سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت:عده‌ای ما را تخطئه کردند که چرا فاز سوم واکسن‌های بقیه را انجام ندادید که تحت آن شرایط واکسن بزنیم اما من مردمان سرزمینم را به این حقارت دچار نمی‌کنم که آزمایشگاه دیگری باشند.

به گزارش مشرق، سعید نمکی صبح امروز در بیست و سومین آیین آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا اظهار داشت: اولین کشور در منطقه بودیم که شروع به بررسی در ۳۶ ورودی کردیم؛ دکتر آسایی در روزهای اول با کیف دستی به ما کیت رساندند؛ ۵۷ دانشجو ووهان را با کیت‌هایی تست کردیم که خودمان ساخته بودیم و امروز هم یکی از بهترین و پویاترین واسکن‌های دنیا را در دست انستیتو پاستور ایران می‌بینیم، یکی از ظریف‌ترین و علمی‌ترین شیوه‌های مدیریت کووید در کشوری با دست‌های بسته و چشم‌های باز در این اقیانوس بلا شنا کردیم و به همه جنبه‌های آن توجه کردیم.

ببینید:

فیلم/ روایت نمکی از دلالان کلاهبردار واکسن کرونا

وزیر بهداشت بیان کرد: لطف خدا و عشق باعث شد ایران در ۵۶ روز فیلدهای مختلف را تهیه کند و یکی از این فیلدها که از روز نخست به آن پرداختم واسکن بود و راه‌های مختلفی داشت، یکی بحث سهمیه کواکس بود که سهمیه‌بندی کرده بودند و با چانه‌زنی آن را به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ دوز رساندیم، ۴ ماه برا انتقال پول ما را اذیت کردند و از این بانک به آن بانک مثل آواره‌ها بودیم، ساز و کار دوم منابع غیر از کواکس بود که با هندی‌ها و چینی‌ها و روس‌ها مکالمه کردیم، ۹ ماه طول کشید تا با روس‌ها توانستیم قرارداد ببندیم.

وی افزود: در این زمان یک فردی تماس گرفت و گفت کسی ۲۰ میلیون دز واکسن روسی دارد و می‌خواهد با دلسوزی به کشور خود بفروشد ولی زهی خیال باطل که قطره چکانی می‌خواهند نگاه کنند ولی راهی که به عنوان راه پایدار می‌شود با آن نگاه کرد تولید واکسن بود و یکی از آن‌ها همین پاستور بود، تاابد نباید دانش بومی را نفی کرد و باید روی پای خودمان باشیم.

نمکی تصریح کرد: واکسن چهارراه تبادل علوم پزشکی و غیرپزشکی وابسته است و اگر کشوری واکسن‌ساز شد در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت می‌کند، یک روزی قیمت‌های انواع واکسن را به کم‌ترین قیمت آوردند که کارخانه‌ها را تعطیل کنند و بعد ده برابر بفروشند، زمان ساخت واکسن کووید۱۹ خیلی‌ها به ریش ما خندیدند که مگر به این سادگی امکان‌پذیر است، ساده نیست ولی با باور و عشق به این سرزمین امکان پذیر است.

وزیر بهداشت افزود: امروز کشور ما جز برترین کشورها در حوزه واکسن کووید۱۹ است و امروز به عنوان شهروند ایرانی می‌گویم ایران درخشان‌ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید۱۹ در منطقه است و دیگر ترمز برای این قطار نیست، ما با ۶ پلتفرم متفاوت در کشور در حال کار هستیم ولی جزیره‌ای نیست و هر کسی به حوزه خود می‌پردازد، عده‌ای ما را تخطئه کردند که چرا فاز سوم واکسن‌های بقیه را انجام ندادید که تحت آن شرایط واکسن بزنیم اما من مردمان سرزمنیم را به این حقارت دچار نمی‌کنم که آزمایشگاه دیگری باشند.

در این مراسم نخستین واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی کرونا پاستور به محمد مهدی گویا رییس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و سپس علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور تزریق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 5
    از تلاشهای دکتر نمکی وکادر درمان ،کمال تشکر را دارم.خداوند اجرتان بدهد.
  • مهرناز IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    جناب نمکی " از اینکه در برابر روحانی ودولت او " مردم ایران را فدای شیفتگی انان به غرب " تا انجا که موش ازمایشگاهی انان قرارندادید " مردم فهیم ایران قدردان شما " کادر پزشگی ودرمانی بیمارستان ها " می باشند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 6
    ادم خوب
  • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 3
    در دولتی شدیدا ضعیف و جود فردی مانند نمکی عجیب است
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 1
    نزدیک دو ساله کرونا جولان میده ولی شما فقط نسیه حرف میزنید. اول عمل کنید بعد قمپز در کنید. منم میتونم قشنگ و موجه صحبت کنم و امید واھی بدم ھر وقت واکسن درست کردین و جراتشو داشتین بزنین اونوقت بیایین ز... بزنین. خودتون واکسن زدین خیالتون راحت
  • FR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    نیشکر دارم خدا زجرتان بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس