هانیه توسلی

دختران جوان را مرعوب می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند، در محیط‌های هنری، کلاس‌های آموزشی، به اسم استادِ همه‌چیزدان و باتجربه و مثلن باسواد.

به گزارش مشرق، هانیه توسلی سلبریتی سینما و شبکه‌ی خانگی، متن پست قبل‌اش با هشتگ "من هم" را تغییر داد (حذف کرد؟) و یادداشت تازه‌ای نوشت. کاربران کافه سینما در پست مربوط به‌این یادداشت نوشته بودند که استفاده از این هشتگ و اشاره به‌خاطره‌ی سال‌های دور، بدون اشاره‌ به فرد یا حادثه‌ای خاص، چه دردی را دوا می‌کند؟ و آیا نمی‌تواند فرصت‌طلبی قلمداد شود؟

هانیه توسلی: اساتیدی در محیط‌های هنری دختران جوان را مرعوب می‌کنند
هانیه توسلی با انتشار تصاویری از سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی و شعری تلخ، از هشتگ metoo استفاده کرده و نوشت: "چرا این روزها پرت شدم به بیست سال پیش. چرا اینقدر درد دارم در قفسه ی سینه ام؟ #metoo #من_هم"
هانیه توسلی: اساتیدی در محیط‌های هنری دختران جوان را مرعوب می‌کنند
واکنش شهره قمر(بازیگر) به پست اینستاگرامی هانیه توسلی

بیشتر بخوانید:

بهمن دان: دختران و زنانی برای گرفتن نقش درسینما خودفروشی می‌کنند

در متن تازه‌ی توسلی می‌خوانیم:متن پست قبل تغییر می‌کند. من می‌دانم اذهان عمومی روزی رشد خواهد کرد و ظرفیت پذیرش مشکلات زنان این سرزمین را خواهد داشت. روزی می‌آید که وقتی زنی دردی را فریاد می‌زند، همدلی و درک و فرهنگ جامعه حمایتش خواهد کرد. به امید آن روز. نیت من اعلام همدری با زنان آزاردیده بود، خود من هم مثل خیلی‌ها آزار دیده‌ام. آزار و تعرض و تبعیض جنسیتی و توهین و تحقیر زنان سال‌های سال است که در ریز و درشت زندگی‌مان وجود دارد.

این ماجرا زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مردان در موضع قدرت به خودشان اجازه‌ی گفتن هر حرف و انجام هر رفتاری را می‌دهند. کاش نترسیم. حرف زدن در مورد آزار و تعرض وقتی در جایگاه ضعیف‌تر باشی شجاعت و جسارت فوق‌العاده‌ای می‌خواهد، می‌دانم.

هانیه توسلی: اساتیدی در محیط‌های هنری دختران جوان را مرعوب می‌کنند

بیشتر بخوانید:

بهمن دان: دختران و زنانی برای گرفتن نقش درسینما خودفروشی می‌کنند

نکته‌ی مهمی که می‌خواهم رویش تاکید کنم این است که قاطعانه و در نهایت صداقت اعلام می‌کنم، دردی که از آن حرف زدم هیچ ارتباطی به هیچکدام از فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام ندارد. من خوشبختانه پیش از ورودم به سینما سال‌ها تئاتر کار کرده بودم و جایزه‌ی بازیگری تئاتر داشتم؛ فیلم‌های خوب دیده بودم و کتاب زیاد خوانده بودم. همین باعث شد قبل از ورودم به سینما خیلی از افراد محترمانه با من برخورد کنند و حتا من را به دیگران معرفی کنند. در عین حال نمی‌توانم انکار کنم که افرادی هستند که با رفتارهای ترسناک و غیراخلاقی دختران جوان را مرعوب می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند، در محیط‌های هنری، کلاس‌های آموزشی، به اسم استادِ همه‌چیزدان و باتجربه و مثلن باسواد. آنها زخم‌هایی روی روح و روان دختران جوان می‌گذارند که تا سالها درمان نمی‌شود و با قلدری ادامه می‌دهند چون بعید می‌دانند کسی حرفی بزند، چون در قدرت هستند و به سادگی «می‌توانند». وجود افرادی که چنین نگاه بیماری دارند و از جایگاه‌شان سوءاستفاده می‌کنند قابل کتمان نیست. برای زنان و دختران سرزمینم عزت نفس و شجاعت و جسارت آرزو می‌کنم و برای کل جامعه شرافت و انسانیت.به امید روزی که اخلاق و قانون و مردم و فرهنگ این جامعه آزاردیده‌ها را حمایت کند و دردشان را بشنود.

منبع:کافه سینما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • SE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    19 8
    دختری که می خواهد دیده شود، با این بداند که مردانی که او را می بینند ، همان مردان روشنفکر مدعی فرهنگ، نگاهی کاملا جنسی به او دارند. پس خودش را گول نزند. سینما در تمام دنیا همین است. ایران هم استثنا نیست.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      8 2
      سینما فقط یک نوع آن است دیگر شغل ها هم هست
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 2
      وضعیت بدتر از سینماست موضوع این است سینما را جای همین فسادها میدانند ولی مکان های دیگر چراااا؟
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    17 19
    جای زن در محیط مردان نامحرم نیست بلکه در خانه است و کاری هم باشد باید با اعضای خانواده شکل بگیرد و نه در محیط غریبه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    10 12
    جای زن در محیط مردان نامحرم نیست بلکه در خانه است و کاری هم باشد باید با اعضای خانواده شکل بگیرد و نه در محیط غریبه
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      8 11
      آخه این چه حرفیه،با این همه استعداد و توانمندی و تحصیلات چرا زن در خانه باشد؟ ولی زن توانمند ایرانی،به تنهایی نمی تواند به جنگ مردان نامردی که با حقه برجایگاه های مهم نشسته اند و زور می گویند و هر کاری دوست دارند می کنند،برود...... زن ایرانی منتظر دولتمردان قوی و شجاع می ماند که ان شاء الله این قلدران را سرجایشان بنشانند
    • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      6 1
      چرا چرت میگی؟ زن ها با این همه توانایی بشینن تو خونه که مرد نامحرم اونا رو نبینه واقعا برای عقل کم تون متاسفم! کشور ما چهار تا مث شما رو داره که وضعش اینه... متاسفمممم
    • Sm IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      2 0
      از کی تا حالا ؟ یه کلام هم از مادر داماد شنیدیم
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      5 6
      خدا خودش بهتر می دانست که حتی یک پیامبر زن نفرستاد
    • به 00.56 CH ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      2 2
      فقط یک زن نادان می خواهد به جای مادری و تربیت انسان با مردها رقابت کند و اسم این کار را هم شکوفایی توانمدی هایش بگذارد!
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 2
    برای سلبریتی شدن تن به روابط نامشروع دادین حالا گله هم می کنین؟ پاکدامن باشین، سخته؟ اونایی که دنبال می کنن میدونن پشت پرده ی نقش گرفتن و معروف شدن چیه. خودتون این شرایط رو بوجود اوردین، یعنی بهش تن دادین. تمام.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    متاسفانه نگاه مردها به زن ها معنوی و انسانی و پاک نیست با عذر خواهی شیاطین رسانه های فاسد از مردها حیواناتی و برده های نفهم و تحریک پذیر ساخته اند تا به مقاصد کثیف خود برسند و در این راه مردان نادان و ضعیف و بی دین سقوط کرده و به جان نوامیس مردم افتادند نقش زنان فاسد و فاجر نیز مشخص است و نبود مجازات آنها را جری و گستاخ نموده اکنون خود آنها به ستوه آمده و فریاد دادخواهی شان هر روز بلند است برای نجات از شرایطی که خود بوجود آورده اند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 2
    اسم متجاوز رو بگن اگر نه مردم رو سر کار نگذارن اگه واقعا ار گناه پشیمان هستند و توبه کرده اند اسم آن ظالم مفسد را بگویند از چه چیزی می ترسند؟
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 1
      درد و غم و غصه آنجاست اگر اسم هم ببرید هیچ کاری برای ظلمی که در حقت شد انجام نمیدن در محیط های کاری باند و رفاقت حرف اول را میزند بهم وصلن
  • دیدم که نوشتم IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    4 0
    حرف های رکیک و نگاه های کثیف و زوم شدن روی اندام دختران جزء رفتارهای کثیف اساتید و دکترا در محیط های مختلط است
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 1
      درسته ولی گاهی فقط گاهی لباس ها و رفتار خودمون هم بی تاثیر نیست
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      به همین جا هم‌خنم‌نمیشن ولی به هدف کثیفتون ترین ۲۳سال ایجاد مزاحمت و خراب کردن کل زندگی دختر را دارن قانون هم‌سماق می مکد
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    حرف هانیه در مورد آزاد دختر ان در محیط های مختلط و اساتید مرد کاملا درست با انکار وضعیت را بدتر نکنید
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    امیدواریم وضعمون مثل غرب نشه که از یک طرف خشونت علیه زنان رو محکوم می کنند و از یک طرف برهنگی را ترویج می کنند. در هر صورت خشونت علیه زنان نباید باشد
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    البته میشد بصورت قانونی پیگیر باشن خوب افشاگری هم یک بحث مهمه ولی پرواضح که برای خانم ها هرجایی مناسب نیست چه برای کار وچه برای آموزش وتفریح.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس