واکسن «اسپوتنیک وی»

«کاظم جلالی» در سخنانی اعلام کرد ایران ظرف یک ماه آینده تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» را با روسیه آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق،   «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (چهارشنبه) گفت ایران به زودی تولید واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی اظهار داشت: فکر می‌کنم در آینده نزدیک، ظرف یک ماه، تولید مشترک (با روسیه) آغاز خواهد شد.

جلالی پیشتر گفته بود که ایران علاقه‌مند است به مرکز تولید واکسن ضد کرونای روسیه در غرب آسیا تبدیل شود.

همچنین قرار است هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک وی به میزان ۱۰۰ هزار دُز فردا (پنجشنبه) نهم اردیبهشت ماه به تهران ارسال شود. این محموله از سوی صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه به سفارت ایران در مسکو تحویل شده است.

سفیر ایران پیشتر درباره تولید مشترک گفته بود: در حال حاضر دو شرکت ایرانی با این موضوع درگیر هستند. حجم تولید اولیه تا نه میلیون دوز در ماه خواهد بود.

وی با بیان این که امکان افزایش حجم تولید در آینده وجود دارد، افزود: یکی از شرکت‌های ما در مرحله اولیه قادر به تولید تا چهار میلیون دوز در ماه است. و شرکت دیگر تا چهار میلیون دوز توانایی دارد. این در مجموع می‌شود حدود هشت، نه میلیون دوز در ماه.

گفتنی است در سفر اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به تهران در ۲۴ فروردین ماه موضوع واکسن و همچنین تولید مشترک واکسن روسی اسپوتنیک وی از جمله مباحث مورد گفت‌وگو بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس