افغانستان نمایه

کاردار سفارت آمریکا در کابل گفت آمریکا از چند سال پیش به این نتیجه رسیده بود که جنگ افغانستان به بن‌بست رسیده و امکان پیروزی نظامی در این کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل با اعتراف بر ناکامی واشنگتن در افغانستان گفت: ما از چند سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که جنگ مداوم در افغانستان یک بن‌بست است و ما در پایان پیروز نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان آغاز شده است

وی بدون اظهارنظر درباره اینکه چرا آمریکا با درک عدم امکان پیروزی در افغانستان به تشدید جنگ و نظامی‌گری در این کشور پرداخته، به «طلوع نیوز» گفت که حل مسئله افغانستان از طریق سیاسی بهترین گزینه است.

راس ویلسون در یک گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، پرداختن به معضل افغانستان را از راه‌های سیاسی بهترین گزینه می‌داند.

این در حالی است که کاخ سفید نیز اعلام کرده که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بطور رسمی آغاز شده است و قرار است این روند پیش از بیستمین سالگرد ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) پایان یابد.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای از کارکنان «غیرضروری» سفارت این کشور در کابل خواسته است که در پی افزایش خشونت‌ها در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو، خاک افغانستان را ترک کنند.

گفتنی است که براساس گزارش تازه مرکز مطالعاتی «واتسون»، از زمان حمله آمریکا به افغانستان در اکتبر سال ۲۰۰۱ تا آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۴۰ هزار نفر در نتیجه مستقیم جنگ آمریکا کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    شاید این خروجها، صرف نظر از علت مذکور، پوششی برای آرایش جدید جنگی و تمرکز توان رزمی بشدت پراکنده، بر نقطه ای دیگر از جهان با حریفی بسیار قدرتمندتر باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس