کد خبر 1209345
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
«گاندو» در ادامه پخش مهیج‌تر می‌شود/ این پرونده‌ها سوخته نیست

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از ۱۷ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است، ۸۵.۷ درصد از مخاطبین این سریال، موضوعات مطرح شده در آن را بسیار زیاد و یا تا حدی نزدیک به واقعیت می‌دانند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی شبکه سه سیما اعلام کرد: نتایج نظرسنجی یک موسسه افکارسنجی دانشگاهی معتبر در مورد فصل دوم سریال «گاندو» نشان می‌دهد این سریال باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات و افزایش اعتماد به نظام شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از ۱۷ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است، ۸۵.۷ درصد از مخاطبین این سریال، موضوعات مطرح شده در آن را بسیار زیاد و یا تا حدی نزدیک به واقعیت می‌دانند.

از سوی دیگر، ۴۳.۲ درصد از بینندگان این سریال معتقدند پس از دیدن آن، علاقه‌شان به انگلستان کمتر شده است. همچنین ۵۱.۹ درصد مخاطبین گاندو۲ نیز بعد از دیدن این سریال، ابراز کرده اند که علاقه‌شان پس از تماشای سریال، به آمریکا کمتر شده است.

اما در بخش مهم‌تر این نظرسنجی از مردم پرسیده شده که آیا فصل دوم سریال گاندو، تاثیری بر اعتماد مردم به نیروهای امنیتی کشور، سازمان اطلاعات سپاه، سپاه و صداوسیما داشته است یا نه؟ در پاسخ، مخاطبین این سریال عنوان کرده‌اند که ۸۶.۴ درصد اعتمادشان به نیروهای امنیتی، ۸۲.۵ درصد به سازمان اطلاعات سپاه کشور، ۷۳.۸ درصد به سپاه و ۶۵.۷ درصد نیز به صداوسیما اعتمادشان افزایش یافته است.

در ادامه، از مخاطبین گاندو پرسیده شده که آیا تماشای فصل دوم گاندو بر تمایل انها به مشارکت در انتخابات تاثیری داشته است یا نه؟ در پاسخ، 33.4 درصد بعد از دیدن این سریال، تمایل‌شان به شرکت در انتخابات افزایش یافته است.

سپس از مخاطبین این سریال پرمخاطب پرسیده شده که آیا فصل دوم گاندو به طور کلی در ترسیم مساله نفوذ و تلاش سازمان‌های جاسوسی کشورهای غربی برای نفوذ به ایران موفق بوده است یا نه؟ در پاسخ، ۸۹.۳ تا حد بسیار زیاد و یا تا حدی موافقند که این سریال به اهداف خود دست یافته و در نشان دادن نفوذ سرویس‌های بیگانه موفق بوده است.

در نهایت از مخاطبین این سریال پرسیده شده که با توجه به توقف پخش این سریال، ترجیح میدهند ادامه این سریال چه زمانی پخش شود؟ در پاسخ، ۸۰.۴ درصد مردم معتقدند این سریال باید تا قبل از انتخابات حتما پخش شود.

با بررسی این پاسخ‌ها، می‌توان دریافت که این سریال تا حد زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است و بر خلاف تبلیغات برخی از مخالفین سرسخت و پرتوان سریال، این اثر بر افزایش اعتماد به نظام و به خصوص نیروهای امنیتی و حتی مشارکت در انتخابات تاثیر مثبت داشته است و به هیچ وجه مایه افتراق در جامعه و نهادهای عالی نظام نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 23
    خداوکیلی من به عنوان احمق ترین ادم ایران اعلام می کنم از بدو تولدم نه تنها به انگلیس و امریکا بلکه به هیچ کشور خارجی نظر مثبتی نداشته و ندارم ولی گاندو خیلی خالی بندیش زیاد شده بود
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 14
    همین که صدا سیما این نظر سنجی و انجام داده و اعلام میکنه خیلی روش نباید حساب کرد.
  • مهدی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    5 10
    متاسفانه نه مردم و نه مسولین به این درجه از فهم نرسیدن که این تنها یک سریال هست و نباید فیلم و سریال را واقعی تصور کرد ، واقعا بر خود متاسفم که در چنین کشوری زیست میکنم که همه چیز را به سیاست ربط میدهند.
    • امیر DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      21 2
      آقا مهدی، سریال گاندو بر اساس پرونده های واقعی ساخته شده و یک سریال در ژانر سیاسی امنیتی محسوب میشه، کسی همه چیز را به سیاست ربط نداد، ولی سریال گاندو به مسائل سیاسی مربوطه، بهتره همه چیز را با هم قاطی نکنی جناب. من هم برای خودم متاسفم که افرادی که فاقد دانش و فهم سیاسی هستند، دیگران را به دوغ متهم می کنند که همه چیز را به سیاست ربط می دهند.
    • Ali IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      6 0
      گاندو که اصن شاهکار صدا و سیما بود واقعا سریال فوق العاده ای بود
    • کیمیا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      5 0
      ببخشیدآقامهدی من من نمیخوام دخالت کنم ولی اگه شماسریالی روکه واقعیت روبرای مامردم ظلم دیده ی ایران روشن میکنه رودست کم بگیری دیگه یعنی شمادیگه عقل وفهم ندارین بفهمین که اون فیلمه سیاسیه یانه کشورمافقط مسئولانش بی مسئولیتن کشورماکشورموفق وخوبیه اگه راضی نیستی بروترکیه ای چیزی زندگی کن اونجابهت سریال های تخیلی عاشقانه پخش کنن وبهت برسن
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 1
    خداقوت حق یاورتان. بسیاربه حقیقت انچه مدعی است نزدیک است. حتماقسمتهای بعدی با جدیت ساخته شود. چه بهتر که قبل انتخابات نمایش داده شود
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اگه اینطوره پس چرا بقیه سریال موند بعد از انتخابات وچطور به این نتیجه رسیدید
  • موحدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    سلام بله کاملا درسته این فیلم از روی واقعیت درست شده بود هر کی هم میگه دروغه خب مگه نمیبینه امنیت رو توی کشور؟؟؟ با کشورای دیگه یکم مقایسه کنین،کاملا متوجه میشین. چرا انسان باید چشمش رو به واقعیت ببنده؟ خدا این انقلاب و رهبرش رو تا ظهور حضرت مهدی حفظ کنه. الهی امین
  • زینب IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    5 0
    این سریال عالی ومن امیوارم ادامه ی فصل دوم و ۴صل های دیگر پخش شود
    • Saeid ahwaz IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      3 0
      موافقم
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعا خیلی عالی بود،کاش بازیگران همون ظاهرخودشون رو حفظ کنند چون واقعا واسه خیلی ها الگو شدند.
  • زینب بانو IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    5 0
    لطفاسریال گاندورادوباره پخش کنیدوادامه دهیدممنون
  • شمیم سعدونی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    من گاندو 2 رو خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی دوست دارم انشالا فصل 3 هم ساخته بشه و پخش من علاقمند به نیروی امنیتی شدم خیلی عالی بود
  • نرجس سعید IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    سلام فیلم گاندو فلیم عالی بود من دوست
  • ناشناس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    گگاندو عالیه لطفا قبل از انتخابات پخشش کنید تا گند کار بعضی از مسئولین بیشتر دربیاد و مردم بفهمند و به اون مسئولان نخاله رای ندند
  • آفتاب IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    سلام.بادیدن سریال گاندو،دیگه سریالهای دیگر تلویزیون به نظرم خیلی ضعیف میان.گاندو دید منو نسبت به کشورم و ماموران امنیتی عوض کرد.من به همشون افتخار میکنم.به امید روزی که خاری چشم دشمنان ایران روببینم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس