کد خبر 1209950
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
دکتررضا سراج

اقدامات امنیت بخش مردان میدان منجر به افزایش قدرت نرم و سخت ایران شد و بازیگری جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تقویت کرد.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: از اوایل دهه ۹۰ همزمان شاهد دو روند بوده‌ایم. اقدامات میدانی و راهبردی امنیت بخش از یک سو و دیپلماسی تعامل و برجام از سویی دیگر، تامل و بررسی در این دو روند، واقعیت‌های زیادی را اثبات می‌کند.

اقدامات میدانی و راهبردی امنیت بخش : این روند با میدان‌داری حاج قاسم و اقدامات مستشاری مردان میدان در منطقه آغاز شد. پیشدستی در مقابله با تهدیدات جنگ نیابتی، حفظ و توسعه عمق راهبردی ایران، افزایش قدرت چانه‌زنی دیپلماسی و گسترش فرهنگ مقاومت در منطقه بخشی از دستاورد مردان میدان بود. تحقق اهداف چهارگانه گانه مذکور، ایران را به مهمترین لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه تبدیل کرد که مهمترین نشانه آن شکل‌ گیری ائتلاف راهبردی ضدهژمون علیه رهبری و برتری جهانی آمریکا بود.

دیپلماسی تعامل و برجام : در سوی دیگر و همزمان، روند دیپلماسی تعامل و برجام بمنظور اعتمادسازی برای قدرت‌های جهانی آغاز شد و اهداف آن رفع همه تحریم‌ها، ممانعت از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، جلب سرمایه‌ گذاری خارجی و در نهایت، خروج از #رکود و ایجاد رونق اقتصادی بود. این دیپلماسی با اقدامات نابجا و نشست‌ و برخاست‌های سخیف، #تقریبا_هیچ کدام از اهداف خود را تامین نساخت و خسارات غیر قابل جبرانی را به منافع ملی تحمیل کرد.

اقدامات امنیت بخش مردان میدان منجر به افزایش قدرت نرم و سخت ایران شد و بازیگری جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تقویت کرد. در طرف دیگر دیپلماسی تعامل و برجامِ نامردان نفوذپذیر، سهل اندیشی و اشتباه محاسباتی، گرفتار آمدن در فریب استراتژیک آمریکا و اسرائیل را فراهم ساخت. از میدان تا دیپلماسی، شاهد دو نگرش و دو جهان بینی بودیم. نگرش انقلابی و جهان بینی توحیدی در برابر نگرش غیرانقلابی و جهان بینی نئولیبرال، رهاورد این دو برای کشور، بهترین محک تجربه جهت تمیز و تشخیص جامعه برای انتخابات ۱۴۰۰ است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 5
    میدان و دیپلمساسی دوگانه ی جدید اصلاح طلبا واسه انتخاباته و شما هم عین اب خوردن دارید تو نقشه شون بازی می کنید. اگه واقعا امیدی به اینده باشه چند روز اینده باید منتظر محاکمه ی این ها باشیم و الا فااااتحه.
  • رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 0
    بسيار خوب ، همه اينهائى كه گفتى درست اما رفتار مقامات نظام كه در قبال برجام به خود امريكائى ها اجازه ندادند در ايران سرمايه گذارى كنند چى ؟! شما خود را جاى اونها بذاريد وقتى اين شمائيد كه نقش اصلى را در انعقاد قرارداد داريد و با كشور مقابل تفاهم ميكنيد آيا اصولاً قابل پذيرش هست كه طرف مقابل به شما اجازه نده كه سود خود را ببريد ؟! شما جناب سراج يكطرفه به قاضى ميريد و نتيجه دلخواه تان را ميگيريد !
  • حق و باطل IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 3
    نگرش انقلابی و جهان بینی توحیدی در برابر نگرش غیرانقلابی و جهان بینی نئولیبرال، رهاورد این دو برای کشور، بهترین محک تجربه جهت تمیز و تشخیص جامعه برای انتخابات ۱۴۰۰ است. این گفته درسته جناب سراج اما به شرطی که انتخاب و معرفی نامزدها به مردم درست صورت بگیره آیا کسانی همچون حاج قاسم معرفی بشن که در راه ملت و مملکت حتی از جانشان گذشتند!!!... یا نه به طور مساوی سه نفر از سپاه علی و سه نفر از سپاه معاویه ؟ در این صورت مردمی که مسلک شامی دارند و تغذیه فکری و فرهنگی آنها رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای هست آیا به یاران علی رای می دهند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس