کد خبر 1208881
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
 دیدارنیچروان بارزانی با محمدجواد ظریف

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با سعید لیلاز، در شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، انتشار فایل صوتی گفتگوی محمدجواد ظریف با سعید لیلاز که با هماهنگی حسام‌الدین آشنا و به گفته سخنگوی وزارت خارجه با دستور رئیس جمهور برای ثبت تجربیات وزرا ضبط شده است، در شبکه وهابی اینترنشنال موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به انتشار فایل ظریف

سعید خطیب زاده عصر یکشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشر شده در برخی رسانه‌ها با صدای وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفت وگوی داخلی هفت ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

وی بابیان این نکته که دوستی دیرینه و قرابت‌های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفتگو صرفاً برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط‌شده بود و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به‌صورت گزینشی در فضای مجازی منتشرشده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بابیان اینکه متأسفانه با توجه به افزایش بی‌اخلاقی‌های سیاسی که این روزها به‌صورت فزاینده شاهد آن هستیم، یادآور شد: باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفتگو و یا موارد مشابه هم باشیم.

خطیب زاده تأکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط کل گفت‌وگوی هفت‌ساعته منتشر خواهد شد.

خطیب زاده در نشست خبری روز دوشنبه خود خبر داد که از دو روز قبل می‌دانسته که برخی به دنبال انتشار فایل صوتی هستند.

واکنش نماینده مشهد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آقای ظریف در مصاحبه‌ای که فایلش منتشرشده مطالبی را مطرح می‌کند که گویا فراموش کرده وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به فایل منتشرشده از مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف باید راجعه مطالبی که در این مصاحبه مطرح کرده توضیحات لازم را بدهد.

وی افزود: آقای ظریف در این مصاحبه مطالبی را مطرح می‌کند که گویا نمی‌داند وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است و مسائلی را به چالش می‌کشد که جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی است که وی در آن سمت وزارت امور خارجه را دارد.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای ظریف پس از ۴۰ سال در حوزه دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران گویا هنوز متوجه خطوط قرمز نظام و خط‌مشی نظام در حوزه سیاست خارجی نیست.

پژمان فر خاطرنشان کرد: این قبیل افراد باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران خط‌مشی‌اش مبارزه با استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جهان خوار است و کار به‌گونه‌ای نیست که ما بخواهیم کشورمان را مثل کشورهای دیگر ازجمله کشورهای غربی اداره کنیم.

واکنش ابطحی به انتشار فایل صوتی

محمدعلی ابطحی در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از ظریف، در توئیتی نوشت: «انتشار فایل صحبت خصوصی ظریف‌کاری مثل دزدیدن اسناد هسته‌ای توسط اسراییل است.

واکنش چهره‌های سیاسی به صحبت‌های محمدجواد ظریف

واکنش مهاجرانی

عطاءالله مهاجرانی نوشت: حالا دولت و تدبیر و امید در فکر بقیه نوارهای گفتگو باشد. امیدوارم وزیر اطلاعات و دفاع و کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی اگر گفتگو کرده باشند جای نوارها امن باشد. پیداست موش تا انبار شما حفره زده است. وقتی ترتیب این‌گونه مصاحبه‌ها را می‌دهید در فکر حفاظت اسناد هم باشید. تدبیر؟! بدیهی است که ظریف اگر امکان و اقبال برای شرکت در انتخابات داشت؛ دیگر تمام شد.

واکنش چهره‌های سیاسی به صحبت‌های محمدجواد ظریف

واکنش آشنا به انتشار فایل صوتی جنجالی ظریف

آشنا به اتهام زنی‌ها درباره انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در پی انتشار فایل صوتی مصاحبه از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نوشت: انشالله این سوءنیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.

واکنش نماینده تبریز در مجلس

روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز و عضو هیئت‌رئیسه مجلس نیز با انتشار توئیتی گفته است «پیام آقای ظریف کاملاً روشن است؛ یا اجازه بدهید مذاکرات جدید را انجام بدهم، با هر نتیجه‌ای، یا کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهم شد، ظاهراً ایشان گمان کرده که کاندیداتوری‌اش واهمه برانگیز است. به نظرم خسارت کاندیداتوری‌شان از خسارت عبور از منافع مردم کمتر است».

واکنش یک نماینده اصلاح‌طلب

جلیل رحیم جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توییتی در واکنش به انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف نوشت: ظریف بارها به‌صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم وی ربطی به انتخابات ندارد و باهدف ضربه زدن به مذاکرات وین و استیضاح رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل‌کننده تخریب‌های اخیر در نطنز و سایر آسیب‌ها به منافع ملی ماست هشیار باشیم!

واکنش نماینده خمینی شهر در مجلس

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فایل صوتی منتشرشده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مکتب حاج قاسم سلیمانی و مظلومیت این شهید بزرگوار منحصر به زمان حیاتش نبوده است بلکه بعد از شهادت او، همه زحمات و تلاش‌های این سردار بزرگ اسلام برای حفظ امنیت را زیر سؤال بردند درحالی‌که حاج قاسم در حال و جمع‌کردن سوء مدیریت‌های آقایان و مقامات اجرایی فعلی و دولت حسن روحانی بود؛ این شهید بزرگوار اجازه نداد دیپلماسی ذلت، امنیت و تمامیت کشور را مورد تهدید قرار دهد.

وی افزود: دولت به‌جای اینکه از زحمات سردار سلیمانی و هم‌رزمانش تقدیر و تشکر کند و درزمانی که این شهید بزرگوار در بین ما نیستند که بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود به او اهانت می‌کنند؛ دولتی‌ها اگر بنای تشکر ندارند بهتر است سکوت اختیار کنند و در دل قدردان زحمات ایشان باشند که اجازه ندادند دیپلماسی ذلت کار را به ناامنی و از دست رفتن تمامیت ارضی برسانند.

زهره الهیان:اظهارات ظریف از محبوبیت شهید سلیمانی کم نمی‌کند

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشور اظهار داشت: اظهارات اخیر آقای ظریف در ارتباط با سیاست خارجی و دیپلماسی و همچنین شرایط منطقه و نقش سردار سلیمانی نشان از این مهم دارد که شخصی چون آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه متوجه این موضوع نشده است که باید دیپلماسی در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد و دیپلماسی سیاسی به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه در خدمت منافع ملی و امنیت ملی قرار گیرد.

وی افزود: هنر سردار سلیمانی این بود که توانست دیپلماسی ما را به خدمت منافع ملی و امنیت ملی بگیرد و ایشان با مدیریتی که داشتند و تعامل با وزارت خارجه توانستند تهدید علیه امنیت ملی و همچنین تهدید بزرگ یعنی داعش را در صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای ایران متوقف و نابود کنند.

الهیان در همین باره اضافه کرد: قاعدتاً این گویای توانمندی یک فرمانده نظامی در سطح سردار سلیمانی است که متأسفانه امثال آقای ظریف همه چیز را در تعامل با غرب و مذاکره با غرب می‌بیند و دولت آقای روحانی از تجربیات گذشته هم متأسفانه درس نگرفته است که آنچه که در میدان رقم خورد و منجر به اقتدار ایران اسلامی در منطقه شد، پای میز مذاکرات به نتیجه نرسید و مذاکرات ثمره‌ای را در تحریم‌ها و رفع تهدیدها علیه ملت ایران نداشت.

وی یادآور شد: معادلات در میدان رقم خورد و در آنجا که مبارزه بی‌امان سردار سلیمانی منجر به شکست داعش شد و ملت‌های منطقه را از چنین تهدید بزرگی نجات داد و ثبات را برای منطقه و کشور ما به ارمغان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قطعاً این نوع اظهارات آقای ظریف از محبوبیت شهید سلیمانی نکاسته و نخواهد کاست و طبق نظرسنجی‌ها حتی پس از شهادت سردار، بر محبوبیت شهید سلیمانی سردار دلها افزوده شد که این خاصیت ایمان، صداقت و عشق خدمت به مردم است که در سردار سلیمانی تبلور پیدا کرد.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: البته این حق برای مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محفوظ است که فایل صوتی آقای ظریف را دقیق بررسی کند و اگر اظهاراتی خلاف منافع ملی و امنیت ملی در سخنان ایشان باشد قاعدتاً نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد داشت.

واکنش چهره‌های سیاسی به صحبت‌های محمدجواد ظریف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 58
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    68 7
    از الان تا پدیده یکتا نقاب خیلی ها کامل خواهد افتاد! احمدی نژاد و ظریف اولشه!
  • مجید دلبنده IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    46 6
    سوء نیت!!! کید !!! این بابا انگار ذاتا عرب است برای همین نوار سر از عربستان دراورده است مجید دلبندم این قبلا طلبه بوده طلبه چی بوده؟
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      ان شالله به تو برگرده آشنا!
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 0
      مجید جان این آقا همه جور شغلی داره (امنیتی دو آتیشه, طلبه سه آتیشه, دو بهم زن چهار آتیشه، فتنه گر و به احتمال خیلی قوی ....قهار.
  • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    54 7
    خیلی کم پیدا میشود که یک مزدور نیت قلبی خود را علنا بزبان بیاورد اما ظریف بر خلاف ذات بزدل وترسوی خود که در مذاکرات با دشمن میبینیم اینجا خیلی صریح حقدو کینه خود را کامل بیان میکند. ولی انصافا قبول کنیم که برخی بزرگان دوست دارند افرادی مثل ظریف و روحانی و... بر راس امور باشند چون نمی خواهند زندگی مرفع و شاهانه شان بهم بخوردچرا که دیگر مرد حق نیستند توان ایستادن در برابر ظلم و زورگویی را ندارند . اینها در ایام محرم لباس مشکی می پوشند اما دوست ندارند والبته نمی توانند کربلایی باشنداینها مزه گندم رای را چشیده اند واکنون در سپاه ابن سعد هستند. هر چه جلوتر برویم از این غربال فقط تعداد اندکی کربلایی و عاشورایی خالص خواهد ماند . شاید دوباره کربلا تکرار شودحسین زمان همین الان هم تنها و غریب است به این سیاهی لشکر دل خوش نکنیم موقعش که برسد خواهید دید که باز همان 72 تن باقی خواهند ماندو فدای حسینشان میشوند بدون سرسوزنی شک و گمان بد . ان شالله که ما از ان دسته باشیم والبته کربلایی بودن به این سادگی وبا حرف زدن نیست.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    80 11
    استیضاح و محاکمه ظریف را خواستاریم
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    57 6
    دولت جاسوس پرور را مواظب باشید آنها باید ممنوع الخروج شوند از زمین و دریا و هوا تا اینکه زمینه محاکمه فراهم شود
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    38 5
    کارشون خیلی «کثیف» بود.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام بر شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی و مرگ بر جماعت افساد طلب
  • محمد.قم IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    اللهم فمن ارادنی بسو فکده.... آقای آشنا با دوتا کلمه عربی و دعای کمیل و... نمیخواد بگی آدم خوبی هستی ابن ملجم و شمر هم حافظ قرآن بودن بی شرفی و ماست مالی تا کی...
  • علی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    آقایان ، گفته های ظریف را توجیه نکنند . خیلی لطف کنیم فرض را بر این میگیریم که مثل ضمانت امضای کری ، کم عقلی کرده . ولی فایل این گفتگو در دست دشمنان چه میکند . توی دفتر دستک دولت چه خبره؟
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    11 3
    ظریف بدون نقاب!
  • مهدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 0
    آقای آشنا جای دعای کمیل شب جمعه در خلوت یا تو ی مسجد هستش. شما باید الان پاسخگوی این باشی که چرا تعداد جاسوسها تو دولت بیشتر از سالم ها هستش؟ و این نوارها از کجا به ایران اینترنشنال درز کرده؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    صورت مسئله رو چرا پاک میکنید؟ مثل اینکه از لو رفتن این نوار صوتی بدجوری سوخته اید. به قول مموت آب رو بریزید همونجایی که میسوزه
  • صادق IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 1
    جناب آقای ظریف اگر صادق بود و برای انتقال تجربه مطالب را ثبت کرده است بیاید بگوید هنگام مذاکره برجام که طبق پروتکل باید مطالب را یادداشت می کرد چرا اپروتکل را جهت انتقال تجربه رعایت نکرد و هیچ نوشته ای از مذاکرات برجام نیست و فقط سند آمریکا بنام برجام موجود است.
  • محمد حسن IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    ظریف ذلیل عرصه سیمرغ نه جولانگه توست تمام حرفات از سر حسادت بود و بس شهید سلیمانی رو خدا عزیز کرد انشاءالله خون این شهید مظلوم به زودی تو و خائنان را رسوا خواهد کرد نام منافقین وطن فروش در تاریخ ثبت خواهد شد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    سوابق کاری دکتر ظریف در طول سالهای فعالیتش نشان می دهد که او مردی میهن پرست هست.
  • حسین IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    اسب گم کردن دنبال افسارش با با یک نفر نیست بگه این مر دکه رو استیضاح کنید بر دنبال کارش همه میگن کی فایل رو داده بیرون نمیگن اونی که این حرفارو زده بگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس