۲۵ درصد رشد کند، زیرا تولید ناخالص داخلی هند در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تقریبا ۲۴ درصد کاهش یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس