کد خبر 1209880
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
آمریکا در پی ناامنی‌ها بخشی از کارکنان سفارت کابل را خارج می‌کند

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از بخشی از کارکنان سفارت این کشور در کابل خواست تا به دلیل افزایش ناامنی، افغانستان را ترک کنند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا طی دستوری از کارکنان «غیرضروری» سفارت این کشور در کابل خواست که در پی افزایش خشونت‌ها در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو، خاک افغانستان را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن: باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نفع ما نیست

در این بیانیه مشخص نشده است که چه تعداد از کارکنان سفارت آمریکا خاک افغانستان را ترک می‌کنند اما دستور خروج همه کارکنانی داده شده که «وظایف آنها می تواند در جاهای دیگر انجام شود» و نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها در افغانستان نیست.

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور نیز خواسته است که از سفر به افغانستان به دلیل «شیوع کرونا، جنایت، تروریسم، ناآرامی‌های داخلی، آدم‌ربایی و درگیری مسلحانه» خودداری کنند و دیگر اتباع آمریکایی نیز هرچه زودتر افغانستان را ترک کنند.

اوایل سال جاری میلادی نیز آمریکا نسبت به وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان به شهروندانش هشدار داده بود.

در بیانیه سفارت آمریکا در کابل آمده بود هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌ها و سایر اماکن که محل تردد و رفت و آمد اتباع خارجی بویژه اتباع آمریکا است مورد تهدید مداوم قرار دارند.

سفارت آمریکا در کابل همچنین از اتباع این کشور خواسته بود تا برنامه‌های امنیتی شخصی خویش را مورد بازنگری قرار داده و از رفتن به محلاتی که به محل تجمع غربی‌ها معروف هستند، خودداری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس